به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۴ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب : ۶۰۶۱۵

تجمعات گسترده در سوگ مرتضي‌ پاشایی

گروه فرهنگ و هنر: در پی‌ اعلام خبر درگذشت مرتضی پاشایی – هنرمند موسیقی پاپ کشورمان- مردم اقصی نقاط کشور در تجمعاتی گسترده گردهم آمدند و با خواندن ترانه‌های او یاد این هنرمند را زنده کردند.
در تهران بخشی از این تجمع در مقابل بیمارستان بهمن که زنده‌یاد مرتضی پاشایی در آن بستری بود انجام شد. سیل هواداران پاشایی شب گذشته - 23آبان ماه – بخاطر این رویداد تأسف‌بار، در یک گردهمایی جمعی ترانه‌هایی چون "نگران منی"، "جاده یک طرفه"، "ستایش"،"یکی هست" و "عصر پاییزی" را که بارها از پاشایی شنیده بودند خواندند. این همدردی خودجوش شامگاه گذشته در پارک آب و آتش، پارک لاله و فضای بیرونی برج میلاد انجام شد و یاد و خاطره مرتضی پاشایی را در دل دوستدارانش زنده کرد.

مردم که از طریق شبکه های مجازی برپایی این یادبود را با هم هماهنگ کرده بودند، پس از خواندن مکرر ترانه‌های پاشایی، شمع‌هایی را به نشان زنده بودن یادش در دل‌ها، روشن کردند. تجمع برج میلاد در نهایت آرامش و با قرائت فاتحه و ذکر صلوات همراه بود و پس از تجمعی دو ساعته با هماهنگی مردم و بدون دخالت پلیس و نیروی انتظامی پایان رفت. همچنین این برنامه با حضور انبوه هواداران پاشایی در شهرهای مختلف از جمله همدان، تبریز، اصفهان، رشت، بروجرد ، بیرجند و... برگزار کردند که گزارش تصویری آن حاکی از علاقه مردم به مرتضی پاشایی است. مرتضی پاشایی که مدتی پیش به علت سرطان معده در بیمارستان بهمن بستری شده بود، صبح دیروز -23 آبان ماه- در گذشت.


تبریز


محوطه برج میلاد - تهران


محوطه برج میلاد - تهران


محوطه برج میلاد - تهران


محوطه برج میلاد - تهران


محوطه برج میلاد - تهران


محوطه برج میلاد - تهران


محوطه برج میلاد - تهران


کرج
مرجع : آنا