به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۵۷۶۸۳
شرق در یک نگاه

موضوع هسته‌ای بازگشت ناپذیر است

گروه سیاسی: در صفحه نخست روزنامه شرق روز سه شنبه تیترهای تفاهم هسته‌ای حتمی است و بازگشت اعتمادملی دیده می‌شود.
موضوع هسته‌ای بازگشت ناپذیر است
این روزنامه تیتر یک را به موضوع تفاهم هسته‌ای حتمی است اختصاص داد و به نقل از حسن روحانی، رییس جمهوری کشورمان در پنجمین گفت وگوی زنده تلویزیونی خود با مردم نوشت: موضوع هسته‌ای بازگشت ناپذیر است و اینکه در 40روز باقیمانده چه می‌شود، اراده ما بر این است و فکر می‌کنیم در40روز باقیمانده مساله قابل حل وفصل نهایی باشد. در مساله هسته‌ای حتما 2 طرف به تفاهم خواهند رسید. به ملت بزرگ ایران می‌گویم که امروز دنیا قبول کرده است که ایران باید دارای فناوری هسته‌ای باشد و این تفاهم برد برد خواهد بود.

روزنامه شرق به عنوان بازگشت اعتمادملی اشاره کرد. امتداد اعتماد؛ نام همایشی بود که برگزاری آن نوید ازسرگیری فعالیت حزبی را می‌داد که چندسالی است فعالیتش دچار وقفه شده؛ حزب اعتمادملی با برگزاری این همایش در روز عید غدیر اعلام کرد که پس از پنج سال توقف فعالیت یعنی از سال 88 به این سو، به صورت رسمی و عملی به عرصه سیاست بازگشته است. موسسه الهادی روز گذشته میزبان اصلاح طلبان و میهمانانی بود که نه تنها در سخنرانی‌های خود بر این موضوع تاکید داشتند، بلکه در آغاز سخنان خود همه به یک نکته اشاره داشتند و آن گشایش فضای سیاسی بود.

این روزنامه در تیتری به موضوع مستکبران،داعش را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایجاد کردند، پرداخت. آیت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری در خجسته عید سعید غدیر در دیدار با هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، بروز جریان تکفیری در عراق، سوریه و برخی کشورهای دیگر را حاصل برنامه ریزی مستکبران برای ایجاد اختلاف در میان مسلمانان خواندند و افزودند: آنها القاعده و داعش را برای تفرقه انگیزی و مقابله با جمهوری اسلامی ایجاد کردند اما اکنون دامن خودشان را گرفته است.

عزم جمهوری اسلامی در مبارزه با فسادجزم است تیتر دیگر روزنامه شرق است. آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه در مراسم سی وسومین سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: عده‌ای در رسانه‌ها و حتی برخی مسوولان راه افتاده‌اند و می‌گویند فساد همه جا را گرفته است. این کار اشتباهی است؛ مهم این است که یک دستگاه حکومتی عزمش در مبارزه با فساد جزم باشد که بحمدالله جمهوری اسلامی ایران این طور است.

این روزنامه در تیتری انبار، زیر پرچم سیاه داعش را برجسته کرد. پیشروی نیروهای داعش در استان غربی عراق، مقامات این کشور و نیروهای ائتلاف را مستأصل کرده است. به گزارش مقامات امنیتی عراق، شهر هیت؛ یکی از آخرین پایگاه‌های ارتش عراق در استان انبار، روز دوشنبه و پس از هفته‌ها درگیری که به آوارگی بیش از 180هزار نفر از ساکنان این شهر انجامید، به طور کامل در کنترل تبهکاران داعش قرار گرفته است.