به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۶ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب : ۴۲۶۷۱۳

جریمه شرکت کشتیرانی یونانی به خاطر ایران

جریمه شرکت کشتیرانی یونانی به خاطر ایران
گروه بین الملل: خبرگزاری آسوشیتدپرس  براساس اسناد دادگاه فدرال آمریکا گزارش داد که یک شرکت کشتیرانی یونانی اتهام قاچاق نفت ایران و نقض تحریم‌های نفتی ایالات متحده را پذیرفته و با پرداخت جریمه موافقت کرده است.
این اسناد نشان می‌دهد که شرکت کشتیرانی یونانی «امپایر نووگیشن» بر اساس توافق با دادستانی فدرال، ضمن پذیرش اتهامات قرار است دو میلیون و چهارصد هزار دلار جریمه پرداخت کند.
این پرونده در ارتباط با محموله نفتکش توقیف‌شده «سوئز راجان» است که گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» در فوریه سال گذشته اعلام کرد که مظنون به بارگیری نفت خام ایران از جزیره خارک در خلیج فارس است.این نفتکش پیش از این ماه‌ها در دریای چین جنوبی در سواحل شمال شرقی سنگاپور به سر می‌بُرد و سپس ناگهان به سمت خلیج مکزیک حرکت کرد.
اما در ماه‌های اخیر اعلام شد که این نفتکش به دلیل حمل نفت تحریم شده ایران توسط آمریکا توقیف و به سواحل ایالت تگزاس منتقل شده بود.سوئز راجان با پرچم جزایر مارشال در اواخر مردادماه سال جاری محموله خود را به نفتکش دیگری به نام «ام‌آر یوفرِیتیس» در نزدیکی گالوستون واقع در هفتاد کیلومتری جنوب شرقی هیوستون در ایالت تگزاس منتقل کرد.
اسناد  دادگاه تأیید می کند که دولت آمریکا محموله نفت سوئز راجان را توقیف کرده است.آپوستولوس تورکانتونیس، وکیل شرکت «امپایر نووگیشن»، به اتهام نقض تحریم‌های ایران اعتراف کرد.
برچسب ها: یونان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها