به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۰:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۶۲۵۷۵
اقدامي شرم‌آور درقبال آوارگان بي‌پناه سوری

آمریکا مبارزه با اسد را فراموش کرده است

گروه بين الملل: رئیس ائتلاف مخالفان سوری تصریح کرد که طرح‌های طرف‌های غربی برای آموزش نیروهای مخالف سوری و مجهز کردن آن‌ها به تجهیزات دست کم تا قبل از اواخر فوریه آغاز نخواهد شد.
آمریکا مبارزه با اسد را فراموش کرده است
هادی البحره گفت: آمریکا و همپیمانانش باید راه‌هایی را برای افزایش کمک‌هایشان به نیروهای مخالف میانه‌رو ایجاد کنند و تدوین این برنامه‌ نیاز به زمان طولانی‌ دارد. وی تصریح کرد: آموزش مخالفان با فرا رسیدن اواخر فوریه یا اواخر مارس آغاز می‌شود و این زمان طولانی‌ای برای ارتش آزاد سوریه با توجه به کمک‌هایی است که در اختیار دارد. بحره افزود: آمریکا که در حال حاضر بر روی مقابله با داعش متمرکز شده و مبارزه با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را فراموش کرده است.

اين در حالي است كه سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی اعلام کرد که کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس از میزبانی حتی یک آواره سوری کوتاهی ورزیدند که این اقدام شرم آور است. عفو بین الملل در گزارشی اعلام کرد: بی‌توجهی این کشورها نسبت به آوارگان سوری شرم‌آور است چرا که این کشورها باید پیشرو کشورهایی می‌بودند که به سوری‌ها پناه می‌دادند.

عفو بین الملل با بیان اینکه جامعه بین الملل تعداد بسیار محدودی از اماکن را برای جای دادن به آوارگان سوری اختصاص داده است، تاکید کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس، روسیه و چین از پذیرش آوارگان از زمان آغاز بحران سوریه کوتاهی ورزیدند این در حالی است که بیش از سه میلیون آواره سوری فقط در پنج کشور که عبارتند از ترکیه، لبنان، اردن، عراق و مصر است، مستقر شدند.

شریف السید علی، مدیر برنامه‌های حقوق آوارگان و مهاجران در عفو بین‌ الملل در سخنانی عنوان داشت: شرم آور است که شاهد این هستیم که کشورهای حوزه خلیج فارس کاملا از فراهم کردن هرگونه فرصتی برای اسکان دادن به آوارگان امتناع ورزیده‌اند. کمیساریای امور آوارگان سازمان ملل اعلام کرده است که حدود 380 هزار تن به مکانی برای اسکان نیاز دارند.

ریاض موافق تعیین یک علوی به جای اسد
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام كرد: برخی از طرف‌های منطقه‌ای تلاش کرده‌اند تا دیگر طرف‌های مخالف را برای حضور در مذاکرات تحمیل کنند. برخی از آنها از گروه‌های تندرو و تروریستی حمایت کردند اما ما با همه این مسائل مخالفت کردیم و برای خود یک هدف را تدوین کردیم که کمک به سوری‌ها برای اصلاح نظام‌شان است.

میخائیل بوگدانف عنوان داشت: اهداف طرف‌های دیگر فرق می‌کند. آنها خواهان براندازی اشخاص هستند تا طرف‌های دیگری را که حامی آنها هستند روی کار بیاورند حتی اگر نظامی که آنها می‌خواهند بدتر از نظام کنونی باشد. عربستانی‌ها نزد ما آمدند و خواهان براندازی بشار اسد، شدند. آنها به صورت شفاف و با صراحت به ما گفتند که اگر یک رئیس‌جمهور علوی دیگر جایگزین اسد شود مشکلی با این مساله ندارند مهم این است که اسد کنار برود. آنها به ما گفتند که با حافظ اسد، رئیس‌جمهوری پیشین سوریه به عنوان یک علوی همزیستی داشتند. آنها می‌خواهند که نظام سقوط کند و یک علوی دیگر در راس قدرت قرار بگیرد. ما این مساله را نپذیرفتیم.
مرجع : ايسنا