به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۳ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۵۷۷۹۸
اعتماد در یک نگاه

ظریف-اشتون؛ آغاز دوباره یک راه در وین

گروه سیاسی: بایدها و نبایدهای وزیر اطلاعات و ظریف-اشتون؛ آغاز دوباره یک راه در وین مهمترین عنوان‌هایی است که روزنامه اعتماد روز چهارشنبه برای صفحه نخست انتخاب کرد.
ظریف-اشتون؛ آغاز دوباره یک راه در وین
این روزنامه در تیتر یک به موضوع بایدها و نبایدهای وزیر اطلاعات پرداخت و نوشت: حجت الاسلام سید محمود علوی تنها چهره رسانه‌ای امنیتی ترین وزارتخانه کشور که طبق قانون اجازه حضور مقابل دوربین را دارد دیروز از ناگفته‌هایش گفت؛ وزیر خندان اطلاعات که روز گذشته به مناسبت سی امین سالگرد وزارت اطلاعات به جمع خبرنگاران آمده بود حرف‌های زیادی داشت: نباید مردم از وزارت اطلاعات بترسند؛ باید وزارت اطلاعات آبروی افراد را حفظ کند؛ نباید تمایل سیاسی، ملاک تشخیص باشد؛ باید امانتدار صلاحیت‌ها و استعلام‌ها باشیم؛ نباید میان اصولگرا و اصلاح طلب فرق باشد؛ باید احساس امنیت برای مردم ایجاد شود؛ باید مراقب انتقال اسرار کشور به خارج باشیم؛ باید نخبگان ایرانی بیایند و بروند.

روزنامه اعتماد با انعکاس خبر ظریف-اشتون؛ آغاز دوباره یک راه در وین، آورد: مذاکراتی که ما تاکنون داشتیم همگی مذاکرات حساسی بوده‌اند، این دوره هم مذاکره‌ای است که می‌تواند راه را برای رسیدن به توافق نهایی هموارتر بکند. جملات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به وین پایتخت اتریش و یکی از ایستگاه‌های مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در یک سال گذشته مصداق خلاصه‌ای از نتیجه‌ای است که باید در پایان این دور از مذاکرات هسته‌ای در وین انتظار آن را کشید. وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر این مساله که رسیدن به توافق در این مذاکرات بسیار بعید است، افزود: موضوعات بسیار زیادی هنوز باقی مانده که باید حل وفصل شوند. فردا هشتمین دور مذاکر ات ایران و 1+5 برگزار خواهد شد.

از کین توزی، خشم، تعصب نابجا و ظاهرگرایی‌ها پرهیز کنیم، تیتر دیگر این روزنامه است. بزرگداشت آغاز هفتاد و دومین سال تولد سیدمحمد خاتمی به رسم هر ساله، توسط حجت الاسلام سیدمحمود دعایی مدیر مسوول روزنامه اطلاعات با حضور جمعی از چهره‌های فرهنگی کشور در دفتر وی برگزار شد. سید محمد خاتمی رییس بنیاد باران تاکید کرد: در کشوری که دین‌ها و مذاهب مختلف وجود دارند، ما نیازمندیم که علی ابن ابیطالب را مبنا و معیار قرار دهیم و دل‌های مان را به هم نزدیک کنیم و از کین توزی، خشم، تعصب نابجا و ظاهرگرایی‌ها و خشونت ورزی که اوجش در داعش تجلی می‌کند، پرهیز کنیم.

روزنامه اعتماد با مطرح کردن عنوان آغاز توزیع بسته دوم امنیت غذایی از امروز، نوشت: علی ربیعی وزیرکار درباره افرادی که ناامنی غذایی دارند، گفت: دولت تدبیر و امید، وزارت کار را مکلف کرده افرادی را که ناامنی غذایی دارند شناسایی کند. فروشگاه‌هایی که در مرحله نخست به توزیع سبد امنیت غذایی اقدام کردند در این مرحله هم مسوولیت این مهم را برعهده خواهند داشت. خانوارهایی که در طرح امنیت غذایی قرار می‌گیرند چهار ماه و حتی بیشتر فرصت دارند که نسبت به دریافت کالاهای خود از فروشگاه‌ها اقدام کنند. از امروز اعلام می‌شود که چه خانوارهایی در این طرح قرار می‌گیرند. وی میزان اعتبار برای 2 نفر (پدر و مادر) را هر نفر 30 هزار تومان و برای هر فرد تحت تکفل 10 هزار تومان اعلام کرد.

این روزنامه با بازتاب موضوع حمله جنگنده‌های ترکیه به مواضع «پ. ک.ک»، آورد: ترکیه در حال گسترش جنگ در خاورمیانه است، این تیتر گزارش یک رویترز درباره حملات ترکیه به مواضع پ. ک. ک در مرزهای عراق است. رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند: جنگنده‌های ترکیه مواضع حزب کارگران کردستان پ .ک. ک را در جنوب شرقی این کشور هدف قرار داده‌اند. این بمباران با هماهنگی احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه انجام شده و اطلاعاتی درباره تلفات احتمالی آن منتشر نشده است.