به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۸:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۶ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۶۵۴۹۲
ورود قوه قضاییه به پرونده شرکت پدیده

شماره امروز ابتکار در یک نگاه؛ 16 دی

گروه سیاسی: تعقیب ،کفالت، محاکمه و بحران در کرانه بحر احمر عنوان های مهم روزنامه ابتکار در شماره روز سه شنبه است.
شماره امروز ابتکار در یک نگاه؛ 16 دی
روزنامه ابتکار تیتر اول خود را به موضوع تعقیب، کفالت، محاکمه اختصاص داد و نوشت: حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در هفتاد و چهارمین نشست خبری مقابل اهالی رسانه نشست. سخنگوی قوه قضائیه در این نشست از ورود این قوه به پرونده شرکت پدیده خبر داد و دستگیری و خروج افراد مرتبط با این پرونده را رد کرد. آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی، محمود احمدی نژاد، محمدرضا رحیمی و نامه علی مطهری به رئیس قوه قضائیه از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بودند. محسنی اژه ای در پاسخ به سوالی درباره پرونده تخلفات بیمه توسعه، گفت: این پرونده هم در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و هم در بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مطرح است.

همچنین پرونده به دادسرای تهران ارجاع شده و در حال رسیدگی است. خبرنگاری از وضعیت پرونده محمود احمدی نژاد سوال کرد که محسنی اژه ای گفت: این پرونده هنوز در حال رسیدگی است و در آن حکمی صادر نشده است. خبرنگاری با اشاره به صحبت های رئیس قوه قضائیه و نامه علی مطهری و همچنین اعتراض برخی حقوقدانان به حصر نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات 88 از محسنی اژه ای در این باره توضیح خواست که وی گفت: بعضی از مطالب این نامه کذب محض و قابل تعقیب است و در آینده نزدیک هم به آن پاسخ داده خواهد شد.

این روزنامه به عنوان بحران در کرانه بحر احمر پرداخت و نوشت: همزمان با انتشار شایعات مختلف درباره به اغما رفتن شاه عربستان یا مرگ او، ولیعهد عربستان در جلسه شورای وزیران درباره سلامتی شاه، به وزراء اطمینان داد. اما تنها ریاض نگران سلامت پادشاه پیر و بحث جانشینی او نیست بلکه کشورهای منطقه و جهان غرب نیز این موضوع را پیگری می کنند. عربستان سعودی بر سر جانشینی پادشاه فعلی با چالش های داخلی و خارجی متعددی رو به رو است که پایان این ماجرا یعنی انتخاب پادشاه بعدی تأثیری مهم بر مسائل منطقه خواهد داشت.

روزنامه ابتکار با بازتاب موضوع درآمد های نفتی یک سوم از بودجه دولت را شامل می شود، نوشت: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درباره بودجه سال آینده کشور از اتکای اندک بودجه به نفت خبر داد.محمد باقر نوبخت در حاشیه آیین پایانی نخستین کنفرانس اقتصاد ایران در جمع خبرنگاران با بیان این که با احتساب 72 دلار برای هر بشکه نفت در بودجه، منابع حاصل از درآمدهای نفتی سال آینده به 71 هزار میلیارد تومان می رسد، گفت: این میزان درآمد نفتی نسبت به بودجه 224 میلیارد تومانی عمومی کشور و همچنین بودجه 838 هزار میلیارد تومانی کل کشور رقم اندکی است و می توان گفت که درآمدهای نفتی یک سوم از درآمدهای دولت را شامل می شود.

این روزنامه عنوان ظرفیت های ایران برای همکاری با همه دنیا را انعکاس داد و نوشت: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی همچنین در دیدار رئیس مجلس اعلای عراق، سخاوت و شجاعت را دو ویژگی ممتاز مردم عراق و بروز آن را در راهپیمایی اربعین امسال دانست و گفت: در شرایطی که نا امنی در هر گوشه از خاک عراق هست، مردم از سراسر کشور به سوی کربلا به راه می افتند و مردم شهرهای مسیر از انبوه میهمانان پذیرایی می کنند، نشان از شجاعت و سخاوت آنان است و ناظران جهانی به ویژگی های شیعیان و مردم عراق توجه کردند. وی با تأکید بر لزوم همکاری ایران و عراق و زمینه های فراوان گسترش همکاری ها، گفت: تهران و بغداد با منابع غنی، موقعیت جغرافیایی و مکتب اهل بیت(ع) ظرفیت های همکاری با همه ی دنیا را دارند.