به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۱:۳۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۵ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۵۹۱۰۳

ساختار نظامی جدید برای مخالفان سوری

گروه بين الملل: مخالفان دولت سوريه اعلام کردند، فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا، به منظور ايجاد يکپارچگی در صفوف مخالفان مسلح رژیم سوریه، طرحی را برای تشکیل یک ساختار نظامی منسجم و قوی برای آنها ارائه داده است.
ساختار نظامی جدید برای مخالفان سوری
در این طرح که مخالفان سوری از آن به عنوان گامی مثبت و بسیار مهم از سوی واشینگتن یاد می کنند، یک شورای فرماندهی نظامی منسجم از همه مخالفان مسلح سوری تشکیل خواهد شد. طبق این طرح همزمان با تشکیل "شورای فرماندهی نظامی" آمریکا و دیگر کشورهای غربی به ارسال کمک های تسلیحاتی و آموزش نظامی مخالفان خواهند پرداخت. ژنرال لوید آستین، فرمانده منطقه مرکزی، به طور مختصر به این طرح اشاره کرد. وی تاکید کرد که اپوزیسیون سیاسی و نظامی سوریه برای مقابله با اسد و تضمین پیروزی حتمی به ساختار نظامی جدیدی نیاز دارند. ایالات متحده در نظر دارد مخالفان سوری را به عنوان جایگزین آینده برای رژیم اسد و گروه های تندرو در سوریه آماده سازد. قرار است این ساختار نظامی جدید به طور مستقیم از سوی وزارت دفاع آمریکا حمایت شود.

در عين حال منابع مخالفان سوری نسبت به مشکلات اجرایی این طرح هشدار دادند. به گفته بخشی از مخالفان سوری دادن مسئولیت های اجرایی این طرح به وزارت دفاع و منطقه فرماندهی مرکزی از سوی واشینگتن مشکلاتی در پیش خواهد داشت، چرا که به گفته آنها ژنرال لوید که مسئولیت تشکیل این ساختار نظامی را به عهده گرفته، هیچگونه برنامه ای برای اجرای عملی طرح و یا نقش "شورای نظامی" در یکپارچه کردن نیروهای مسلح ارائه نداده است. همچنین این جنرال با گروههای مسلحی که با داعش و النصره درگیر هستند هیچگونه تماسی برقرار نکرده است. منابع مخالفان سوری اظهار داشتند که دادن اولویت به بحران عراق و قرار دادن سوریه به مرحله پس از آن، بویژه در جنگ علیه داعش، عملا یافتن راه حل برای بحران سوریه یا تغییر رژیم اسد را به تعویق خواهد انداخت.
مرجع : العربيه