به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۱ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۴۶۱۶۵۶

رئیس جمهور سابق برزیل به تقلب متهم شد

رئیس جمهور سابق برزیل به تقلب متهم شد
گروه بین الملل: خبرگزاری رویترز براساس گزارش تحقیقات پلیس فدرال برزیل و اظهارنظر دو منبع مطلع از این تحقیقات گزارش داد که ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور سابق این کشور، رسما از سوی پلیس به تقلب در مدرک واکسیناسیون خود برای کووید ۱۹ متهم شده است.
این گزارش  نشان می‌دهد اتهام پلیس، زمینه قضایی برای اعلام جرم علیه  بولسونارو را فراهم خواهد کرد.
اداره بازرسی کل برزیل نیز مدتی پیش در پایان تحقیقات خود اعلام کرد که سوابق واکسیناسیون رئیس‌جمهور سابق ظاهرا نشان می‌دهد که او در ژوئیه ۲۰۲۱ در شهر سائوپائولو واکسن کووید ۱۹ زده بود، اما او در این تاریخ در این شهر نبوده است.
یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود،  گفت که پلیس فدرال در گزارش خود رسما  بولسونارو را به درج اطلاعات جعلی در سیستم بهداشت عمومی و تشکیل دادن یک سازمان تبهکار متهم کرده است.
به گفته منابع مطلع، پلیس فدرال برزیل یکی از دستیاران سابق بولسونارو به نام مائورو سید را نیز که در ماه مه امسال در بخشی از این تحقیقات بازداشت شد رسما متهم کرده است.
مجلس سنای برزیل مهرماه دو سال پیش و در پی تحقیقات در مورد بحران کرونا در این کشور توصیه کرده بود که ژائیر بولسونارو به دلیل سوء مدیریت بحران کرونا تحت پیگرد قرار بگیرد.
او افزود: «این یک تحقیقات گزینشی است. هیچ نگران نیستم. همه دنیا می‌دانند که من واکسن نزدم.»
 بولسونارو در مقام رئيس جمهور بارها واکسیناسیون و حفظ فاصله در محیط‌های عمومی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا را بی‌اهمیت خوانده بود.
براساس آمارهای رسمی دست کم ۷۰۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در برزیل جان خود را از دست دادند.
گزارش جديد پلیس فدرال برزیل زمینه قانونی برای اعلام جرم علیه  بولسونارو و ارجاع آن به دیوان عالی کشور را فراهم می‌کند.
 بولسونارو در یک پرونده دیگر به جرم انتشار اطلاعات نادرست در کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ محکوم و تا سال ۲۰۳۰ از عهده‌داری مقام‌های حکومتی محروم شده است.
در ادامه تحقیقات مربوط به پرونده تلاش  بولسونارو و هوادارنش برای باقی ماندن در قدرت به رغم شکست در انتخابات ریاست جمهوری پلیس برزیل مدتی پیش گذرنامه او را ضبط کرد.
هفته گذشته فرماندهان سابق نیروی زمینی و هوایی ارتش برزیل تائید کردند که او در روزهای پایانی دوران ریاست‌جمهوری خود پیش‌نویس یک فرمان اجرایی با هدف جلوگیری از انتقال قدرت به لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، برنده انتخابات سال ۲۰۲۲، را به بحث گذاشته بود.
برچسب ها: برزیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها