به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۹:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۴۳۹۸۴۷
جراحی های زیبایی در ویلاهای لاکچری در تهران!

اقتصاد پیکر‌تراشی‌ در ایران؛هرروز گران‌تر از دیروز

اقتصاد پیکر‌تراشی‌ در ایران؛هرروز گران‌تر از دیروز
گروه اقتصادی: هر از چندگاهی اخبار مربوط به مرگ و یا خسارات جانی به متقاضیان انجام عمل‌های جراحی زیبایی، به گوش می‌رسد. جراحی‌های مربوط به پیکرتراشی و یا سایر عمل‌های زیبایی که روزانه پیشرفته‌تر می‌شوند، همزمان طرفداران جدیدتر و گسترده‌تری پیدا کرده و در این میان افرادی نیز به کام مرگ زیر تیغ جراحی می‌روند.

به گزارش اقتصاد 24، آخرین و جدیدترین اتفاق خبرساز در این حوزه، مرگ سه زن جوان در یک روز طی عمل جراحی زیباییست. در دو دهه گذشته این فعالیت‌ها تنها به عمل زیبایی صورت و بینی محدود می‌شد، اما تیغ جراحی وسیع‌تر رفت و در حال حاضر هیچ بخشی از بدن نیست که با عمل‌های زیبایی نشود آن را دستخوش تغییر و تحولات کرد؛ از زاویه‌سازی فک و صورت گرفته تا عمل‌های پیکرتراشی و در این اواخر تغییر رنگ چشم که ترند روز است.
 
 فارغ از میزان آمار موفقیت‌آمیز بودن و یا نبودن این دست جراحی‌ها، نمی‌توان از هزینه‌های بالایی که افراد بی‌منت و بی‌چشم‌داشت می‌پردازند، به راحتی عبور کرد. حتی برخی از افراد اذعان دارند که برای تامین هزینه‌های عمل زیبایی و یا پیکرتراشی خود، از قسط و وام‌های مختلف کمک گرفته‌اند. این روند بدان معناست که پیکرتراشی متعلق به قشر مشخصی نیست و نمی‌توان آن را صرفا برای طبقه لاکچری جامعه منحصر دانست.

آغاز قیمت برای عمل‌های زیبایی از ۲ تا ۷۰ میلیون
تعدد و تنوع عمل‌های جراحی زیبایی، باعث می‌شود نتوان میانگین قیمتی مشخصی را برای انجام این اقدامات عنوان کرد، اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهند به طور کلی ارزان‌ترین و جزئی‌ترین فعالیت برای تغییر و یا اصلاح عضوی از بدن در راستای بهبود شکلی، از دو میلیون تومان آغاز می‌شود. جراحی‌های مربوط به پیکرتراشی نیز به طور میانگین از ۱۵ میلیون تومان حداقل آغاز شده و متناسب با میزان عمل جراحی و وسعت ناحیه مورد نظر، تغییر می‌کند. عمل بینی که از قدیمی‌ترین و شایع‌ترین نوع جراحی‌های زیباییست نیز از ۲۰ میلیون تومان آغاز شده و بسته به تبحر پزشک و یا شهرت آن و دیگر مولفه‌ها، تا ۷۰ میلیون تومان هم در برخی از مراکز می‌رسد.
حال اگر در نظر بگیریم که فردی بنا به هر دلیلی بیش از یک عمل زیبایی را در طول زندگی خود انجام دهد، به رقم قابل توجهی در نهایت بر خواهیم خورد، اما این ارقام، پایان ماجرا نیست و عمل‌های فوق لاکچری زیبایی، هزینه‌های جراحی را چندین برابر می‌کنند.


خدمات جراحی در ویلا‌های لوکس
درباره عمل‌های جراحی لاکچری و هزینه‌های آن، اقتصاد ۲۴ با یکی از جراحان پلاستیک که نخواست نامش فاش شود، گفتگویی کرد. دکتر «م.ر» در صحبت‌های خود، به برخی شایعات مبنی بر جراحی‌های لاکچری در خارج از مراکز درمانی ثبت شده اشاره کرد و گفت: به طور معمول درصد افرادی که به دلیل داشتن نقص جدی دست به
وی افزود: ما اغلب با افرادی مواجه می‌شویم که زشتی یا نقص جدی در صورت یا اندام خود ندارند، اما مسائلی مانند وسواس فکری، نگاه اطرافیان و یا سایر دغدغه‌های ذهنی، آن‌ها را به این مسیر واداشته است. در این میان برخی از مراجعین بنا به دلایل مختلفی، علاقه دارند تا در فضا‌هایی لوکس‌تر و یا به قول خود باکلاس‌تر از کلینیک‌های معمول جراحی و یا حتی مراکز خصوصی عمل شوند.

این پزشک تصریح کرد: از برخی از همکاران خود شنیده‌های جسته و گریخته‌ای درباره وجود کلینیک‌های شخصی در خارج از شهر شنیده‌ام؛ ویلا‌های شخصی که در اطراف تهران و مناطقی خوش آب‌وهوا، با طراحی و دیزاین‌های خوش آب و رنگ به کلینیک برای جراحی شده و پزشک جراح تبدیل شده و تیم تخصصی را برای انجام عمل‌های جراحی همراه خود دارد. افراد پس از عمل شدن در این ویلاها، به مدت یک الی دو روز برای گذراندن دوره بهبودی در آن‌جا اقامت کرده و تحت مراقبت‌های شخصی قرار می‌گیرند تا وضعیت آن‌ها به پایداری برسد. فرد به طور کامل از مکانی که در آن جراحی شده اطلاع دارد و با خواست خود، متقاضی حضور در آن ویلای لاکچری است. نیاز به اشاره نیست که این خدمات لوکس، هزینه‌های چندین برابری نسبت به عمل در مراکز معمولی را می‌طلبد.
انتخاب‌های گران خودخواسته برای جراحی های پلاستیک

این جراح پلاستیک در نهایت به دلایل انتخاب افراد به عمل در ویلا‌های لاکچری اشاره کرد و گفت: همان‌طور که علاقه بیشتر افراد به انجام جراحی‌ های پلاستیک منشا روانی دارد، پرداخت هزینه برای عمل شدن در ویلا‌های لوکس با هزینه‌های گزاف نیز دلیل مشابهی دارد. برخی افراد لذت می‌برند که در جمع‌های مختلف، درباره تفاوت نحوه تحت عمل جراحی قرار گرفتن یا هزینه‌هایی که برای آن پرداخت کرده‌اند، صحبت کنند. حال اگر کسی در واقعیت توانایی پرداخت هزینه‌های آن را داشته باشد، از انجام دادن آن دریغ نمی‌کند.

ذی‌نفعان جراحی های زیبایی خوشحالند
انتخاب اسم هتل‌ کلینیک به جای عبارت «ویلا‌های لاکچری» که برخی پزشکان برای انجام عمل‌های جراحی تجهیز کرده اند، هوشمندانه به نظر می‌رسد. افزایش رغبت افراد برای زیر تیغ جراحی قرار گرفتن از یک سو و از سویی دیگر پرداخت هزینه‌های گاه عجیب و غریب برای این اتفاق، باعث شده تا جراحی پلاستیک و عمل‌های زیبایی را دیگر نتوان در دایره اقدامات پزشکی و با ماهیت نجات جان انسان‌ها دانست.این دست جراحی‌ها بیشتر برای نجات غرور و یا دامن زدن به حسادت‌هایی که زن و مرد نمی‌شناسد انجام شده و در ادامه معلوم نیست این راه به کجا کشیده شود. نباید فراموش کرد اقتصاد مربوط به جراحی‌های پلاستیک، روز به روز فربه‌تر شده و بدیهی است که افراد ذی‌نفع، خواهان کم شدن منابع درآمدی خود نباشند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها