به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۶ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۵۶۱۲۴
شرق در یک نگاه؛

قوه قضاییه موافق فیلتر وايبر نیست

گروه سیاسی: در صفحه نخست روزنامه شرق روز یکشنبه تیترهای قوه قضاییه موافق فیلتر نیست و فعالیت اقتصادی نمی‌کنیم، یگان‌های رزمی‌مان را تقویت می‌کنیم دیده می‌شود.
قوه قضاییه موافق فیلتر وايبر نیست
این روزنامه تیتر یک را به عنوان قوه قضاییه موافق فیلتر نیست اختصاص داد و نوشت: این روزها بحث مشترک بیشتر کاربران ایرانی وایبر که به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حدود پنج میلیون نفر می‌رسند یک چیز است: اگر وایبر فیلتر شود چه کار کنیم؟ این بحث پس از آن آغاز شد که سخنگوی قوه قضاییه از مهلت یک ماهه به وزارت ارتباطات برای مسدود سازی این نرم افزار پیام رسان تلفن‌های همراه خبر داد. در جدیدترین واکنش‌ها به موضوع وایبرروز گذشته حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری معاون رییس قوه قضاییه و رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات این قوه با تاکید بر اینکه این قوه موافق فیلترشدن شبکه‌های پیام رسان موبایلی نیست، اعلام کرد: ما از ابتدا به دنبال مدیریت بوده‌ایم و یکی از مشکلات جدی عدم تشکیل جلسه شورایعالی فضای مجازی است که باید این فضا را مدیریت کند.

روزنامه شرق به عنوان فعالیت اقتصادی نمی‌کنیم، یگان‌های رزمی‌مان را تقویت می‌کنیم اشاره کرد. امیر سرتیپ علی آراسته معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: اگر بخواهم عملکرد ارتش را با نیروی موازی خودمان در کشور که در بحث عمرانی و اقتصادی شرکت داشته مقایسه کنیم، چند برابر آنها کار عمرانی در بحث پدافند غیرعامل انجام داده‌ایم.

این روزنامه در تیتری به موضوع ترکان: 157هزار متر از زمین‌های کیش را پس گرفتیم، پرداخت. بازپس گیری اموال مناطق آزاد از دولت گذشته اگرچه در نوبت قضایی رسیدگی بوده اما آنطور که اکبر ترکان مشاور ارشد رییس جمهوری اعلام کرد 157هزارهکتار از زمین های منطقه آزاد کیش احیا شده است.

چانه زنی؛ این بار برای خزر تیتر دیگر روزنامه شرق است. هیات بلندپایه دیپلماتیک ایران شب گذشته به وقت نیویورک، این شهر را ترک کردند. هرچند مبدا آنها یکی بود اما مقصد آنها یکسان نیست؛ رییس جمهوری و وزیرخارجه عازم روسیه شدند و تیم مذاکره کننده هسته‌ای شامل معاونان و کارشناسان وزارت خارجه راهی تهران. بنا بر برنامه اعلامی، حسن روحانی به همراه محمدجواد ظریف عصر امروز برای شرکت در اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر به آستاراخان می‌رسند. اما یک برنامه این اجلاس را تحت تاثیر قرار خواهد داد؛ دیدار روز دوشنبه روحانی با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در حاشیه این اجلاس. این دومین دیدار ساکنان پاستور و کرملین در کمتر از 20 روز است.

این روزنامه در تیتری با برجسته کردن عنوان حملات هوایی برای شکست داعش کافی نیست، نوشت: مقابله آمریکا با داعش قدم به قدم در حال پیشروی است. اول مشاوران نظامی آمریکا وارد عراق شدند، مرحله بعد فرستادن کشتی‌های جنگی به کشورهای حوزه خلیج فارس بود و در نهایت حمله هوایی؛ حمله‌ای که با تاکید اوباما بر عدم فرستادن نیروی زمینی به عراق به نظر می‌رسید آخرین مرحله آمریکا در مواجهه با داعش باشد. اما زمزمه‌های روزهای گذشته ژنرال دمپسی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا شک و شبهه‌هایی را درباره ماندگاری آمریکا بر مواضع‌اش به وجود آورده است. دمپسی یک هفته پیش گفته بود اگر استراتژی کنونی اوباما جواب ندهد، اعزام نیروی زمینی به عراق محتمل است اما حالا پا را یک گام فراتر گذاشته و می‌گوید حملات هوایی به تنهایی قادر به شکست این گروه نیست.