به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۵۹۸۵۵
ابتکار در یک نگاه

لزوم مجازات برهم زنندگان امنیت جامعه

گروه سیاسی: روزنامه ابتکار در شماره روز چهارشنبه عنوان‌ های سناریوهای بعد از توافق و لزوم مجازات برهم زنندگان امنیت جامعه را بررسی کرد.
لزوم مجازات برهم زنندگان امنیت جامعه
این روزنامه تیتر یک را به عنوان سناریوهای بعد از توافق اختصاص داد و نوشت: درحالی که ضرب الاجل تعیین شده در توافق ژنو برای برداشتن تحریم‌ها و رسیدن به توافق نهایی در حال به پایان رسیدن است، نتیجه مذاکرات چند ماه گذشته و روزهای منتهی به پایان مهلت مقرر در کانون تفسیرها و گمانه زنی‌های تحلیل گران و رسانه‌های بین المللی واقع شده است.تحلیل گران سناریوهای مختلفی را برای روزهای پس از توافق نهایی در نظر گرفته‌اند که یکی از آنها آینده روابط ایران و آمریکاست. موضوعی که اگرچه مربوط به دوکشور یکی در قاره کهن آسیا و دیگری در قاره جوان آمریکاست، اما بدون تردید بخش اعظمی از جهان سیاسی و دیپلماسی را درگیر خود ساخته است.

روزنامه ابتکار با بازتاب عنوان لزوم مجازات برهم زنندگان امنیت جامعه به نقل از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: هر جای تاریخ از زمان معاویه تا یزید و حادثه کربلا مطالعه شود ظلم به مسلمانان را می‌بینید و پایان این ظلم، آغاز قیامی را می‌طلبید که تا همیشه بماند. آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در جمع مدیران، کارمندان مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از اقشار مختلف مردمی، در مراسمی که به مناسبت عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برپا شده بود، امام حسین(ع) را آموزگار تاریخ برای حل گرفتاری‌های جوامع انسانی و اسلامی دانست و گفت: اهمیت درس عاشورائیان این است که مکارم اخلاق، گذشت و ایثار را در عمل نشان دادند. آیت الله هاشمی رفسنجانی با نکوهش اعمال زشت افرادی که باعث نا امنی در جامعه می‌شوند به ویژه کسانی که امنیت روانی جامعه را بر هم می‌زنند، گفت: امیدواریم کسانی که سلامت یک انسان و به خصوص یک زن را برای همیشه از وی می‌گیرند، شناسایی و به سزای اعمال خود برسند.

این روزنامه با برجسته کردن عنوان جزئیات مجازات و حقوق متهمان درطرح جرم سیاسی نوشت: بنا بر طرح جرم سیاسی حقوقی برای زندانیان مکتوب می‌شود که اگر دستگاه‌های ذی ربط در رعایت حقوق زندانیان سیاسی کوتاهی کنند متخلف محسوب می‌شوند و مجلس می‌تواند مستقیماً به این مساله از بعد نظارتی ورود کند. ابوالفضل ابوترابی درباره آخرین وضعیت طرح جرم سیاسی و زمان بررسی آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: این طرح به صحن ارائه شده که به سبب فشردگی طرح‌ها و لوایح در نوبت قرار گرفته است. الان این طرح در نوبت هفدهم قرار دارد. این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا نبود ظرفیت‌های لازم برای اجرای برخی از مواد طرح و همچنین لحاظ نشدن عطف بماسبق در مجازات و برخورد با مجرمان سیاسی به عنوان دو نقد جدی طرح قابل رفع است، افزود: موضوع عطف بماسبق در برخورد با مجرمان سیاسی و مجازات آنان در نهایت شامل طرح جرم سیاسی نشد. این موضوع به ندرت شامل مباحث ومسائل کیفری می‌شود. در مباحث کیفری قانونی با عنوان قانون اخف وجود دارد. بدین معنا که هر متهم یا مجرمی که قانون بعدی مصوب و خفیف تر باشد شامل حال او خواهد شد.

روزنامه ابتکار با برجسته کردن عنوان عزای حسین(ع) علیه استکبار نوشت: همزمانی مراسم عزاداری عاشورای حسینی با روز 13 آبان باعث شد که مراسم این دو رویداد در هم بیامیزد و عزاداران عزای سالار شهیدان، راهپیمایی ضد استکبار برگزار کنند.

این مراسم با حضور سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مظفر، کوثری و طلا از نمایندگان مجلس و جمع کثیری از مردم سیاه پوش که پرچم‌های عزاداری با عنوان هیات من الذله در دست داشتند در مقابل محل سابق سفارت آمریکا آغاز شد.کاروان‌های تشییع پیکرهای شهدای گمنام که با درختان نخل و پرچم‌های ایران و یا حسین (ع) مزین شده بود نیز در مقابل لانه جاسوسی قرار داشت و پیکر این شهدا پس از برگزاری مراسم که با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان، و اقامه نماز ظهر عاشورا به امامت حجت الاسلام والمسلمین قرائتی همراه بود، با همراهی مردم عزادار تشییع شد.عزاداران حسینی که در مقابل لانه جاسوسی تجمع کرده بودند شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسراییل، لبیک یا حسین (ع)، الله اکبر خامنه‌ای رهبر، یا حسین (ع)، پیکر گلگون شهیدان ما این سند جنایت آمریکاست را سردادند.