به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۷۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۳۱ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : ۴۲۶۲۹
با رفع حصر مشکلات کشور حل مي‌شود

نامه انتقادي آیت‌الله دستغیب به رييس‌جمهور

گروه سياسي: آیت الله سید علی محمد دستغیب خطاب به ملت شریف ایران ورئیس جمهور بیانیه‌اي صادر کردند. متن کامل بیانیه با حذف چند جمله به صورت نقطه چين به شرح زیر است:
نامه انتقادي آیت‌الله دستغیب به رييس‌جمهور
بسم الله الرحمن الرحیم
حضور محترم ملّت بزرگوار و عزیز و فکور و لایق رحمت الهی
و رئیس‌جمهور محترم
با عرض معذرت؛ توجه دارید که در این چند سال گذشته مطالبی را به شورای نگهبان و مسؤلین بالا در مورد انتصاب شخص فاقد شرائط ریاست جمهوری تذکّر دادم و سعی شد که تا حدّی از مسیر انحرافی در طول سالهای (هشتادوچهار تا نودو دو) جلو گیری شود که متأسفانه چنان بسرعت و شادمان حرکت کردند که هشدار‌ها از طرف اینجانب و دلسوزان دیگر همانند کوبیدن آب در هاون بود.

این معنی بر اهل فهم بخصوص مسؤولین ذیربط روشن بود که انتخابات سال هشتاد و هشت از طریق کودتا بر مردم تحمیل شد و در سال نود و دو معنای چهار میلیون رأی در برابر هیجده میلیون رأی را فهمیدند و اتّهامات وارد شده بر ملّت عزیز ایران را بی مدرک و بی جهت دانستند امّا پر واضح است که فرق بسیار است بین زمان حال و قیامت (یوم تبلی السرائر) همه چیز آشکار و ظاهر است لذا مي‌بینیم با آنکه یک نفر قدرت ندارد از دوران هشت ساله خفقان و دروغ و چپاول و عقب ماندگی دفاع کند، در عین حال نمی‌گذارند تا اشخاصی امین و بی طرف رسیدگی کنند و به مردم گزارش دهند که علّت تحمیل شخص فاقد شرائط بر ملّت عزیز ایران چه بوده، ملّتی که خود را پیرو رسول خدا محمّد بن عبدالله (صلّی الله علیه و آله) مي‌داند چرا و بِچه جهت شخصی بر مملکتش تحمیل شود که صاحب نظر در اسلام نیست و علاقه‌اي به روحانیّت ندارد و سابقه‌اي در جبهه حق علیه باطل نداشته!
تعجب اینجاست اگر شخص یا اشخاصی در هر مقام و مرتبه اعتراض به روش حکومت داری کردند و یا مي‌کنند جزایش زندان یا حصر ................. بوده و هست.

امّا شما جناب آقای دکتر حسن روحانی
رئیس جمهور کشور جمهوری اسلامی ایران
خوب میدانید که شعار مردم پس از اعلام نتیجه انتخابات یاحسین میرحسین بود؛ یعنی رأی بالای شما مدیون جناب مهندس میر حسین موسوی بود چون شما را طرفدار دانسته و امیدوار بودند که در آزادی ایشان و جناب کروبی و خانم رهنورد و سائر زندانیان سیاسی اقدام مؤثّر کنید.

جناب آقای رئیس جمهور شما خوب مي‌دانید و اشاره هائی نیز داشتید که انحرافات دولت سابق از سال ( هزار و سیصد و هشتاد و چهار تا هزار و سیصد و نود و دو) مورد تأیید هیچ فقیه و مرجع عادلی نبوده و مي‌دانید که جناب میر حسین موسوی در بیانیّه‌هاي دقیق و در عین حال محترمانه و بدون توهین بفرد و یا گروهی نقائص را گوشزد و خطراتی را که با آن مواجه شدیم تذکّر داد که با یک حساب ساده مي‌توان گفت مردمی که به ایشان رأی دادند و حمایت نمودند فتنه گر نبوده و نیستند و فتنه گر مسؤلین وقت بودند که چنین شخص فاقد صلاحیّت را تحمیل کردند.

