به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۸:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۵ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۵۵۹۹۲
اعتماد در یک نگاه

روحانی: توافق با ایران به سود همه است

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد روز شنبه عنوان‌های توافق با ایران به سود همه است و معمای مذاکرات هسته‌ای را برای صفحه نخست انتخاب کرد.
روحانی: توافق با ایران به سود همه است
این روزنامه تیتر یک را به خبر توافق با ایران به سود همه است، اختصاص داد و نوشت: حسن روحانی رییس جمهوری در سازمان ملل گفت: هر گونه تاخیر در حصول توافق نهایی، تنها هزینه‌ها را بالامی‌برد و این هزینه‌ها نه فقط بر ما، که بر اقتصاد و تجارت طرف مقابل و بر توسعه و امنیت منطقه‌ای تحمیل می‌شود و هیچ کس نباید در این حقیقت تردیدی داشته باشد که مصالحه و توافق با ایران، به نفع همگان، به خصوص کشورهای منطقه است.

روزنامه اعتماد با برجسته کردن موضوع معمای مذاکرات هسته‌ای، آورد: سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: مذاکرات به مرحله حساس و نفسگیر خود رسیده است؛ وارد بسیاری از جزییات شده‌ایم ولی هنوز در مسایل کلیدی نتوانسته‌ایم به راه حل‌های مورد قبول دست یابیم، البته راه حل‌هایی پیشنهاد شده ولی هنوز کارایی لازم را نداشته و فکر می‌کنیم با استفاده از خلاقیت‌های فکری راه حل‌هایی پیدا کنیم. مذاکره کننده ارشد تیم هسته‌ای در ادامه سخنانش تاکید کرد که دو طرف درباره جزییات فنی بسیار زیادی باید مذاکره کنند و هر بحثی به موضوعات ریزتر تقسیم می‌شود که کارشناسان فنی، حقوقی و اقتصادی همزمان هم در بحث‌های هسته‌ای و هم رفع تحریم‌ها وارد جزییات شده‌اند.

دفاع مقدس نمایشی از عظمت‌های ملت است، تیتر دیگر این روزنامه است. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران تاکید کردند: دفاع هشت ساله ملت ایران مجموعه در هم تنیده‌ای از عظمت‌های یک ملت و شهید و شهادت آن نگین درخشانی است که در این مجموعه شگفت آور، برجسته تر از هر پدیده دیگر به چشم می‌آید. در متن این پیام آمده است: دفاع هشت ساله ملت ایران مجموعه در هم تنیده‌ای از عظمت‌ها و جلوه‌های جلال و جمالی است که یک ملت می‌تواند در نمایشگاه زندگی تاریخی خود به نمایش بگذارد.

روزنامه اعتماد با بازتاب خبر اشک‌های طلایی سلیمی، نوشت: بالاخره وزنه برداری ایران در بازی‌های آسیای اینچئون طلاگرفت، رکورد زد، نه یکی بلکه 2 تا، اما نتوانست طلسم شکن شود. نتوانست 2 مدال طلااز یک بازی آسیایی کسب کند. ابتدا همه امیدها به کیانوش رستمی بود که طلایی شود که متاسفانه نتوانست تا در ادامه همه نگاه‌ها به نواب نصیرشلال معطوف شود تا بلکه او قهرمان شود و بعد بهداد سلیمی به طلابرسد و وزنه برداری طلسم نگرفتن دو طلا در یک بازی آسیایی را بشکند اما نشد که نشد.

این روزنامه با مطرح کردن عنوان حوصله ساخت فیلم جدی را نداشتم، آورد: حمید نعمت الله کارگردان سینما در گفت و گویی به بهانه اکران فیلم آرایش غلیظ گفت: حقیقتا خیلی حوصله ساخت یک فیلم کاملاجدی را نداشتم. در عین حال دلم هم نمی‌خواست یک فیلم کمدی بسازم. به همین دلیل به این لحن رسیدم تا هم فضای جدی داشته باشیم و هم کمدی.