به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۵:۱۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۴۶۲۷۰۴

یک مقام ارشد دیگر حماس در غزه کشته شد

یک مقام ارشد دیگر حماس در غزه کشته شد
گروه بین‌الملل: سخنگوی ارتش اسرائیل  اعلام کرد که نیروهای اسراییلی یک مقام ارشد دیگر حماس را در مجتمع پزشکی شفا در غزه کشته است.
دانیال هاگاری، گفت که نیروهای اسرائیلی «رعد ثابت»، یکی از مقامات مسئول سازمان تامین و پرسنل حماس را کشتند. این تحولات دو روز پس از آن رخ داد که ارتش اسراییل اعلام کرد که مروان عیسی فرد شماره ۳ حماس در غزه را در حمله دو هفته پیش در غزه کشته است. در جریان این حمله یکی دیگر از رهبران حماس به نام غازی ابوتماء که فرمانده تیپ قرارگاه مرکزی و مسئولیت تجهیزات جنگی و تدارکات حماس در تمام سیستم‌های آن را بر عهده داشت، نیز کشته شد.
پیش‌تر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که سایر رهبران ارشد حماس هم احتمالا درتونل‌ها پنهان شده‌اند و عدالت در مورد آنها هم اجرا خواهد شد. به گزارش رویترز، مروان عیسی که به دلیل توانایی‌اش در دور ماندن به «مرد سایه» معروف بود، یکی از سه رهبر ارشد حماس بود که حمله هفت اکتبر به اسرائیل را طراحی کردند و پس از آن نیز هدایت عملیات نظامی حماس را برعهده داشته‌اند. از نظر اسرائیل یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه، محمد ضیف، فرمانده شاخه نظامی این گروه و مروان عیسی، معاون او مهره‌های اول تا سوم حماس هستند و با اینکه گزارش‌هایی در مورد رفتن یحیی سنوار به مصر منتشر شده، اسرائیل همچنان بر این باور است که آنها در تونل‌های زیرزمینی غزه پنهان شده‌اند.
برچسب ها: حماس نوار غزه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها