به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۹:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۲ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۴۴۶۲۶۴

گواردیولا وسی‌وهفتمین جام:جادوگران زنده هستند

گواردیولا وسی‌وهفتمین جام:جادوگران زنده هستند
گروه ورزشی:پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، فاصله زیادی با تبدیل شدن به پرافتخارترین مربی تاریخ فوتبال ندارد.به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی شب گذشته در فینال رقابت‌های جام جهانی باشگاه‌ها روبروی فلومیننزه قرار گرفت و موفق شد این تیم را با چهار گل در هم بکوبد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. 
این پیروزی اهمیت بسیار زیادی برای سیتیزن‌ها داشت تا بتوانند پس از کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، جام حذفی و لیگ قهرمانان، این افتخار را هم به کارنامه‌شان اضافه کنند و جام قهرمانی این مسابقات را هم با خود به خانه ببرند تا نشان دهند که بهترین تیم حال حاضر دنیای فوتبال هستند. 

گواردیولا که بسیاری معتقدند سیتی تمام پیشرفت و قدرتش را مدیون حضور او روی نیمکت و تفکراتی است که به این تیم تزریق کرده است هم پس از به صدا درآمدن سوت پایان این بازی بسیار خوشحال به نظر می‌رسد.او حالا به تنها مربی در دنیای فوتبال تبدیل شده که موفق شده است در چهار دوره متفاوت به عنوان قهرمانی جام جهانی باشگاه‌ها دست پیدا کند. این مربی اسپانیایی پیش از این دو با بارسلونا و یک بار هم با بایرن مونیخ موفق به کسب این عنوان شده بود. 

اما نکته جالب دیگری که درباره این قهرمانی برای گواردیولا وجود دارد این است که او با اضافه کردن این جام به کارنامه‌اش در واقع برای سی و هفتمین بار طعم قهرمانی را در طول دوران مربیگری‌اش در تیم‌های مختلف تجربه کرده است.او در حالی به این افتخار دست پیدا کرده که تنها 15 سال است که حضور روی نیمکت تیم‌های متفاوت به عنوان مربی را آغاز کرده و حالا در همین مدت کوتاه به دومین مربی پرافتخار تاریخ فوتبال تبدیل شده است که دستاورد بسیار قابل توجهی برای او به حساب می‌آید.

گواردیولا حالا پشت سر الکس فرگوسن، سرمربی افسانه‌ای سابق منچستریونایتد، ایستاده است که در طول 39 سال حضورش در عرصه مربیگری موفق شد 49 جام قهرمانی به دست آورد. با توجه به اینکه اختلاف پپ با فرگوسن در حال حاضر تنها 13 جام قهرمانی است، به نظر می‌رسد که او به‌زودی بتواند این فاصله را هم از میان بردارد و در بازه زمانی بسیار کوتاه‌تری نسبت به این اسطوره شیاطین سرخ، به تنهایی به عنوان پرافتخارترین مربی تاریخ فوتبال معرفی شود.آمار سرمربی سیتی در کسب جام قهرمانی باورنکردنی است. او در واقع پس از هر 23 بازی، هر 17 پیروزی و هر 57 گل زده از سوی تیمش توانسته است یک جام قهرمانی را به دست بیاورد و هنوز سال‌های زیادی را هم در پیش رو دارد. 

جام‌های قهرمانی گواردیولا به عنوان مربی:
چهار قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها
سه قهرمانی در لیگ قهرمانان
چهار قهرمانی در سوپرجام اروپا
سه قهرمانی در لالیگا
دو قهرمانی در جام حذفی اسپانیا
سه قهرمانی در سوپر جام اسپانیا
سه قهرمانی در بوندسلیگا
سه قهرمانی در جام حذفی آلمان
پنج قهرمانی در لیگ برتر انگلیس
چهار قهرمانی در جام اتحادیه 
دو قهرمانی در جام حذفی انگلیس
دو قهرمانی در سوپرجام انگلیس
برچسب ها: پپ گواردیولا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها