به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۲ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۵۵۷۰۶
شرق در یک نگاه

تغییر پایداری؛ از جبهه به حزب

گروه سیاسی: در صفحه نخست روزنامه شرق روز چهارشنبه تیترهای دیدار تاریخی روحانی و کامرون و برگزاری کنسرت در ایران رویای من است دیده می‌شود.
تغییر پایداری؛ از جبهه به حزب
این روزنامه تیتر یک را به موضوع دیدار تاریخی روحانی و کامرون اختصاص داد. دیروز، امروز و فردا؛ سه شنبه ملاقات با فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه؛ چهارشنبه دیدار با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و پنجشنبه شاید ملاقات با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا. رییس جمهوری ایران که برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، راهی ینگه دنیا شده، دیدارهایی با مقامات ارشد اروپایی داشته و خواهد داشت. روحانی مانند سفر سال قبلش با همتای فرانسوی خود دیدار و گفت وگو کرد؛ دیداری که از چند جهت اهمیت دارد: نقش فرانسه در مذاکرات هسته‌ای، تعامل فرانسه در لبنان به عنوان حامی اروپایی بیروت با ایران و همچنین بحران جدید منطقه یعنی تکفیری‌های داعش. امروز در نیویورک، روحانی، ملاقاتی تاریخی هم دارد: دیدار با نخست وزیر انگلیس برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی.

روزنامه شرق به عنوان برگزاری کنسرت در ایران رویای من است اشاره کرد. سامی یوسف خواننده مطرح جهان اسلام گفت: من عاشق ایران هستم و آرزومندم که کشور زادگاهم را به زودی ببینم. مردم بعضی وقت‌ها می‌گویند: سامی تو همه جا برنامه داشتی اما هنوز ایران را ملاقات نکرده‌ای. جواب ساده‌ای که در برابر این حقیقت می‌توانم بدهم این است: برای ملاقات ایران و اجرا ما باید ابتدا یک دعوتنامه معنادار از یک موسسه حرفه‌ای داشته باشیم. این برای من یک رویاست در ایران اجرا داشته باشم و خیلی هم بیشتر خوشحال می‌شوم اگر بتوانم از مزار پدربزرگ و مادربزرگم و نیاکانم (به ویژه در شهر تبریز) و همچنین مقابر متبرکه و مقدس ایران زیارت کنم. آرزو می‌کنم این رویا روزی تحقق پیدا کند.

این روزنامه در تیتری به موضوع تغییرپایداری؛ از جبهه به حزب، پرداخت. جبهه، حزب شد تا پایدارتر بماند. احمد بخشایش اردستانی، عضو کمیسیون ماده 10 احزاب از اعطای مجوز حزب به جبهه پایداری خبر داده است. اگرچه همزمان هم صادق محصولی، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ضمن ابراز خوشحالی از انتشار خبر صدور این مجوز به فارس گفته است: ما هنوز اطلاعی از ابلاغ مجوز فعالیت نداریم. پایداری ها، قرار نبود حزب شوند و همان اوایل شکل گیری خود هم به دفعات برجبههبودن فعالیت خود تاکید داشتند.

حذف نام همسر اول از شناسنامه با ثبت رسمی ازدواج دوم تیتر دیگر روزنامه شرق است. محسن اسماعیلی مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: چنانچه فردی با همسرش متارکه کرده باشد با انتخاب همسر دوم و ثبت رسمی ازدواج و ثبت شدن نام او در شناسنامه‌اش می‌تواند به اداره ثبت احوال مراجعه و درخواست برای حذف نام همسر اول را ارایه دهد.

این روزنامه در تیتری اولین حمله هوایی آمریکا علیه داعش در سوریه را برجسته کرد. مرحله سوم طرح دولت اوباما برای مقابله با داعش، زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، عملیاتی شده است. به گزارش رویترز و به نقل از مقامات ارتش آمریکا، ایالات متحده و متحدان عرب آن، با پرتاب 47 موشک توماهاوک از ناوهای جنگی خود در دریای سرخ و شمال خلیج فارس و به کارگیری پهپاد و جنگنده‌های بمب افکن توانسته‌اند مواضع داعش در رقه، دیرالزور، حسکه و شهر مرزی البوکمال را هدف قرار دهند. دیده بان سوری حقوق بشر نیز از کشته شدن دست کم 20 تروریست داعش خبر داده است.