به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۲ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۴۲۹۸۷۲
دولت نه تنها کمک نمی‌کند که مشکلات را افزایش هم می‌دهد

رکود و تعطیلی؛ این‌بار به بازار آهن سازان رسید

رکود و تعطیلی؛ این‌بار به بازار آهن سازان رسید
گروه اقتصادی: چند سالی است که ساخت و سازها هم از رونق افتاده و بازار مسکن نیز به رکود سنگینی فرو رفته است.به گزارش اقتصاد24، در این میان صنف آهن‌سازان هم متاثر از این شرایط در وضعیت بدی بسر می‌برند و برخی واحدهای این صنف نیز به ناچار تعطیل شده‌اند.

حبیب‌الله بشارتی، رئیس اتحادیه آهن‌سازان تهران به تشریح برخی از مهم‌ترین مشکلات و موانع صنف آهن‌سازان پرداخت و گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات فعالان این صنف، اخذ مالیات است؛ متأسفانه ضرایب و فرمول دریافت مالیات تناسبی با درآمد اهالی صنف آهن‌سازان ندارد و مالیات بالایی پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات در این حوزه، رکود ساخت و ساز و بازار مسکن بوده که منجر به بیکاری بسیاری از آهن‌سازان شده است.این مسئول صنفی تأکید کرد: حیطه کار اعضای اتحادیه صنف آهن سازان بیشتر شامل ساخت انواع کانال‌های هوا، دریچه‌های کولر و همین طور تمام سرویس کاران خدمات فنی کولر، بخاری، آب گرمکن، لوله بخاری است که در طی یکی دو سال اخیر علی‌رغم نیاز هر خانه به استفاده از این وسایل و تعمیر آنها، رکود در این بازار حاکم شده است.

تعطیلی واحد‌های صنفی تعمیر و سرویس کولر و آب گرمکن
رئیس اتحادیه آهن‌سازان تهران ادامه داد: امروز مردم به  دلیل بالا رفتن هزینه‌های زندگی، برای تعمیر و سرویس وسایل (کولر، بخاری، آب گرمکن، لوله بخاری و...) در بسیاری از موارد خودشان دست به کار شده و از سرویس کار کمک نمی‌گیرند؛ چراکه ترجیح می‌دهند مبلغی که به عنوان هزینه تعمیر و یا سرویس باید پرداخت کنند را در بخش دیگری از سبد هزینه‌های خانه خود قرار دهند. همین دلیلی بر رکود در این بازار و تعطیلی حدود یک سوم از واحد‌های صنفی شده است.این مسئول صنفی تصریح کرد: از این رو بیشتر فعالیت این رسته شغلی در تهران به صورت سیار صورت می‌گیرد.

معضل راه‌اندازی درگاه صدور پروانه کسب برای اتحادیه
بشارتی همچنین با اشاره به راه‌اندازی درگاه ملی مجوزهای کسب و کار برای صدور پروانه کسب و عدم مراجعه به اتحادیه اظهار داشت: این موضوع هم معضل بزرگی برای اتحادیه است و موقعیت اجتماعی و درآمد اتحادیه را تهدید می‌کند.رئیس اتحادیه آهن‌سازان تهران ادامه داد: از سوی دیگر، بسیاری از فعالان قدیمی به دنبال راه‌اندازی سامانه جدید، حق عضویت چندین ساله خود را پرداخت نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت و نهاد‌های مربوطه نه‌تنها کمکی به تسهیل برخی موانع نکرده‌اند، بلکه مشکلاتی را نیز به وجود آورده‌اند. دولت باید مباحث مالیاتی را تسهیل کند تا یکی از اصلی‌ترین مشکلات برطرف شود.بشارتی در پایان با اشاره به اینکه اعضای اتحادیه آهن‌سازان به فعالیت‌هایی مانند ساخت انواع کانال‌های هوا و دریچه‌های کولر می‌پردازند و سرویس‌کاران خدمات فنی کولر و بخاری نیز در این حوزه مشغول به فعالیت هستند، گفت: به دلیل گرانی و نبود فضای مناسب اقتصادی برای بروزرسانی محصولات مورد استفاده و یا بکارگیری روش‌های جدید اقدام جدیدی صورت نگرفته است. البته باید به این نکته هم توجه کرد که حوزه فعالیت این صنف حتی در بسیاری از کشور‌های دیگر هم تغییر چندانی نداشته است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها