به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۹ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۴۵۸۲۳۲

عربستان  در یک روز ۷ نفر را اعدام کرد

عربستان  در یک روز ۷ نفر را اعدام کرد
گروه بین الملل: عربستان سعودی از اعدام هفت نفر به اتهام‌ «ایجاد و تامین مالی سازمان‌ها و نهادهای تروریستی با هدف تضعیف امنیت و ثبات جامعه» خبر داد.
این رقم بالاترین تعداد اعدام در یک روز در عربستان سعودی از مارس ۲۰۲۲ تاکنون است که در یک روز ۸۱ نفر به اتهام «تروریسم» اعدام شدند.با اعدام‌های اخیر، تعداد اعدام‌ها در این کشور از ابتدای سال میلادی تاکنون، به ۲۹ نفر می‌رسد که شامل ۱۱ مورد مشابه است.تابعیت این هفت متهم مشخص نشده، اما خبرگزاری فرانسه بر اساس نامشان احتمال داده که سعودی بوده‌اند.
وزارت کشور عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این افراد بین دسامبر ۲۰۱۹ و ژانویه ۲۰۲۲ دستگیر و  در ریاض اعدام شدند.عادل السعید، معاون رئیس سازمان اروپایی-سعودی حقوق بشر مستقر در برلین، اتهامات «بسیار مبهم» علیه این افراد و «محاکمه جمعی» آنان را محکوم کرد.او گفت که جنایاتی که گفته می‌شود این افراد مرتکب شده بودند، دقیقا مشخص نشده است.در سال گذشته میلادی، ۱۷۰ نفر در عربستان سعودی اعدام شدند که در مقایسه با رقم ۱۴۷ نفر در سال قبل از آن افزایش داشت.سال ۲۰۱۹ نیز تعداد اجرای حکم اعدام در عربستان سعودی ۱۸۷ مورد ثبت شد.
به گفته چندین سازمان حقوق بشری، اعدام‌ها در عربستان سعودی از زمان به قدرت رسیدن ملک سلمان در سال ۲۰۱۵، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

 
برچسب ها: عربستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها