به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۴۸۱۶۴
صالحی:

انتظار ما به نتیجه رسیدن مذاکرات وین است

گروه سیاسی: رییس سازمان انرژی اتمی با بیان این که مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5، «مذاکرات سختی» است، گفت: انتظار ما این است که مذاکرات وین 6 به نتیجه برسد.
انتظار ما به نتیجه رسیدن مذاکرات وین است
«علی اکبر صالحی» معاون رییس جمهوری امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت آیت الله محمد محمدی گیلانی درباره ارزیابی وی از حضور وزرای خارجه 1+5 در این دور از مذاکرات در وین افزود: جمهوری اسلامی ایران حرف منطقی دارد و انعطاف لازم را هم از خود نشان داده است و اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد، مسوول شکست آن طرف مقابل است. نمایندگان ایران و 1+5، ششمین دور مذاکرات جامع خود را از روز 11 تیر ماه جاری (دوم جولای) در شهر وین اتریش برای نگارش متن توافق جامع آغاز کرده اند.

قرار است وزیران خارجه سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان و نیز جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از فردا به این مذاکرات بپیوندند تا طرفین درباره موضوعات اختلافی باقیمانده در سطح وزیران امور خارجه تصمیم گیری کنند.

*** اظهار تاسف از سکوت برخی کشورهای اسلامی و عربی در برابر جنایات در غزه

معاون رییس جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حوادث اخیرغزه و حملات رژیم صهیونیستی به مردم این منطقه نیز گفت: جای تاسف دارد که در ماه مبارک رمضان، مردم غزه این چنین تحت هجمه های رژیم غاصب صهیونیستی قرار گرفته اند. صالحی ضمن ابراز تاسف از عملکرد سران برخی کشورهای اسلامی و عربی نسبت به مردم غزه اظهار داشت: متاسفانه برخی کشورهای عربی و اسلامی فریادشان در این هجمه های رژیم صهیونیستی بلند نشده و این سکوت در حالی است که در قبال برخی مسائل کوچک تر فریاد می زنند.

وی یادآور شد: این کشورهای عربی و اسلامی پیش تر، اتهامات گوناگونی به دولت سوریه منتسب می کردند و در این قضایا فریاد بر می آوردند اما در مقابل مظلومیت مردم غزه سکوت کرده اند. صالحی با تاکید بر اینکه حق و لطف الهی همراه مردم غزه خواهد بود و پیروزی از آن مقاومت است، ادامه داد: مردم کشورهای عربی و اسلامی این روزها برای همراهی با مردم غزه فریاد برآورده اند اما سکوت سران این کشورها تاسف بار است.
مرجع : ایرنا