به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۴۵۹۱۲۵

پیروزی نیکی هیلی در پایتخت آمریکا

پیروزی نیکی هیلی در پایتخت آمریکا
گروه بین الملل: نیکی هیلی، تنها رقیب باقی‌مانده دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه، توانست در رای‌گیری حزبی در واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا، شود و برای نخستین بار دونالد ترامپ را شکست دهد.
با این حال، فاصله آرای این دو به قدری زیاد است که پیروزی نهایی  ترامپ در رقابت برای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه قطعی به نظر می‌رسد.
روز یکشنبه، جمهوری خواهان پایتخت آمریکا در انتخابات حزبی خود شرکت کردند و در نهایت نیکی هیلی توانست با کسب ۶۳ درصد آرا در برابر ۳۳ درصد دونالد ترامپ، پیروز واشنگتن دی‌سی شود و هر ۱۹ نمایندگی الکتورال این شهر و محدوده را به خود اختصاص دهد. با کسب آرای پایتخت اکنون نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد، ۴۳ نمایندگی الکتورال دارد که در برابر ۲۴۷ نمایندگی الکتورال که  ترامپ تاکنون کسب کرده، بسیار ناچیز به نظر می‌رسد.با این حال،  هیلی با نتایجی که  در پایتخت آمریکا به دست آورد، نخستین زن تاریخ حزب جمهوری‌خواه آمریکا شد که در یک رقابت مقدماتی حزبی پیروز شده است.
دونالد ترامپ تاکنون همه انتخابات‌های ایالتی را با پیروزی پشت سر گذاشته و انتظار می‌رود روز سه شنبه  که در چند انتخابات ایالتی که به طور همزمان برگزار خواهد شد و به همین علت هم «سه‌شنبه بزرگ» لقب گرفته، با فاصله زیاد  هیلی را مجددا شکست دهد و تا حدود زیادی پیروزی مطلق خود بر او را «رسمی» کند.

 
برچسب ها: نیكی هیلی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها