به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۶ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۴۳۴۳۷۰

روش های مهاجرت و اقامت یونان از طریق کار در سال 2024

گروه گردشگری: یونان یکی از کشورهای حوزه شینگن نیز هست که با داشتن اقامت این کشور می‌توانید به 26 کشور دیگر نیز سفر کنید.
روش های مهاجرت و اقامت یونان از طریق کار در سال 2024
یونان از آن دسته از کشورهایی است که شاید در نگاه اول برای مهاجرت کاری مناسب نباشد. اما در حال حاضر یونان از آن دسته از کشورهایی که در حال پیشرفت و ارتقا رتبه اقتصادی خود در اتحادیه اروپاست. بنابراین نیازمندی نیروی کار متخصص این کشور روز به روز بیشتر خواهد شد. یونان یکی از کشورهای حوزه شینگن نیز هست که با داشتن اقامت این کشور می‌توانید به 26 کشور دیگر نیز سفر کنید. مهاجرت کاری به یونان می‌تواند یکی از راه‌های مطمئن و پر منفعت برای افراد متقاضی باشد. وضعیت رشد اقتصادی اروپا را مطالعه کنید.

مهاجرت کاری به یونان
مهاجرت کاری به یونان به عنوان یکی از مسیرهای محبوب برای کسب فرصت‌های شغلی و ایجاد زندگی جدید در یکی از کشورهای جذاب اروپایی مطرح است. یونان با آب و هوای معتدل، فرهنگ غنی و تاریخ عمیق، از جذابیت‌های فراوانی برخوردار است که مهاجران از سراسر جهان را به خود جلب می‌کند. علاوه بر این، بازار کار پویا و متنوع یونان، فرصت‌های شغلی گسترده‌ای در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله گردشگری، تولید و خدمات فراهم می‌کند.

مهاجرت کاری به یونان برای فعالیت در بخش‌های مختلف از جمله فناوری، حمل و نقل، صنایع تولیدی و خدمات، فرصت مناسبی برای توسعه حرفه‌ای و شخصی فراهم می‌کند. سیستم آموزشی متعادل و زیرساخت‌های مدرن نیز به ایجاد یک محیط مطلوب برای کار و زندگی در یونان کمک می‌کند. همچنین کار در یونان این فرصت را در اختیار شما می‌گذارد تا با دیگر شرکت‌ها و کارفرماها در سراسر اروپا در ارتباط باشید و یا حتی به صورت فریلنس نیز در کنار کار ثابت، کار کنید. با کار در یونان حتی فرصت این را خواهید داشت تا بتوانید از دیگر کشورهای اروپایی فرصت کار داشته باشید و در اگر علاقه داشتید با کشور دیگری کار کنید.



روش‌های مهاجرت کاری
مهاجرت کاری به یونان مانند سایر کشورها یک سری قوانین خاص و شرایط مشخص دارد. شرایط عادی و  مرسوم برای مهاجرت کاری به سایر کشورهای برای مهاجرت کاری به یونان نیز صدق می‌کند. به طور کلی مهاجرت کاری به یونان به دو روش مهاجرت از طریق ویزای جستجو کار و یا جاب آفر امکان پذیر است. در ادامه به معرفی این موارد خواهیم پرداخت. در نظر داشته باشید که هر کدام از این انواع ویزا و روش برای مهاجرت کاری نیازمند دانستن به موارد قانونی این ویزاهاست که امری ساده نیست. در این مسیر نیازمند یک مشاور خواهید بود تا بر اساس شرایط اختصاصی شما، شما را راهنمایی کند. 

ویزای جستجوی کار
ویزای جستجوی کار یونان، یک گزینه مهم برای افرادی است که قصد جستجوی فرصت‌های شغلی در این کشور را دارند. این ویزا به افراد اجازه می‌دهد تا برای مدت معینی در یونان اقامت کنند و به دنبال فرصت‌های شغلی مناسب بگردند. متقاضیان این ویزا می‌توانند با شرکت در مصاحبه‌های شغلی و ارتباط با کارفرمایان محلی، به دنبال فرصت‌های شغلی متناسب با تخصص‌های خود باشند. این گونه ویزاها معمولاً برای مدت مشخصی صادر می‌شوند و در صورتی که فرد موفق به اخذ شغلی مناسب شود، می‌تواند اقامت خود را تبدیل به ویزای کار مناسب کند.
این نوع ویزا برای افرادی که می‌خواهند از نزدیک با بازار کار یونان آشنا شوند، فرصت مناسبی ارائه می‌دهد. این اقدام می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا با محیط کاری و فرهنگ محلی آشنا شوند و در ادامه به دنبال راه‌های دائمی مهاجرت یا کار در یونان بگردند. این ویزا نشان‌دهنده تمایل کشور به جذب نیروی کار خارجی و ایجاد فرصت‌های تعامل بین المللی در بازار کار است و برای افراد با توانایی‌ها و تخصص‌های مختلف، یک گام اولیه برای شروع مسیر شغلی در یونان محسوب می‌شود.

جاب آفر
در این نوع ویزا، فرد متقاضی بدون حضور در کشور یونان، باید در کشور خود به دنبال کار در یونان بگردد. در این پروسه فرد متقاضی باید به دنبال شرکت‌ها و آگهی‌های شغلی باشد که در آن کارفرما قید کرده باشد که می‌تواند فرد متقاضی را ویزا اسپانسرشیپ کند. در این صورت فرد متقاضی باید از فیلتر استخدامی شرکت عبور کرده و مصاحبه‌های استخدامی را با موفقیت پشت سر بگذارد. بعد از این که به طور قطعی قراردادی با شرکت یونانی بسته شد، فرد متقاضی باید درخواست ویزای کاری را مبنی بر قراردادی که از شرکت یونانی دارد به سفارت ارائه دهد. معمولاً مدت زمان ویزا با مدت زمانی که با شرکت یونانی قرارداد بسته شده است، برابری می‌کند. فرد متقاضی معمولاً پس از 5 سال می‌تواند درخواست شهروندی و اقامت دائم بدهد.

سخن پایانی
مهاجرت کاری به یونان یکی از روش‌های مطمئن و پر منفعت به حساب می‌آید. یونان یکی از کشورهای اتحادیه اروپاست و همچنین یکی از کشورهای حوزه شینگن نیز هست که با داشتن اقامت این کشور می‌توانید به 26 کشور دیگر نیز سفر کنید. همین امر سبب می‌شود تا بتوانید با دیگر کشورهای اروپایی در ارتباط باشید و فرصت‌های شغلی زیادی در اختیار داشته باشید. برای مهاجرت کاری و یا انتخاب بهترین روش برای مهاجرت به یونان و بررسی شرایط اختصاصی شما، می‌توانید از مشاورین با تجربه موسسه مهاجرتی آدونیس کمک بگیرید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها