به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۴ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۴۶۰۷۰۶

پرتاپ نهمین محموله کمک‌ها به غزه 

پرتاپ نهمین محموله کمک‌ها به غزه 
گروه بین الملل: ایالات متحده آمریکا  اعلام کرد که نهمین محموله از کمک‌های بشردوستانه خود به غزه را که شامل بیش از ۳۵ هزار وعده غذایی و ۲۸ هزار بطری آب بود، با چتر نجات توسط سه هواپیمای نظامی ارسال کرده است.
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که  برای نهمین بار عملیات پرتاب محموله کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان در شمال غزه انجام شد.
سنتکام می‌گوید در این عملیات دو فروند هواپیای سی-۱۳۰، یک هواپیمای سی-۱۷" گلوبمستر ۳" نیروی هوایی ایالات متحده و سربازان متخصص در ارسال تجهیزات هوایی و کمک‌های بشردوستانه مشارکت داشتند.
طبق این گزارش، هواپیماهای نظامی آمریکا «بیش از ۳۵۷۱۲ وعده غذایی و۲۸۸۰۰ بطری آب را به شمال غزه، منطقه‌ای که به شدت نیازمند این کمک‌ها است، پرتاب و امکان دسترسی غیرنظامیان به کمک‌های حیاتی را فراهم کردند.»
سنتکام اضافه کرده است: «از زمان آغاز پرتاب کمک‌های بشردوستانه در ۲ مارس ۲۰۲۴، این اولین بار بود که یک هواپیمای سی-۱۷ برای این منظور مورد استفاده قرار گرفت. این پرتاب‌های هوایی بخشی از تلاش‌های مستمر بوده و ما همچنان به برنامه ‌ریزی برای ارسال کمک‌های هوایی ادامه می‌دهیم.»
علاوه بر آمریکا، کشورهای دیگر از جمله بریتانیا، فرانسه، مصر و اردن هم پیش از این کمک‌های هوایی به غزه ارسال کرده‌اند.

 
برچسب ها: غزه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها