به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۴۶۰۶۸۳

تكرار انتخابات  ۲۰۲۰قطعی شد

تكرار انتخابات  ۲۰۲۰قطعی شد
گروه بین الملل: براساس پیش‌بینی شبکه سی‌بی‌اس آمریکا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و سلف او دونالد ترامپ با کسب امتیاز لازم عملا نامزدی حزب دمکرات و جمهوری‌خواه در انتخابات ماه نوامبر را به دست آورده‌اند.
روز سه‌شنبه در چهار ایالت انتخابات مقدماتی برگزار شد و نتایج نشان می‌دهد که تکرار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ قطعی است.نامزدی  بایدن و  ترامپ امسال تابستان در گردهمایی ملی دو حزب رسمیت پیدا خواهد کرد.
رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا گفت پشتیبانی رای‌دهندگان از او «در موقعیتی که تهدید ناشی از ترامپ بیش از هر زمان است» مایه «افتخار» اوست.
او با اشاره به ارقام مثبت اقتصادی تاکید کرد که آمریکا «در میانه یک بازگشت» قرار دارد اما به عنوان یک نظام دمکراتیک با آینده‌ای نامطمئن روبروست. او همچنین به تلاش حزب جمهوری‌خواه برای محدود کردن سقط جنین و کاهش برنامه‌های تامین اجتماعی اشاره کرد.
 بایدن در بیانیه‌ای که کمپین او منتشر کرد گفت: «باور من این است که انتخاب مردم آمریکا، حرکت رو به جلو ما به سوی آینده خواهد بود.»
ریاست جمهوری  بایدن باعث یک آوانتاژ طبیعی در انتخابات مقدماتی برای او بود، به طوری که او با هیچ چالش جدی در حزب دمکرات روبرو نبود. به طور سنتی رئیس جمهور با چالش کمتری در انتخابات مقدماتی روبرو می‌شود.علیرغم نگرانی رای‌دهندگان نسبت به محدودیت‌هایی که ممکن است سن او در انجام وظایف ریاست جمهوری ایجاد کند، تشکیلات حزب دمکرات دور او حلقه زد.
از طرف دیگر  ترامپ، ۷۷ ساله، پایگاهی قوی در میان جمهوری‌خواهان دارد که باعث پیروزی او، ایالت پس از ایالت، بر رقبایی شد که از منابع مالی خوبی بهره‌مند بودند.
مبارزات او برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور بر قوانین محدودتر مهاجرت، از جمله قولی برای «مهر و موم مرز» و طرح اخراج «بی‌سابقه» مهاجران غیرقانونی متمرکز بوده است.
 ترامپ همچنین قول داده است با جرایم مبارزه کند، تولید داخلی انرژی را افزایش دهد، بر واردات مالیات ببندد، به جنگ در اوکراین پایان دهد و رویکرد «اول آمریکا» را در مسائل سیاست خارجی در پیش گیرد.نتایج سه‌شنبه شب قابل پیش‌بینی بود، چون هر دو نفر بر رقبا برتری کامل داشتند.این علیرغم نظرسنجی‌هایی است که نشان می‌دهد مردم آمریکا از چشم‌انداز مصاف دوباره آنها در ماه نوامبر ناراضی هستند.
انتخابات مقدماتی ایالت به ایالت برگزار می‌شود تا بیشترین امتیاز - هیات‌های نمایندگی - کسب شود.دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مقررات کمی متفاوتی در این رقابت‌ها دارند، اما فرآیند کلی یکی است.هر ایالت سهم مشخصی از امتیاز کلی حزب دارد که براساس نتیجه رای‌گیری به صورت کامل یا به تناسب به نفر برنده اعطا می‌شود.نامزد نهایی جمهوری‌خواهان باید در رقابت‌های مقدماتی حداقل ۱۲۱۵ امتیاز کسب کند، درحالی که نامزد دمکرات‌ها به ۱۹۶۸ امتیاز نیاز دارد.حزب جمهوری‌خواه روز سه‌شنبه در ایالت‌های میسیسیپی، جورجیا، واشنگتن و هاوائی انتخابات برگزار کرد.
همزمان دمکرات‌ها در ایالت‌های جورجیا، واشنگتن، میسیسیپی و جزایر ماریانای شمالی و همچنین در میان اعضای حزب که ساکن خارج هستند انتخابات برگزار کردند.
رقبای اصلی  بایدن و  ترامپ پیش از روز سه‌شنبه کناره‌گیری کرده بودند.نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، که آخرین رقیب  ترامپ بود پیشتر در ماه جاری بعد از واگذار کردن ۱۴ ایالت در سه‌شنبه بزرگ از رقابت خارج شد.
هرچند هنوز چند ایالت دیگر رای‌گیری مقدماتی برگزار خواهند کرد، اما رقابت اصلی برای انتخابات روز ۵ نوامبر ۲۰۲۴ عملا از حالا شروع شده است.

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها