به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۳:۵۶
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۶۲۶۵۵
ابتکار در یک نگاه

سعید جلیلی، یار دوازدهم تیم دلواپسان

گروه سیاسی: روزنامه ابتکار در شماره روز یک شنبه موضوع های کشف فساد 12 هزار میلیاردی در نظام بانکی،بزرگترین لازمه امر به معروف، آزادی رسانه‌ها و احزاب است و یار دوازدهم تیم دلواپسان را برای چاپ انتخاب کرد.
سعید جلیلی، یار دوازدهم تیم دلواپسان
این روزنامه تیتر یک را به عنوان کشف فساد 12 هزار میلیاردی در نظام بانکی، اختصاص داد و نوشت: علی طیب نیا در نشستی که با حضور رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان رسانه‌های گروهی و به مناسبت هفته ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در ساختمان مرکزی وزارت اقتصاد برگزار شد، با اعلام اینکه بودجه 94 بدون کسری بسته شده است، از کشف فساد جدید 12 هزار میلیارد تومان در نظام بانکی خبر داد.

روزنامه ابتکار با انعکاس موضوع بزرگترین لازمه امر به معروف، آزادی رسانه‌ها و احزاب است، نوشت: حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با دبیرکل، اعضای شورای مرکزی و جمعی از مسوولان بخش های حزب وحدت و همکاری ملی گفت: بزرگترین لازمه امر به معروف و نهی از منکر آزادی رسانه‌ها و احزاب برای نقد و بیان مسایل است تا اگر قدرت در جایی فاسد شد، حزبی با رای مردم بیاید و آن را اصلاح کند و این ضرورت کارکردی تجمعات و گروه‌هایی است که شما در آنها حضور دارید.

این روزنامه با برجسته کردن عنوان یار دوازدهم تیم دلواپسان، نوشت: چند هفته‌ای است که سعید جلیلی نیز به جمعی پیوسته است که اگر یک موضع مشخص داشته باشد، آن مخالفت با تصمیمات هسته‌ای و تیم مذاکره کننده بوده است. به نظر می‌رسد که نامزد مورد حمایت جبهه پایداری این روزها به کمک هواداران خود آمده است تا از رهگذر حضور چندساله خود در تیم هسته‌ای کشور ضعف تئوریک آنان را جبران کرده و او که نوک حمله این تیم در کارزار ریاست جمهوری یازدهم بود، این بار در حکم یار دوازدهم این تیم پرهیاهو در میدان سیاسی ایران باشد.

پوشش‌های ممنوعه در زمستان 93، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی مصادیق بد پوششی را در فصل زمستان اعلام کرد. ساپورت که با ورود سرما همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد در فصل زمستان نیز از دید پلیس بد پوششی محسوب می‌شود به خصوص که منقش به طرح‌های –به گفته ناجا- نامانوس با فرهنگ ایرانی باشد. طرح‌های نامناسب روی مانتوها، مانتوهای کوتاه و تنگ نیز استفاده کننده را از نظر پلیس جزو بدپوش‌ها قرار خواهد داد. نکته تازه اینکه کلاه از دید پلیس حجاب محسوب نمی‌شود و استفاده کننده از کلاه به جای مقنعه یا روسری محجبه محسوب نمی‌شود.

این روزنامه با انتخاب موضوع اشتون در قطار مذاکرات می‌ماند، نوشت: زمانی که کاترین اشتون چهره نام آشنای مذاکرات هسته‌ای ایران، کرسی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به فدریکا موگرینی سپرد؛ ادامه حضور او در مذاکرات ایران و گروه 1+5 با اما و اگرهایی مواجه شد. اما دیروز موگرینی به بحث‌ها و نگرانی‌ها در مورد ادامه همکاری اشتون با مذاکره کننده گان هسته‌ای ایران و شش کشور پایان داد. روز گذشته اتحادیه اروپا اعلام کرد که کاترین اشتون، مسئول پیشین سیاست خارجی این اتحادیه به عنوان مشاور فدریکا موگرینی به مذاکرات با ایران درباره برنامه هسته‌ای تهران ادامه می‌دهد.