جناب آقای رئیس جمهور شما خوب می‌دانید که جناب آقای میرحسین موسوی در هشت سال دفاع مقدس بخوبی مملکت را اداره کرد، و بشدّت مورد علاقه امام خمینی (رحمه الله) بود و به این جهت مورد علاقه مردم بزرگوار ایران اسلامی شد و لذا در این چند سال هجوم تهمت‌ها و اهانتها از بلندگوها و خبرگزاریها و صدا و سیما بر آنها تأثیری نداشت، چون مردم صادقند و انسان صادق و امین را مي‌شناسند، قلب گواهی مي‌دهد و جوارح حرکت مي‌کنند منظور از این بیان این است: آنها که به شما رأی دادند، کلید دست شما را جناب مهندس میرحسین موسوی می‌دانند. .............. کلید شما پس از استمداد از خداوند و معصومین (علیهم السلام) میرحسین موسوی است که پشتیبانی مردم را دارد. امّا چگونه؟ ببینید بیگناهی حضرت یوسف پس از چند سال که در زندان بود بر ملک مصر و مسؤلین واضح شد و پادشاه مصر از او خواست که از طرف او کارها را انجام دهد، حصر جناب آقای مهندس موسوی و آقای کروبی و دکتر زهرا رهنورد در هیچ محکمه و مجمع صالحی که از نظر شرع مقبول باشد تأیید نشده...................

لازم است که جنابعالی قاطعانه تخلّفات صورت گرفته در هشت سال گذشته را بیان کنید_ چنانچه گوشه‌اي از آن بیان شد_ تا رأی دهندگان به شما ملتفت شوند علت بن بست شدن از ناحیه خلاف شرعهای صورت گرفته و تخلّف از قانون اساسی و عمل به آراء شخصی است و شما که از فقه و اصول و قانون اطّلاع دارید با مشورت از بزرگان دین یعنی مراجع تقلید و علماء و فضلاء و تکیّه بر قانون اساسی و دفاع از مرام امام امّت (رحمه الله) است که مي‌توانید مردم را امیدوار کنید.

جناب آقای رئیس جمهور کشورجمهوری اسلامی ایران
حجة الاسلام والمسلمین آقای دکتر حسن روحانی
شما به بالاترها بگوئید این قرآن و وحی منزل است، از آن تبعیّت کنید و برای نجات ملّت جناب آقای موسوی و حجة السلام والمسلمین کروبی و دکتر زهرا رهنورد و همه زندانیان سیاسی را آزاد کنید؛ خواهید دید که اکثر مشکلات حل مي‌شود و ملّت عزیز ایران شاد و اتّحاد برگشت شده، و عفو بخشش در ماه رجب وطلیعه بعثت خاتم النبیین محمد بن عبدالله (صلی الله علیه وآله) حکم فرما مي‌گردد، انشاالله تعالی.

جناب آقای رئیس جمهور
آقای میرحسین موسوی و جناب کروبی و سایر زندانیان سیاسی به دنبال بر هم زدن اوضاع و احوال نیستند آقای موسوی ریاست طلب نیست دلسوز مردم است بیائید شما و آقایان عزیز بالا از فکر اینها استفاده کنید، و ملّت را دریابید و نام نیکی برای خود در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بلکه دنیا بیادگار بگذارید. ذیلا یاد آور مي‌شوم تا بحال چندین نامه به شما نوشته شده و به هیچ یک جواب داده نشده و معنای توکّل این است که بجز از خدا، از غیر خدا ترس نباشد.
و السلام علی من اتّبع الهدی
سید علی محمد دستغیب
بیست و ششم اردیبهشت نود و سه