به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۴ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۴۵۷۳۴۹

نیکی هیلی: باید یک حسابدار رئیس‌جمهور شود

نیکی هیلی: باید یک حسابدار رئیس‌جمهور شود
گروه بین الملل: نماینده سابق ایالات متحده در سازمان ملل در یک رویداد انتخاباتی گفت رئیس‌جمهور آمریکا باید در حد یک حسابدار در امور مالی تخصص داشته باشد تا به مشکل بدهی ۳۴ تریلیون دلاری دولت این کشور رسیدگی کند.
به گزارش ایسنا، نیکی هیلی که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نامزد شده و در حزب جمهوری‌خواه تنها رقیب «دونالد ترامپ» محسوب می‌شود، گفت: ما در کاخ سفید به یک حسابدار نیاز داریم.
داده‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا حاکی از آن است که تا ۵ فوریه سال جاری، مجموعی بدهی‌های دولتی آمریکا به ۳۴.۱۵۴ تریلیون دلار رسیده که بالاترین میزان در تاریخ این کشور است.
در ماه میلادی گذشته «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت بدهی دولتی ۳۴ تریلیون دلاری آمار «ترسناکی» است، اما می‌توان به آن رسیدگی کرد، زیرا ایالات متحده اقتصاد عظیمی دارد.
در همین رابطه، «کریستالینا جورجیوا» مدیر صندوق بین‌المللی پول گفت آمریکا باید انضباط بیشتری در هزینه‌های خود اعمال کند، زیرا قدرت دلار آمریکا و افزایش هزینه‌های ایالات متحده پس از همه‌گیری کرونا موجب افزایش تورم جهانی شده است.
اداره تحلیل اقتصادی دولت آمریکا اعلام کرد هزینه‌های دولت این کشور تا سه‌ماهه سوم ۲۰۲۳، معادل ۱۰ تریلیون دلار بوده است، یعنی ۳۶ درصد از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده.
برچسب ها: نیكی هیلی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها