به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۱ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۴۴۴۳۳۴

بهترین دمنوش‌ها برای کم کاری تیروئید

بهترین دمنوش‌ها برای کم کاری تیروئید
گروه سلامت: در حالی که دمنوش به تنهایی نمی‌تواند ابتلا به بیماری کم کاری تیروئید را درمان کند یا جایگزین درمان پزشکی شود، می‌تواند مکمل ارزشمندی برای درمان‌های مرسوم باشد.به گزارش بهداشت نیوز، دمنوش‌ها قرن‌هاست که مصرف می‌شوند و به دلیل فوایدشان برای سلامتی مشهور هستند. وقتی نوبت به مدیریت کم کاری تیروئید می‌رسد، ترکیب دمنوش در برنامه روزانه شما ممکن است کمک بیشتری به حفظ سلامت تیروئید کند. در حالی که دمنوش به تنهایی نمی‌تواند ابتلا به بیماری کم کاری تیروئید را درمان کند یا جایگزین درمان پزشکی شود، می‌تواند مکمل ارزشمندی برای درمان‌های مرسوم باشد.
 
چای آشواگاندا
آشواگاندا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین داروهای گیاهی در طب آیورودا به دلیل خواص تطبیق‌زایی (adaptogenic) آن شناخته شده است. آداپتوژن‌ها به مقابله با اثرات استرس در بدن کمک می‌کنند. استرس یکی از عوامل بارز بیماری است و می‌تواند به روش‌های مختلفی در بدن ظاهر شود. علاوه بر این‌ها، آشواگاندا برای کمک به مشکلات زیر مصرف می‌شود:
کاهش التهاب
تنظیم قند خون
کاهش سطح کورتیزول
تقویت حافظه 
تقویت سیستم ایمنی بدن
جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی
توجه داشته باشید: بیشتر مطالعات انجام شده، در حجم نمونه کم و یا روی حیوانات انجام شده است. بنابراین نتایج تحقیق در مورد آشواگاندا قطعی نیستند و تحقیقات بیشتری در این مورد نیاز است.

چای سبز: یک آنتی اکسیدان قوی
چای سبز به طور گسترده‌ای به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی قوی آن شناخته شده است. این دمنوش حاوی پلی‌فنول‌ها، به ویژه اپی‌گالوکتشین گالات (EGCG) است که خواص بالقوه آن‌ روی سلامتی مورد مطالعه قرار گرفته است. چای سبز ممکن است با کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو به سلامت تیروئید کمک کند. با این حال، مهم است که چای سبز را در حد اعتدال مصرف کنید، زیرا مصرف بیش از حد آن می‌تواند در جذب داروهای تیروئید اختلال ایجاد کند.

دمنوش بابونه
چای بابونه یک دمنوش گیاهی رایج است که برای بهبود بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. افراد اغلب از این دمنوش برای کمک به خواب و خواص آرام‌بخشی استفاده می‌کنند و همچنین می‌تواند ناراحتی‌های گوارشی را تسکین دهد. مشکلات گوارشی مانند یبوست در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید شایع است، بنابراین بابونه می‌تواند یک روش کمکی برای مدیریت برخی از علائم ناخوشایند کم کاری تیروئید باشد. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که بابونه ممکن است به کاهش بیماری‌های خوش‌خیم و بدخیم تیروئید نیز کمک کند. به عنوان مثال، یک مطالعه کوچک یونانی نشان داد که نوشیدن ۲ تا ۶ فنجان چای بابونه می‌تواند خطر ابتلا به سرطان تیروئید را طی چندین سال مصرف کاهش دهد.

چای مریم گلی
در مطالعه یونانی مذکور، چای مریم گلی نیز به کاهش بروز بیماری‌های سرطانی و غیرسرطانی تیروئید در افرادی که چندین بار در هفته آن را می‌نوشند، کمک می‌کند. در کنار کاهش این خطر، چای مریم گلی ممکن است به بهبود خلق و خو، تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر کمک کند. از آنجایی که افراد مبتلا به کم کاری تیروئید اغلب با افسردگی و خلق و خوی ضعیف دست و پنجه نرم می‌کنند، مریم گلی ممکن است یک مکمل عالی برای کمک به تثبیت خلق و خو در این افراد باشد.

چای رویبوس: ارتقاء سلامت تیروئید
چای رویبوس که به آن چای بوته‌ای قرمز نیز می‌گویند، یک دمنوش گیاهی است که منشا آن آفریقای جنوبی است. این دمنوش به طور طبیعی فاقد کافئین است و به دلیل مزایای بالقوه سلامتی، از جمله تأثیر مثبت آن بر سلامت تیروئید، محبوبیت زیادی دارد. چای رویبوس حاوی انواع آنتی‌اکسیدان‌ها مانند آسپالاتین و کورستین است که خواص ضد التهابی و تقویت‌کننده سیستم ایمنی آن‌ها مورد مطالعه قرار گرفته است. این آنتی‌اکسیدان‌ها ممکن است به کاهش التهاب غده در بیماری های تیروئید کمک کنند و عملکرد بهینه آن را بهبود ببخشند.

علاوه بر این، چای رویبوس سرشار از مواد معدنی مانند منگنز، روی و مس است که برای ساخت هورمون تیروئید و متابولیسم ضروری هستند. این مواد معدنی نقش مهمی در حفظ عملکرد مناسب تیروئید و حمایت از سلامت کلی آن دارند. همچنین، مشخص شده است که چای رویبوس اثر آرام‌بخشی بر بدن دارد و باعث آرامش و کاهش سطح استرس می‌شود. استرس مزمن می‌تواند بر عملکرد تیروئید تأثیر منفی بگذارد. بنابراین با گنجاندن چای رویبوس در برنامه روزانه خود، احتمالا به مدیریت استرس و سلامت تیروئید خود کمک خواهید کرد. در حالی که چای رویبوس پتانسیل امیدوارکننده‌ای در حفظ سلامت تیروئید نشان می‌دهد، توجه داشته باشید که نباید جایگزین درمان پزشکی برای کم‌کاری تیروئید شود. توصیه می‌شود برای مشاوره و راهنمایی شخصی با فوق تخصص غدد آنلاین مشورت کنید.

دمنوش به لیمو برای کم کاری تیروئید
Aloysia citrodora که معمولاً به نام به لیمو شناخته می‌شود، گیاهی است که برای تهیه چای خوش طعم و معطر استفاده می‌شود. در حالی که تحقیقات به طور خاص بر روی اثرات دمنوش به لیمو برای کم کاری تیروئید محدود است، به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی این دمنوش فواید بالقوه‌ای دارد. چای به لیمو به دلیل اثرات آرام‌بخش می‌تواند برای افراد مبتلا به کم کاری تیروئید مفید باشد، زیرا همانطور که گفته شد مدیریت استرس برای حفظ سلامت کلی تیروئید بسیار مهم است. استرس مزمن می‌تواند علائم کم کاری تیروئید را بدتر کند. علاوه بر این، اعتقاد بر این است که دمنوش به لیمو دارای خواص سم‌زدایی خفیفی است که می‌تواند به طور غیرمستقیم به سلامت تیروئید کمک کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها