به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۶۷۱۴۴
هیچ تضمینی برای موفقیت مذاکرات وجود ندارد

شماره امروز ابتکار دریک نگاه؛ 2 بهمن

گروه سیاسی: 1916 روز حبس 3850 میلیون جریمه و حاشیه دو قدم راه عنوان های مهم روزنامه ابتکار در شماره روز پنجشنبه است.
شماره امروز ابتکار دریک نگاه؛ 2 بهمن
این روزنامه تیتر یک را به موضوع 1916 روز حبس 3850 میلیون جریمه اختصاص داد و نوشت: محمدرضا رحیمی به پنج سال و 90 روز حبس و پرداخت سه میلیارد و 850 میلیون تومان محکوم شد. به گزارش ایسنا محمدرضا رحیمی معاون اول دولت محمود احمدی نژاد با رای شعبه 11 دیوان عالی کشور به پنج سال و 90 روز حبس و پرداخت دو میلیارد و 850 میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد.پرونده محمدرضا رحیمی بدوا” در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد که هیات قضایی این شعبه او را به 15 سال حبس، پرداخت 2 میلیارد و 850 میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم کرده بودند ولی با اعتراضی که به رای شد پرونده به شعبه 11 دیوان عالی کشور رفت و این شعبه با تایید مجازات‌های رد مال و جزای نقدی، 10 سال از مجازات حبس معاون اول دولت احمدی نژاد را کاهش داده است.

روزنامه ابتکار به عنوان حاشیه دو قدم راه پرداخت و نوشت: مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به اذعان همه طرف‌ها بعد از گذشت یک دهه از شروع آن در مرحله حساس خود قرار گرفته است. اما این در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان که به گفته جان کری، مذاکره کننده ای سرسخت است این روزها دوباره مورد حمله دلواپسان قرار گرفته است. این بار سفر اروپایی ظریف که برای رایزنی های فشرده هسته ای انجام شد؛ بهانه ای شده است تا مورد هجمه برخی از جریان ها قرار بگیرد. در این میان هرچند ظریف واکنش‌های جدی نسبت به توهین به اسلام نشان داده است اما همچنان برخی او را متهم به کوتاهی در مقابل اتفاقات پاریس می کنند و قدم زنی او با جان کری وزیر امورخارجه آمریکا را دست آویزی برای هجمه‌های تبلیغاتی قرار داده‌اند.

این روزنامه موضوع پرهیز از تخلف برخورد قاطع با متخلف را بازتاب داد و نوشت: پرهیز از تخلفات قانونی در عرصه های بین المللی و همچنین در عرصه های داخلی ورزشی و لزوم برخورد قاطع با متخلفین، اولین توصیه حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار قهرمانان و ورزشکاران بود .رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: در برخورد با متخلف نباید هیچ ملاحظه و سهل انگاری شود، زیرا تخلف قابل قبول نیست؛ اعم از تخلف مسئولین یا غیر مسئولین، زبدگان یا غیرزبدگان و قهرمانان سیاسی، ورزشی، و یا علمی و صنعتی.ایشان محبوبیت ورزشکاران و قهرمانان را زمینه ساز الگو شدن آنان در میان جوانان دانستند و گفتند: هر حرکت خوب قهرمانِ ورزشکار، موجب تکثیر میلیون‌ها حرکت خوب و رواج خیر در جامعه می‌شود.رهبر انقلاب اسلامی یادآور شدند: قهرمانی و محبوب شدن یک شمشیر دو لب است؛ اگر به لوازم آن پایبند باشیم، بسیار خوب است، اما اگر نتوانیم الزامات آن را رعایت کنیم، بسیار خطرناک خواهد بود.

روزنامه ابتکار عنوان اوباما در مقابل تحریم‌های ایران را انعکاس داد و نوشت: رییس جمهوری آمریکا بار دیگر با اشاره به اهمیت مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت که تحریم های کنگره علیه تهران را که می‌تواند به شکست دیپلماسی منجر شود، وتو خواهد کرد.وی گفت: دیپلماسی ما در ارتباط با ایران در جریان است و برای اولین بار ظرف یک دهه، پیشرفت برنامه اتمی این کشور را متوقف کرده ایم و ذخایر مواد اتمی این کشور را کاهش داده ایم. از حالا تا بهار، شانسی برای مذاکره بر سر یک موافقتنامه جامع که مانع مسلح شدن این کشور به سلاح اتمی خواهد شد داریم؛ توافقی که آمریکا و متحدان ما را ایمن می‌کند - از جمله اسرائیل را؛ درحالی که همچنین مانع پرهیز از مناقشه دیگری در خاورمیانه می‌شود.

اوباما ادامه داد: هیچ تضمینی برای موفقیت مذاکرات وجود ندارد و من همه گزینه ها را برای جلوگیری از بدل شدن ایران به یک قدرت اتمی حفظ می‌کنم. اما تحریم های تازه‌ای که در این کنگره، و در این مقطع زمانی، تصویب شود شکست دیپلماسی را تقریبا تضمین خواهد کرد - آمریکا را از متحدانش منزوی خواهد کرد؛ و حتما باعث می‌شود که ایران برنامه اتمی‌اش را (به شدت سابق) از سر بگیرد. این معنی ندارد. برای همین است که هر طرح تحریمی که این پیشرفت را تهدید کند وتو خواهم کرد.