به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۴:۰۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۵ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : ۶۳۶۳۰
معاون رئیس جمهور در امور زنان:

2 میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار

گروه جامعه: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در امور زنان آسیب‌شناسی صورت گرفته است، گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور شناسایی شده اند.
2 میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار
شهیندخت مولاوردی ظهر سه شنبه در دیدار با آیت الله جوادی آملی که در بنیاد علوم وحیانی اسراء برگزار شد، اظهار کرد: می‌خواهیم در سال دوم فعالیت دولت تدبیر و امید در تمام مسائل به ویژه امور زنان خانواده قدم‌های محکمی را برای رسیدن به اهداف بلند برداریم. وی گفت: در حدود ۱۵ ماه که از فعالیت دولت تدبیر و امید می‌گذرد در امور زنان و خانواده آسیب‌شناسی صورت گرفته است تا بتوانیم با توجه به این آسیب‌شناسی برنامه راهبردی خود را تنظیم کنیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد، افزود: ار این تعداد علاوه بر زنان بیوه و مطلقه، دختران خودسرپرست هم هستند که با تحصیلات عالی هنوز ازدواج نکرده‌اند. وی تصریح کرد: برنامه‌هایی را تنظیم کرده‌ایم برای بهبود وضع زنانی که از دام اعتیاد نجات پیدا کرده‌اند تا دوباره گرفتار آن نشوند. مولاوردی افزود: اقداماتی را برای ساماندهی وضعیت زنانی که در سکونت‌گاه های غیر رسمی و حاشیه نشین شهر زندگی می‌کنند انجام داده‌ایم و در این مورد گفتگو‌هایی را با وزارت راه و شهرسازی داشته‌ایم. وی تقویت بنیاد خانواده را از اهداف اصلی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور دانست و گفت: ما مسئولیت سنگینی را برعهده داریم.

دولت تدبیر و امید مدیریتی نتیجه محور دارد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده کنیم، گفت: در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه اقداماتی صورت گرفته است تا به صورت "مسئله محور" با موضوعات برخورد شود و از آرمان گرایی فاصله گرفته شود. مولاوردی بیان کرد: دولت تدبیر و امید مدیریت "نتیجه محور" را پیگیری می‌کند و به اثربخشی اقدامات می‌پردازد.
مرجع : مهر