به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۴ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۵۴۷۵۳
ابتکار در یک نگاه

راه مقابله با داعش از ایران می گذرد

گروه سیاسی: راه مقابله با داعش از ایران می گذرد و «نابغه تاریخ را دوباره نوشت سرخط روزنامه ابتکار در روز دوشنبه است.
راه مقابله با داعش از ایران می گذرد
این روزنامه تیتر یک را به عنوان راه مقابله با داعش از ایران می‌گذرد، اختصاص داد و نوشت: فرانسه امروز میزبان کنفرانسی با شعارصلح و امنیت در عراق است.این کنفرانس در راستای راهبرد آمریکا علیه داعش با تشکیل ائتلافی جهانی برگزار می‌شود. اما این ائتلاف از روزهای نخست با چالش‌های زیادی مواجه شد و برخی متحدان منطقه‌ای آمریکا برخلاف انتظارش از پیوستن به ائتلاف علیه داعش سر باز زدند.ترکیه و مصر هر کدام به نوعی مخالفت خود را در پیوستن به ائتلاف اعلام کردند. از سوی دیگر مقام‌های آمریکا در حالی از حضور 40 کشور در ائتلاف مقابله با داعش سخن می‌گویند که هنوز فهرست مشخصی از نام این کشورها اعلام نشده است.

روزنامه ابتکار عنوان نابغه تاریخ را دوباره نوشت را بازتاب داد و نوشت: تیم ملی کشتی فرنگی ایران عنوان قهرمانی رقابت های جهانی ازبکستان را به خود اختصاص داد. در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که از 22 شهریور ماه به میزبانی تاشکند ازبکستان آغاز شده بود، تیم ملی ایران موفق به کسب یک مدال طلا توسط حمید سوریان در 59 کیلو، یک نقره توسط امید نوروزی در 66 کیلو و 2 مدال برنز توسط افشین بیابانگرد در 71 کیلو و قاسم رضایی در 98 کیلوگرم شد. تیم ایران که در دور گذشته این مسابقات به عنوان هشتم رسیده بود، در این دوره با کسب 42 امتیاز به مقام قهرمانی رسید.

این روزنامه با درج تیتر رایزنی در مشهد نوشت: سفرهای سالانه آیت الله هاشمی رفسنجانی به مشهد مقدس و زیارت امام رضا(ع) و دیدار با مردم روحانیون و دانشگاهیان به صورت سنتی هرساله وجود داشته است. این سفرها معمولا با میزبانی دوست دیرین آیت الله هاشمی رفسنجانی، یعنی آیت الله واعظ طبسی که تولیت آستان ثامن الحجج(ع) را برعهده دارد، انجام می‌شود. در دو سال گذشته به خصوص پس از پیروزی دکتر حسن روحانی و پایان دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، سفرهای آیت الله هاشمی رفسنجانی با استقبال چهره‌های رسمی شهر مشهد نیز روبه رو شده است.به گونه‌ای که سفر سال گذشته ایشان به مشهد با عنوان استقبال متفاوت از هاشمی درسفر مشهد از سوی رسانه‌ها تفسیر شد، چرا که این استقبال به گونه‌ای بوده که هم استاندار خراسان رضوی که وابسته به دولت منتقد هاشمی بوده در فرودگاه از وی استقبال کرد و هم آیت الله علم الهدی که در چندسال گذشته نیز از منتقدین هاشمی رفسنجانی بوده به دیدار وی شتافت.

گودرزی: حق پخش تلویزیونی 180 میلیارد تومان است، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است، وزیر ورزش و جوانان گفت: حق پخش تلویزیونی 180 میلیارد تومان است که کمتر از 10 درصد آن سهم ورزش می‌شود. محمود گودرزی با اشاره به اهمیت اقتصادی پرداخت حق پخش تلویزیونی برای ورزش حرفه‌ای گفت: معمولا در دنیا سهم ورزش در حق پخش تلویزیونی بیشتر است. وی افزود: الان سیما قبل، بعد و در بین دو نیمه مسابقات مهم داخلی و به طور مشخص رقابت‌های لیگ برتر فوتبال درآمد قابل توجهی از محل آگهی دارد که کمتر از ده درصد درآمد 180 میلیارد تومانی صدا و سیما نصیب ورزش می‌شود که منصفانه و عادلانه نیست.