به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۱ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۴۶۰۱۰

مارادونا:فیفا از تیمهای بزرگ حمايت می​کند

گروه ورزشي: دیه گو مارادونا اسطوره آرژانتینی فوتبال جهان مقامات فدراسیون بین المللی فوتبال را به حمایت و جانبداری از تیم های بزرگ فوتبال دنیا متهم کرد.
مارادونا:فیفا از تیمهای بزرگ حمايت می​کند
به گزارش سایت الدوری والکاس قطر ، مارادونا در یک گفت وگوی مطبوعاتی اظهار کرد که مقامات فیفا برای جلب رضایت حامیان مالی جام جهانی سعی می کند از تیم های مطرح جهان که هواداران بیشتری دارند ، حمایت کند تا آنها در ادامه رقابتها باقی بمانند. مارادونا مدعی شد اگر تیم های بزرگ و پر تماشاگر از دور رقابتهای جام جهانی حذف شوند، حامیان مالی جام جهانی ممکن است دچار زیان شوند و نتوانند به وعده های مالی خود عمل کنند. اسطوره جنجالی تیم ملی فوتبال سابق آرژانتین این ادعا را پس از اقدام فیفا به گرفتن آزمایش دوپینگ از هفت بازیکن تیم ملی فوتبال کاستاریکا بعد از دیدار این تیم با ایتالیا مطرح کرد.

تیم ملی کارستاریکا دردیداری که جمعه شب واز گروه چهارم جام جهانی برزیل برگزار شد توانست باحساب یک بر صفر ایتالیا را شکست دهد وسرنوشت صعود ایتالیا را به اما واگرهای روز آخر موکول کند. مارادونا که خود درجام جهانی 1994 قربانی دوپینگ شده افزود: اقدام فیفا در گرفتن آزمایش از هفت نفر از بازیکنان کاستاریکا کم سابقه است و با قوانین این نهاد مغایرت دارد. وی گفت: براساس قوانین فیفا، امکان گرفتن آزمایش دوپینگ تنها از دو بازیکن یک تیم مجاز است. وی مدعی شد: کاستاریکا به این دلیل مورد بی مهری دست اندرکاران فیفا قرارگرفته که توانسته با شکست اروگوئه و ایتالیا جلو راه یابی تیم های مطرح را به مراحل پایانی جام جهانی بگیرد.

سرمربی سابق تیم ملی آرژانتین افزود: اگر تیم های بزرگی مانند ایتالیا یا آرژانتین به مراحل بعدی جام جهانی صعود نکنند شرکت های اسپانسر جام جهانی برزیل بعداˈ از پرداخت تعهدات مالی خود طفره می روند. قضاوت نامتعادل داور دیدار شب گذشته تیم ملی فوتبال کشورمان با آرژانتین احتمالا شائبه حمایت فیفا از تیم های بزرگ را که دیه گو مارادونا در این مصاحبه به آن اشاره کرده ، تقویت می کند.
مرجع : ايرنا