به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۲۱:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۲ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۴۲۷۸۹۵

حمایتِ بی‌قید و شرط کره شمالی از روسیه

حمایتِ بی‌قید و شرط کره شمالی از روسیه
 گروه بین الملل:کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی،  در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، روابط کره شمالی با روسیه را «اولویت اول» حکومت خود خواند و قول داد که از «نبرد مقدس روسیه برای دفاع از منافع امنیتی خود، حمایتی کامل و بی‌قید و شرط» کند.
رهبر کره شمالی روز یکشنبه با قطار شخصی و با همراهی مقام‌های ارشد صنایع نظامی خود، از پیونگ‌یانگ راهی روسیه شد و روز سه‌شنبه به روسیه رسید.سخنان کیم جونگ اون در مورد «حمایت کامل» از روسیه در دیدار روز چهارشنبه او از پایگاه فضایی وستوچنی، مهم‌ترین مرکز پرتاب ماهواره‌های داخلی روسیه، بیان شد.
در ماه‌های اخیر، کره شمالی بارها در قرار دادن اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود در مدار ناموفق بوده و تحلیلگران، تصمیم برای دیدار کیم و پوتین در این پایگاه پرتاب ماهواره را نشانه خواست کره شمالی برای دریافت کمک فنی روسیه در این زمینه ارزیابی کرده‌اند. رسانه‌ها از ولادیمیر پوتین پرسیدند که آیا روسیه به کره شمالی در ساخت ماهواره کمک خواهد کرد، و او در پاسخ گفت که «دلیل این‌که ما به اینجا آمده‌ایم همین است.»
پوتین همکاری‌های اقتصادی، مسائل بشردوستانه و «وضعیت در منطقه» را نیز از جمله موارد دستور کار مذاکرات خود با کره شمالی برشمرد.رئیس جمهور روسیه در پاسخ به پرسشی دربارهٔ همکاری نظامی با پیونگ‌یانگ گفت که «ما در مورد همه مسائل بدون عجله صحبت خواهیم کرد. وقت هست.»ایالات متحده می‌گوید که پوتین به دنبال دسترسی به انبارهای مهمات کره شمالی برای کمک به جنگ مسکو علیه اوکراین است.
به گفته تحلیلگران، کره شمالی ممکن است ده‌ها میلیون گلوله توپخانه قدیمی و موشک ساخته‌شده بر اساس طرح‌های شوروی داشته باشد و برای پوتین، دیدار با کیم فرصتی برای پر کردن انبارهای مهماتی است که جنگ ۱۸ ماهه آنها را خالی کرده است.دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین  در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال همکاری نظامی دو کشور گفت که روسیه و کره شمالی قصد دارند در حوزه‌های «حساس» همکاری کنند و افزود که جزئیات آن علنی نخواهد شد.دیدار رهبران دو کشور ساعاتی پس از شلیک دو موشک بالیستیک کره شمالی به سمت دریا برگزار شد. رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نگفت که موشک‌های کره شمالی تا چه فاصله‌ای پرواز کرده‌اند.
گارد ساحلی ژاپن از کشتی‌ها خواسته است که مراقب سقوط احتمالی این موشک‌ها در منطقه خود باشند.
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها