به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۸ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۴۵۲۹۱۰

شلیک چندین موشک کروز توسط کره شمالی

شلیک چندین موشک کروز توسط کره شمالی
گروه بین الملل: ارتش کره جنوبی می‌گوید، کره شمالی چندین موشک کروز را از آب‌های سواحل شرقی خود شلیک کرده است.
در ماه‌های اخیر کره شمالی که مجهز به سلاح هسته‌ای است، بارها موشک‌هایی را آزمایش کرده که تنش‌ها در این منطقه‌ را افزایش داده است.پرتاب روز یکشنبه در نزدیکی بندر سینپو انجام شد و هنوز تعداد و نوع موشک‌ها مشخص نیست.به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، روز چهارشنبه نیز پیونگ‌یانگ یک موشک کروز استراتژیک جدید به نام پولوصل-۳-۳۱ را آزمایش کرد.
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ماه‌های اخیر به طور فزاینده‌ای در جهت‌گیری سیاست‌ها و سخنان خود تهاجمی عمل کرده و به چندین توافق که با هدف حفظ صلح و عدم تشدید اقدامات نظامی منعقد شده بود، پایان داده است.پیونگ یانگ از ابتدای ژانویه ادعا کرده که یک موشک جدید با سوخت جامد و پهپادهای تهاجمی زیر آب خود را آزمایش کرده که ظاهرا می‌توانند سلاح هسته‌ای حمل کند.
همه این تحولات جدید به دنبال پرتاب ماهانه موشک‌ها در دو سال اخیر صورت می‌گیرد که نقض آشکار تحریم‌های سازمان ملل متحد در خصوص توسعه تسلیحات است.
در اوایل ماه جاری، کیم جونگ اون اعلام کرد که هدف اساسی سابق که اتحاد مجدد با کره جنوبی بود، به پایان رسیده و جنوب را به عنوان «دشمن اصلی» معرفی کرد.
این مسائل نگرانی‌های زیادی را در خصوص آمادگی کره شمالی برای جنگ ایجاد کرده است.
یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی در ماه جاری به کابینه خود گفت که اگر کره شمالی اقدامی تحریک‌آمیز انجام دهد، سئول «چندین برابر قوی‌تر واکنش نشان خواهد داد» و به «توانایی پاسخگویی قاطع ارتش کره جنوبی» اشاره کرد.

 
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها