به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : ۵۰۸۴۳
با پشتیبانی نيروي هوایی آمریکا؛

دو منطقه تحت تصرف‌داعش در عراق آزاد شد

درخواست تحقیقات فوری درباره جنایات داعش
گروه بين‌الملل: نیروهای پیشمرگ کرد عراقی روز یکشنبه مناطق ˈمخمورˈ و ˈکویرˈ واقع در غرب اربیل (320 کلیومتری شمال بغداد) را از عناصر وابسته به گروه تروریستی ˈداعشˈ پس گرفتند.
دو منطقه تحت تصرف‌داعش در عراق آزاد شد
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ˈهلکر حکمتˈ سخنگوی نیروهای پیشمرگ در اقلیم کردستان عراق گفت: پیشمرگان کرد روز یکشنبه پس از چند روز درگیری با نیروهای داعش توانستند، شهرک مخمور و منطقه کویر را آزاد کنند. وی خاطرنشان کرد که نیروهای پیشمرگ کرد در این عملیات از پشتیبانی هوایی آمریکا برخوردار بودند.

اتحادیه اروپا خواستار تحقیقات فوری درباره جنایات داعش در عراق شد

اتحادیه اروپا روز یکشنبه اعلام کرد که خشونت های شمال عراق که منجر به آواره شدن صدها هزار تن شده است، می تواند جنایت علیه بشریت باشد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل ، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای گفت: اعضای این اتحادیه حملات گروه دولت اسلامی و سایر گروههای مسلح در عراق را به شدت محکوم می کنند.

این بیانیه افزود: ما از وخامت سریع وضعیت انسانی با آوارگی صدها هزار غیرنظامی و عمدتا اقلیت ها، منزجر هستیم. در ادامه بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: برخی از این اقدامات ممکن است جنایت علیه بشریت باشد و باید هر چه سریعتر تحقیقاتی در این زمینه انجام شود. اشتون همچنین از تمام طرفها خواست که از قوانین انسانی بین المللی تبعیت کنند و امکان دسترسی را تضمین و ارسال کمک ها را تسهیل کنند.

حمله یک هفته پیش تروریست های گروه داعش به منطقه سنجار منجر به آوارگی هزاران غیرنظامی و عمدتا از اقلیت ˈیزیدیˈ شد. يک نماینده مجلس عراق از اقلیت یزیدی گفت که سه روز پس از آغاز حملات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش ، دستکم 20 هزار نفر موفق به فرار از محاصره شده اند. صدها هزار نفر از مسیحیان شمال عراق نیز مجبور شده اند از مناطق تصرف شده توسط داعش فرار کنند.