به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۴۴۸۵۷۳

حمله به مقر الحشد الشعبی در بغداد 

حمله به مقر الحشد الشعبی در بغداد 
گروه بین الملل:  یکی از مقرهای الحشدالشعبی در بغداد  هدف قرار گرفت که این حمله تاکنون تعدادی شهید و زخمی در پی داشته است.
منابع انتظامی و امنیتی عراق  خبر دادند که یک حمله موشکی، مقر شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در شرق بغداد را هدف قرار داده که بر اثر آن، دست‌کم سه شبه نظامی کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از منابع پلیس و شاهدان عینی، حداقل دو موشک ، به ساختمان مورد استفاده تیپ ۱۲ گروه حشدالشعبی که به «النجباء» معروف است اصابت کرده است.
این منابع گفتند که جزئیات بیشتری در مورد اینکه چه کسی ممکن است این حمله را انجام داده باشد ندارند، اما سخنگوی «النجباء» گفت که این گروه، آمریکا را مسئول این حمله می‌داند.
این سخنگو تأیید کرد که در این حمله که به مقر سازمان حشدالشعبی واقع در مجتمع ساختمان وزارت کشور عراق انجام شده، یکی از فرماندهان «النجباء» کشته شده است.
کانال تلگرامی «النجباء»، نام این فرمانده را مشتاق⁩ طالب ⁧السعیدی، معروف به «ابوتقوی السعیدی» ذکر کرده که معاون فرمانده عملیات حزام بغداد (کمربند بغداد) بود.
رسانه‌ها می‌گویند که در این حمله موشکی که با استفاده ازپهپاد انجام شده، یکی از دستیاران ابوتقوی السعیدی به نام ابوسجاد در میان کشته‌شدگان است.
ماه گذشته، پس از یک حمله پهپادی توسط شبه نظامیان همسو با ایران که سه نظامی آمریکایی را زخمی کرد، ایالات متحده حملات هوایی تلافی‌جویانه‌ای را در عراق انجام داد.
ارتش آمریکا از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس در ۱۵ مهرماه، دست‌کم صد بار در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفته که معمولاً با ترکیبی از راکت‌پرانی و پهپادهای تهاجمی انجام شده است.





 
برچسب ها: عراق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها