به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۵ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۴۴۶۹۴۰

۱۶ ایده برای سرگرم شدن در روزهای برفی

۱۶ ایده برای سرگرم شدن در روزهای برفی
گروه جامعه: تصور کنید که برای سفری زمستانی برنامه‌ریزی کرده بودید و به یکی از شهرهای گرم جنوب کشور رفته‌اید.احتمال اینکه در این شهر جنوبی باران یا برف ببارد نزدیک یه صفر است و شما با خیالی آسوده مشغول گردش و تفریح هستید. ناگهان احساس می‌کنید که چیزی سرد روی گونه‌هایتان نشست. وقتی آن را با دست لمس می‌کنید و به اطراف نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که در کمال ناباوری برف شروع به باریدن کرده است.
 
در چنین شرایطی، چاره‌ای جز فکر کردن به یک فعالیت سرگرم کننده برای روز برفی ندارید. محلی‌ها می‌گویند این اتفاق غیرقابل باور است اما به‌هرحال شما در میانه‌ی تعطیلات برخلاف آنچه تصور می‌کردید در برف و باران گرفتار شده‌اید. مسافرت در زمستان چنین مسائلی را به دنبال دارد و باید این را بپذیرید. به جای ناراحتی و گلایه به اقامتگاه خود بروید و فعالیت‌ها و برنامه‌های سرگرم‌کننده‌ای که پیشنهاد می‌کنیم را امتحان کنید.

۱. یوگا؛ بهترین فعالیت سرگرم کننده برای روز برفی
یکی از بهترین فعالیت‌های زمستانی در فضای داخلی یوگا است. به جای اینکه به خراب شدن برنامه‌های سفر فکر کنید یا مدام غرغر کنید که چرا باید در سفر زمستانی شما برف ببارد، به صدای بارش باران یا برف فکر کنید. صدای بارندگی به‌تنهایی صدایی فوق‌العاده آرامش‌بخش است و به شما کمک می‌کند تا ذهن خود را از افکار منفی رها سازید. یک مدیتیشن یا تمرین یوگا که به تازگی یاد گرفته‌اید را امتحان کنید یا فقط به صدای بارش باران یا برف گوش بدهید تا برای چند دقیقه یا چند ساعت ذهنتان آرام شود.اگر به صورت گروهی سفر کرده‌اید، می‌توانید همه همراهان را جمع کنید و در کنار یکدیگر به جای برف‌بازی تمرینات یوگا انجام بدهید.

۲. مسابقه آشپزی برگزار کنید
آشپزی در سفر همیشه طرفداران خاص خود را دارد. در هر گروه خانوادگی یا دوستانه هم کسانی پیدا می‌شوند که هم عاشق رقابت باشند و هم به آشپزی در هر شرایطی علاقه داشته باشند. پس اگر هتل یا اقامتگاهتان امکانات پخت‌وپز دارد، به جای بیهوده نشستن یک مسابقه آشپزی دوستانه برگزار کنید.هر ماده اولیه‌ای که در دسترستان است یا با خود به سفر آورده‌اید را روی پیشخوان آشپزخانه هتل یا اقامتگاه بگذارید. به چند گروه تقسیم شوید و ببینید کدام گروه می‌تواند با استفاده از این مواد اولیه خلاقانه‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاها را درست کند. با این کار، هم در طول مدت‌زمان بارش باران یا برف سرگرم می‌شوید و هم برای ناهار یا شام سفره‌ای رنگین با غذاهای خوشمزه دارید.

۳. کمی به خودتان برسید
شما می‌توانید در موقع بارش باران یا برف کمی به خودتان برسید. لاک‌ ناخن‌هایی که به همراه آورده‌اید را بردارید و ناخن‌هایتان را زیباتر کنید. شاید تا زمانی که لاک ناخن خشک می‌شود، باران یا برف بند آمده باشد. کسی چه می‌داند.

۴. راز یک جنایت را کشف کنید
باران و برف بند نمی‌آید و نمی‌توانید بیرون از هتل یا اقامتگاه برف‌بازی کنید؟ اگر کمی آینده‌نگر بوده‌اید و با خود یک بازی رومیزی معمایی آورده‌اید، حالا بهترین زمان استفاده از آن است. ابزار بازی را روی میز بچینید و قوانین آن را برای همه توضیح بدهید. قطعا تا زمانی که راز بازی را کشف می‌کنید، برف یا باران قطع شده است.علاوه بر این، می‌توانید همه با هم به یک پادکست جنایی گوش بدهید  و راز جنایتی که در آن بازگو می‌شود را کشف کنید. کسانی که عاشق معما هستند این فعالیت سرگرم کننده برای روز برفی را دوست خواهند داشت و همه چیز از جمله بدشانسی اخیر را فراموش خواهند کرد.

۵. پازل حل کنید
اگر پازلی سه‌بعدی یا چندهزار قطعه خریده‌اید و هنوز نتوانسته‌اید قطعه‌های آن را سرهم کنید، آن را به وسایل سفر زمستانی خود اضافه کنید. این پازل باید صفحه‌ای محکم داشته باشد تا در طول سفر قطعات آن آسیبی نبینند یا تکان نخورند.با شروع باران یا برف صفحه پازل را روی میز بگذارید و از همه بخواهید تا در این بازی جذاب شرکت کنند. مطمئن باشید آن‌قدر سرگرم این فعالیت سرگرم کننده برای روز برفی یا بارانی همه را مشغول می‌کند که بارش باران یا برف یا برنامه‌ای که به هم خورده را فراموش خواهند کرد.

۶. کتاب بخوانید
زمانی که به دنبال یک فعالیت سرگرم کننده برای روز برفی یا بارانی هستید، مطمئنا لذت بردن از یک کتاب خوب در صدر فهرست قرار می‌ِگیرد. برای این کار می‌توانید یک کتاب جدید را با خود به سفر ببرید یا اینکه یک کتاب قدیمی که دوست دارید را لابه‌لای وسایل سفر بگذارید. دنج‌ترین جای اتاق هتل یا اقامتگاه را انتخاب کنید، یک لیوان نوشیدنی داغ مورد علاقه خود را در دست بگیرید و برای ساعت‌ها مشغول کتاب خواندن شوید.
اگر هم به صورت گروهی سفر می‌کنید، می‌توانید کتاب‌خوانی را امتحان کنید. برای این کار، یکی از شما کتاب را بلند بلند برای بقیه بخواند تا سایرین با شنیدن ماجرای کتاب همراه با شخصیت‌های اصلی از این اتاق زمستانی هتل دور شوند. می‌توانید کتاب خواندن را نوبتی هم انجام بدهید تا فعالیتی سرگرم‌کننده‌تر انجام داده باشید.

۷. گفت‌وگویی مجازی داشته باشید
قرار بوده که در این سفر یک نفر دیگر هم با شما همراه باشد اما در آخرین لحظات برنامه‌اش تغییر کرده و نتوانسته با شما همراه شود؟ پس بارش باران یا برف را به فال نیک بگیرید. در مدت زمانی که در اتاق هتل یا اقامتگاه منتظر قطع شدن برف یا باران هستید، با او تماس تصویری برقرار کنید و برایش ماجرای سفر را تعریف کنید.اگر هم در سفر تنها نیستید، بارش باران یا برف بهترین فرصت است که با دوستی که نتوانسته به شما ملحق شود تماس بگیرید. به او بگویید که به یادش هستید.

۸. بازی‌های آنلاین را امتحان کنید
نشستن در اتاق هتل و غصه خوردن برای به هم خوردن برنامه سفر را تمام کنید و به یک فعالیت سرگرم کننده برای روز برفی مثل بازی آنلاین فکر کنید. انجام دادن بازی‌های رومیزی تنها فعالیتی نیست که روز برفی و غمگین شما را فرح‌بخش می‌کند. بازی‌های آنلاین هم همین خاصیت را دارند.یک بازی آنلاین جذاب و هیجان‌انگیز انتخاب کنید و همه همراهان سفر را با آن آشنا کنید. این بازی می‌تواند در تمام مدتی که در اتاق هتل نشسته‌اید، شما را سرگرم کند. کسی چه می‌داند؟ شاید بعد از بند آمدن برف یا باران هم این بازی را رها نکنید

۹. شکار گنج؛ فعالیت سرگرم‌کننده برای بچه‌ها
اگر همراه با فرزندانتان راهی سفر شده‌اید، نشستن در اتاق هتل یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا خواهد بود. با وجود این، به جای اینکه غر زدن‌های کودکان را تحمل کنید، برایشان یک بازی سرگرم‌کننده به نام شکار گنج ترتیب بدهید.یک شیء ارزشمند برای کودکان مثل اسباب‌بازی را جایی پنهان کنید. حالا از آن‌ها بخواهید تا به چند گروه تقسیم شوند و با استفاده از سرنخ‌هایی که در اطراف اتاق گذاشته‌اید، گنج را پیدا کنند. برنده هم یک اسباب‌بازی جدید، شکلات یا یک جایزه دیگر به دست می‌آورد. از این راه، فرزندانتان برای چند ساعت سرگرم خواهند شد.

۱۰. حمام آب گرم را امتحان کنید
حمام آب گرم یک فعالیت سرگرم کننده برای روز برفی یا بارانی است. در یک ظرف تمیز نصف فنجان صابون مایع یا شامپو بدن با بوی ملایم، ۱ قاشق غذاخوری شکر یا عسل و ۱ سفیده تخم‌مرغ را با یکدیگر ترکیب کنید. این ترکیب را درون وان آب گرم بریزید و خوب با آب مخلوط کنید تا حباب‌ها خود را نشان بدهند.

عسل یک مرطوب‌کننده طبیعی است که باعث جذب و حفظ رطوبت در پوست شما می‌شود. سفیده تخم‌مرغ هم حباب‌های صابون را بزرگتر و ماندگارتر می‌کند تا حمام آب گرمی خوب و با لطافت داشته باشید. اگر پوست‌تان خیلی خشک است، ۱ قاشق غذاخوری روغن سبک مانند روغن بادام یا کنجد هم به آب اضافه کنید.نشستن لابه‌لای حباب‌های این وان آب گرم باعث می‌شود که همه چیز را فرموش کنید. در نهایت، چند ساعت می‌گذرد، باران یا برف قطع می‌شود و شما فراموش می‌کنید که در اتاق هتلی و میانه تعطیلات زمستانی هستید.

۱۱. داخل اتاق کمپ بزنید
یکی دیگر از فعالیت‌های سرگرم‌کننده که کودکان شلوغ و پرسروصدا را برای چند ساعت آرام نگه می‌دارد، کمپ زدن داخل اتاق هتل است. احتمالا موقع فکر کردن به یک فعالیت سرگرم کننده برای روز برفی، چادر زدن داخل اتاق آخرین چیزی باشد که به آن فکر می‌کنید. واقعا وقتی برای سفری تفریحی به شهری خوش آب و هوا سفر کرده‌اید، چه کسی انتظار دارد که داخل اتاق چادر بزند؟چادر مسافرتی را داخل اتاق باز کنید و برای بچه‌ها داخل اتاق چادر بزنید. این کار هم تمرینی برای کمپینگ است و هم کودکان شما را برای چند ساعت سرگرم می‌کند.

۱۲. جشنواره فیلم خود را ترتیب بدهید
فرصت نکرده‌اید آخرین فیلم کارگردان مورد علاقه خود را ببینید؟ احتمالا برنامه سفر باعث شده که برای فیلم دیدن فرصت نداشته باشید. حالا باران یا برف سنگین باریده و برنامه سفر به هم خورده، دومین برنامه را دنبال کنید. فیلم‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید، چند کاسه پاپ‌کورن تهیه کنید و فیلم را در تلویزیون هتل یا اقامتگاه به نمایش بگذارید. مطمئن باشید این جشنواره فیلم ناگهانی، خاطره روز کسل‌کننده برفی را به خاطره‌ای شاد و لذت‌بخش تبدیل خواهد کرد.

۱۳. نقشه سفر خود را درست کنید
بارش باران یا برف بهترین فرصت برای برنامه‌ریزی سفر و مشخص کردن جاهای دیدنی شهر مقصد است. نقشه کاغذی شهر مقصد را تهیه کنید و روی میز بگذارید. از همراهان خود بخواهید تا جاهای دیدنی مورد نظر خود را روی نقشه مشخص کنند. حالا برای بازدید از این مناطق برنامه‌ریزی کنید و برنامه تعیین‌شده را روی کاغذی بنویسید.
به این ترتیب، ساعت‌های انتظار در اتاق هتل به ساعت‌هایی مفید برای سفر تبدیل می‌شوند. این کار برای کودکان نیز لذت‌بخش خواهد بود و می‌توانند در برنامه‌ریزی برای سفر مشارکت داشته باشند. در نهایت هم نقشه‌ای اختصاصی برای سفر خود دارید که در آن جاهای دیدنی مورد نظر شما اولویت‌بندی شده‌اند.

۱۴. بازی ویدیویی گروهی انجام بدهید
بهتر است دسته‌ی بازی ویدیویی خود را هم همراه با خود به سفر ببرید. ممکن است به این دسته نیازی پیدا نکنید. شاید هم باران یا برف برنامه‌های قبلی شما را متوقف کند و دسته‌ی بازی تنها راه نجات شما باشد. به دو گروه تقسیم شوید. بازی ویدیویی می‌تواند به هم خوردن برنامه‌های سفر را از یاد همه ببرد.

۱۵. نقاشی برفی را امتحان کنید
فرزندتان بی‌قراری می‌کند و می‌خواهد برای برف‌بازی از اتاق هتل خارج شود؟ احتمالا او هم فکر نمی‌کرده که سفر زمستانی تا این حد کسل‌کننده شود. پس برای او یک فعالیت سرگرم کننده برای روز برفی ترتیب بدهید. برای این کار به مقداری برف و رنگ خوراکی نیاز دارید.

یک بطری اسپری یا آب را با آب سرد پر کنید و چند قطره رنگ خوراکی به آن اضافه کنید. سپس برف‌ها را در ظرفی بچینید و به بچه‌ها اجازه بدهید تا روی برف نقاشی بکشند. می‌توانید ترکیب کردن رنگ‌ها را به آن‌ها یاد بدهید تا خودشان رنگ‌های جدید خلق کنند و با آن‌ نقاشی کنند.اگر هم برف بند آمده، می‌توانید اسپری یا بطری رنگ را به فرزندانتان بدهید و آن‌ها را به سمت برف‌ها هدایت کنید تا روی برف‌ها نقاشی بکشند

۱۶. برف را به داخل اتاق هتل بیاورید
برای سرگرم شدن کودکان در سفر یک راه دیگر هم دارید: برف را به داخل اتاق هتل ببرید. حتی سرسخت‌ترین کودکان هم دوست دارند که در سفر بدوند و بازی کنند. برای اینکه بچه‌ها برای چند ساعت سرگرم شوند، مقداری برف را با یک ظرف بزرگ از بیرون به داخل اتاق بیاورید. به بچه‌ها فرصت بدهید تا برای چند ساعت آدم برفی درست کنند و از ساعات کسالت‌آور سفر لذت ببرند. ال
بته، مواظب باشید که برف‌ها روی مبلمان هتل نریزند. بهترین جا برای برف‌بازی حمام یا تراس هتل است.
کلام آخر
برنامه‌ریزی برای سفر زمستانی گاهی دشوارترین کار دنیا می‌شود. اگر همه چیز را برای گردش و تفریح در فضای باز آماده کرده باشید اما بارش باران یا برفی ناگهانی همه چیز را به هم بزند، نباید نگران شوید. برای لذت بردن از ساعت‌های بارش برف یا باران می‌توانید یک فعالیت سرگرم کننده برای روز برفی را امتحان کنید.در این مقاله، ۱۶ راه برای سرگرم شدن در اقامتگاه در روزهای سرد و برفی را معرفی کردیم. پس اگر قصد برنامه‌ریزی برای سفری زمستانی دارید، وسایل مورد نیاز برای تفریحات در اتاق هتل را هم به همراه داشته باشید تا در صورت بارش باران یا برف غافل‌گیر نشوید.
مرجع : دیجی کالامگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها