به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۴۳۴۱۳۵

دو کشته بر اثر تیراندازی در بروکسل

دو کشته بر اثر تیراندازی در بروکسل
گروه بین الملل: بر اثر تیراندازی مرگبار در بروکسل، دو سوئدی جان باختند و دو نفر به شدت زخمی شدند. پلیس می‌گوید فردی را بازداشت کرده که ظاهراَ عامل این تیراندازی بوده است. 
 دوشنبه شب در بروکسل، یک فرد مهاجم با اسلحه در نزدیکی یک ایستگاه اتوبوس چندین بار به سوی شهروندان شلیک کرد.
پلیس بلژیک اعلام کرده که در  پی این تیراندازی دو سوئدی جان باختند و دو نفر دیگر زخمی شدند. حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است.
سخنگوی دادستانی بلژیک  از بازداشت فردی مظنون در این رابطه خبر داد. در جریان این بازداشت پلیس مجبور به تیراندازی شده است، ولی خبری در باره مجروح‌شدن فرد بازداشت‌شده منتشر نشده است. پلیس یک اسلحه نزد این فرد پیدا کرده است.وزیر دادگستری بلژیک با ارائه اطلاعات بیشتری گفت که این فرد یک تونسی ۴۵ ساله است که در سال ۲۰۱۹ میلادی در بلژیک تقاضای پناهندگی کرده بود.شماری از افرادی که در این صحنه بودند، می‌گویند که فرد مهاجم چندین بار به سوی شهروندان آتش گشوده و برخی از افراد را نیز مورد تعقیب قرار داده است.
این حادثه در حدودا پنج کیلومتری محل برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال سوئد و بلژیک رخ داده است. اغلب شهروندان سوئدی در بروکسل برای تماشای دیدار تیم ملی فوتبال این کشور مقابل بلژیک به این شهر سفر کرده‌اند. به دنبال این تیراندازی مرگبار، دیدار تیم‌های فوتبال سوئد و بلژیک در پایان نیمه نخست، نیمه‌تمام باقی ماند.
به دلایل امنیتی و هشدارهای پلیس، حدود ۳۵ هزار تماشاگرانی که در استادیوم حضور داشتند چندین ساعت در این استادیوم ماندند تا شرایط برای تخلیه آنها فراهم شود.
در پی این تیراندازی در بروکسل، "بالاترین سطح امنیتی" اعلام شد.آنگونه که برخی از رسانه‌ها گزارش داده‌اند، فرد مهاجم انگیزه اسلام‌گرایانه تندور داشته است. در شبکه‌های اجتماعی، ویدئویی منتسب به این فرد مهاجم منتشر شده که در آن، او خود را یک جنگجوی داعش معرفی و ادعا می‌کند که سه نفر را به قتل رسانده است. این در حالی است که بر اثر تیراندازی او، تا کنون مرگ دو نفر تایید شده است.بر اساس آخرین خبرها، سطح تدابیر امنیتی در بلژیک، بویژه در اماکن عمومی پرازدحام به شدت افزایش یافته است.
 
برچسب ها: بلژیک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها