به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۲۳:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۵ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۴۶۰۸۰۷

انتقال آوارگان رفح به جزایر بشردوستانه

انتقال آوارگان رفح به جزایر بشردوستانه
 گروه بین الملل: ارتش اسرائیل می‌گوید که پیش از حمله زمینی برنامه‌ریزی شده به رفح، مصمم است که آوارگان فلسطینی را از این شهر در جنوب غزه به مناطق دیگری منتقل کند که آن را «جزایر بشردوستانه» توصیف کرد.
این در حالی است که بر اثر حملات زمینی و هوایی مکرر، این مناطق به طور جدی آسیب دیده‌اند اما ارتش اسرائیل تاکید می‌کند که به مردم کمک و اسکان موقت داده خواهد شد.
رفح مملو از بیش از یک میلیون فلسطینی است که قبلاً به دلیل حمله اسرائیل به نقاط دیگر غزه مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.
با وجود هشدارهای جهانی، اسرائیل اصرار می‌کند که حمله زمینی به رفح، تنها راه حذف کامل حماس است.آمریکا گفته بود که اسرائیل باید قبل از انجام چنین عملیاتی در رفح نشان دهد که برنامه‌ای برای محافظت از غیرنظامیان دارد.
همزمان ارتش اسرائیل می‌گوید با افزایش فشارهای بین‌المللی برای رسیدگی به بحران انسانی غزه، تلاش می‌کند تا غزه را مملو از کمک‌ها کند.دریادار دانیل هاگاری گفت که اسرائیل پس از گشودن یک مسیر زمینی جدید برای رساندن مواد غذایی به شمال غزه، کاروان‌های کمک بیشتری را تسهیل خواهد کرد.
سازمان ملل هشدار داده است که غزه در معرض خطر قحطی قرار دارد. این باریکه از زمان آغاز جنگ با حماس در ماه اکتبر تحت حمله اسرائیل قرار دارد.
بروکسل می‌گوید که از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در این قلمرو استفاده می‌شود.جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر گفته بود که مسیرهای زمینی عمدا برای جلوگیری از ارسال کمک بسته شده است.سازمان ملل می‌گوید که «نبردهای مداوم و بمباران اسرائیل، همچنین ناامنی، بسته شدن مکرر مرزها و محدودیت‌های دسترسی» مانع از عملیات امدادرسانی ایمن و کارآمد شده است.
 دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل از احتمال باز شدن مسیرهای بیشتری برای ارسال کمک‌ها خبر داد.
او گفت: «ما در تلاش هستیم تا در این منطقه سیلی از کمک‌های بشردوستانه روانه کنیم.»
ارتش اسرائیل پیشتر اعلام کرد که شش کامیون حامل مواد غذایی سه شنبه شب از طریق دروازه ۹۶ در حصار مرزی غزه در نزدیکی کیبوتز بئری در جنوب اسرائیل وارد شده‌اند.
 هاگاری گفت که کاروان‌های بیشتری و همچنین تحویل از سایر نقاط ورودی از جمله به طریق هوایی و دریایی انجام خواهد شد و افزود که برای اطمینان از توزیع عادلانه و کارآمد کمک‌ها باید اقدامات بیشتری انجام شود.
او گفت که این تحویل از یک روال پیروی نخواهد کرد، زیرا اسرائیل نگران افتادن کمک‌ها به دست حماس است.
سازمان ملل می‌گوید که دست‌کم ۵۷۶ هزار فلسطینی در غزه که یک چهارم جمعیت این باریکه را در برمی‌گیرد، یک قدم با قحطی فاصله دارند.
به گزارش سازمان ملل، این مشکل به ویژه در شمال حاد است و نهادهای امدادرسان چندین ماه است که برای دسترسی به آنجا تلاش می‌کنند.
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها