به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۵ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۴۶۰۹۲۹

سامسونگ ۶ میلیارد دلار از آمریکا کمک می‌گیرد

سامسونگ ۶ میلیارد دلار از آمریکا کمک می‌گیرد
گروه اقتصادی: آمریکا قصد دارد بیش از ۶ میلیارد دلار به شرکت سامسونگ الکترونیکس اهدا ‌کند تا به این سازنده تراشه کره جنوبی کمک کند فعالیت خود را فراتر از پروژه اعلام شده در تگزاس، گسترش دهد.به گزارش ایسنا، این پول تحت «قانون تراشه‌ها و علم ۲۰۲۲»، به سامسونگ داده می‌شود و یکی از چندین کمک مهمی است که انتظار می‌رود وزارت بازرگانی آمریکا در هفته های آینده، اعلام کند. بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: یک کمک مالی بیش از ۵ میلیارد دلاری، به شرکت تایوانی TSMC که رقیب آسیایی سامسونگ است، داده می‌شود.
 
به گفته منابع آگاه، بودجه فدرال برای سامسونگ که تولیدکننده بزرگ تراشه در کره جنوبی به شمار می‌رود، به موازات سرمایه گذاری بیشتر این شرکت در آمریکا، اختصاص داده می‌شود.این شرکت در سال ۲۰۲۱، یک پروژه ۱۷ میلیارد دلاری را در تیلور، تگزاس اعلام کرد که نزدیک کارخانه فعلی سامسونگ در آستین است. هنوز مکان سرمایه گذاری بیشتر سامسونگ مشخص نیست.

قانون تراشه‌ها، ۳۹ میلیارد دلار کمک مستقیم بعلاوه وام و ضمانت وام به ارزش ۷۵ میلیارد دلار را اختصاص داده تا شرکت‌های برتر نیمه رسانای جهان را مجاب کند پس از چند دهه تولید در خارج از آمریکا، در خاک این کشور، تراشه تولید کنند.

وزارت بازرگانی آمریکا، پیش از این، اختصاص سه کمک تحت قانون تراشه‌ها را اعلام کرده است. جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا اظهار کرد: مقامات به مدت ماه‌ها، با سازندگان تراشه‌های پیشرفته که به رونق هوش مصنوعی کمک می‌کنند، مذاکره کرده‌اند و حدود ۲۸ میلیارد دلار برای این پروژه‌های پیشرفته اختصاص داده‌اند.

شرکت اینتل که رقیب آمریکایی اصلی سامسونگ و TSMC  است، مشغول مذاکره برای دریافت بودجه ای به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد دلار تحت قانون تراشه‌ها است که شامل کمکهای مالی و وام می‌شود. به گفته یکی از منابع مطلع، انتظار می‌رود قرارداد تشویقی اینتل، هفته آینده اعلام شود و قرارداد سایر تراشه‌سازان پیشرفته هم متعاقب آن، اعلام خواهد شد.

مشخص نیست که آیا شرکت‌های دیگری به غیر از اینتل، در صف دریافت وام یا ضمانتهای مالی هستند یا خیر. منابع آگاه اظهار کرده اند سامسونگ اعلام کرده است که علاقه ای به وام ندارد.سامسونگ قبلا اعلام کرده بود کارخانه این شرکت در تیلور تگزاس، قرار است تولید انبوه را در سال جاری آغاز کند، اما طبق گزارش‌ها، زمان هدف گذاری شده، تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاده است. مقامات شرکت از آن زمان گفته‌اند نمی‌توانند برنامه تولید انبوه را تایید کنند.بر اساس گزارش بلومبرگ، سامسونگ اعلام کرده است تاثیر اقتصادی این شرکت بر منطقه آستین تگزاس، از ۱۳.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲، به ۲۶.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.
برچسب ها: سامسونگ آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها