به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۳ - ۱۱:۲۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۷ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۵۳۹۴۲
آرمان در یک نگاه

چه سودی از جنگ سرد با عربستان بردیم؟

گروه سیاسی: روزنامه آرمان روز دوشنبه به بازتاب عنوان‌های مریضی با دیوار، ون و فیلترحل نمی شود و مسلمانان با همدلی حربه اختلاف افکنی را از دشمن بگیرند پرداخت.
چه سودی از جنگ سرد با عربستان بردیم؟
این روزنامه تیتر یک را به موضوع مریضی با دیوار، ون و فیلترحل نمی‌شود، اختصاص داد و به نقل از رییس جمهوری نوشت: فکر می‌کنیم تعالی بخشیدن جامعه، ون و مینی بوس و پاسبان و سرباز است، با اینها فرهنگ درست نمی‌شود. این سخنان رییس جمهوری با تشویق حضار همراه شد. روحانی ادامه داد: راه ارتقای فرهنگ با علما، بزرگان و حوزه‌ها، محققین و اساتید دانشگاهی است، چگونه ما تشویق می‌کنیم، یعنی راه عفاف برای بانوان ما ون است؟ راه دیگری نداریم؟، خود بانوان ما که فرهیختگان جامعه هستند، دانشگاهی، محقق و اساتید دانشگاهی هستند، خودشان برای استقرار عفاف در این جامعه و گسترش حجاب آیا راه بلد نیستند؟ روحانی همچنین یادآور شد: دین ما، دین مشکلات و سختی‌ها نیست، این همه پیچیدگی ندارد، برای این موضوعات راه حل درست و علمی پیدا کنیم، البته جامعه ما حجاب و عفاف می‌خواهد، این همه عاشقان علی بن موسی الرضا(ع) و اهل بیت(ع)، این همه عاشقان وجود دارد، اخلاق و عفاف به نفع همه ماست، استحکام خانواده‌های ما را حفظ می‌کند، قرآن، فلسفه حجاب را امنیت ذکر می‌کند.

روزنامه آرمان با انتخاب موضوع مسلمانان با همدلی حربه اختلاف افکنی را از دشمن بگیرند، نوشت: مقام معظم رهبری صبح دیروز در دیدار دست اندرکاران حج امسال تاکید کردند: امروز یکی از مهمترین مسایل جهان اسلام، تلاش گسترده قدرت‌های بزرگ و عوامل آنها برای ایجاد اختلاف میان امت اسلامی است که باید با بهره‌گیری از فرصت کم نظیر حج درجهت ایجاد اتحاد و تفاهم و برطرف کردن عوامل اختلاف و سوءظن‌ها اقدام کرد. حضرت آیت ا... خامنه‌ای، حج را یک فرصت بزرگ برای بهره‌مندی امت اسلامی از الطاف معنوی سرزمین وحی و استحکام ارتباط خود با خدا و همچنین بحث و تبادل نظر با یکدیگر برای برطرف کردن مشکلات دنیای اسلام برشمردند.

چه سودی از جنگ سرد با عربستان بردیم؟ تیتر دیگر این روزنامه است. ایران و عربستان به عنوان 2 قطب اصلی خاورمیانه و جهان اسلام یک بار دیگر در آستانه تعاملات قرار گرفته‌اند. اتفاقی که 4 سال پیش آیت ا... هاشمی، رییس مجمع تشخیص مصلحت به آن اشاره کرده بود تا شم و شان سیاسی‌اش همچنان بی‌بدیل باشد. نکاتی که او در سال‌ها قبل نتیجه تعامل عربستان و ایران دانسته بود حالا در دستور کار مردان عرصه دیپلماسی قرار گرفته است؛ اتفاقی که یقینا گام مهمی در آینده بین المللی و منطقه تهران خواهد بود.

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان دولت راه خود را گم نکرده است، نوشت: وی در دیدار اعضای انجمن «فرهنگ و سیاست» دانشگاه‌های شیراز و علامه طباطبایی پس از شنیدن پرسش‌های متعدد و متنوع دانشجویان با محوریت مسایل روز جامعه، استیضاح وزیر علوم، انتخابات و چگونگی تعامل اصلاح طلبان با دولت و مجلس به مهم ترین پرسش‌ها پاسخ داد. وی گفت: به هرحال اینک مجلس استیضاح کرده و جناب آقای فرجی دانا از وزارت رفته‌اند. وی تاکید کرد: مهم این است که آیا دولت محترم رویکردی ویژه در آموزش عالی و بخش‌های دیگر دارد و بر اساس آن رویکردها عهد و پیمانی با مردم بسته است؟ مهم این است که دولت این رویکردها را حفظ کند و بر عهد خود با مردم بماند که بحمدا... تاکنون چنین بوده است.

این روزنامه در گفت وگو با حسین مرعشی، فعال سیاسی اصلاح طلب با برجسته کردن موضوع جامعه روحانی را اصلاح طلب می‌خواهد، نوشت: وی در پاسخ به این سوال که آیا اتحاد اصلاح طلبان و روحانی ادامه پیدا می‌کند؟ چرا اصلاح طلبان از روحانی و دولت‌اش حمایت می‌کنند؟ گفت: دکتر روحانی در جبهه و گرایش اصلاح طلبان قرار می‌گیرد. چه آنکه او با شعارهای اصلاح طلبانه رییس جمهور شد و اکنون برخی از ارکان دولتش بر این اساس حرکت می‌کنند. ما روحانی را اصلاح طلب می‌خواهیم. اینکه چرا اصلاح طلبان از روحانی حمایت می‌کنند به آن دلیل است که سبد رای آنها به حساب روحانی واریز شد. روحانی رییس جمهور و نماینده اصلاح طلبان است بنابراین موفقیت روحانی، موفقیت اصلاح طلبان و شکست روحانی، شکست اصلاح طلبان است.