به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۶۸۵۷۱
کاهش اختلاف ها در پرونده هسته ای

شماره امروز ابتکاردریک نگاه؛ 15 بهمن

گروه سیاسی: مجلس وارد می شود و کاهش اختلاف ها در پرونده هسته ای عنوان های مهم روزنامه ابتکار در شماره روز چهارشنبه است.
شماره امروز ابتکاردریک نگاه؛ 15 بهمن
این روزنامه تیتر یک خود را به خبر مجلس وارد می شود اختصاص داد و نوشت:نمایندگان مجلس روز شلوغی را در مجلس پشت سر گذاشتند. البته این روزها بهارستان نشین ها کم حاشیه و کم خبر نبوده اند اما شاید بتوان اوج خبرسازی های مجلس را روز گذشته توصیف کرد. روزی که هم اقتصاد و هم سیاست خارجی کشور آوردگاه خطابه ها و سخنرانی ها و مصوبه های مجلس شد.
در این میان اما سه موضوعی که هریک به نوبه خود اهمیت بسیار بالایی داشتند، یکی تصویب یک فوریت طرحی با نام الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای است، دیگری قانع نشدن صحن علنی مجلس از پاسخ وزیر اقتصاد به سئوال یکی از نمایندگان و سرانجام تصویب طرحی برای حذف خانوارهای با درآمد بیش از 2.5 میلیون تومان در ماه از یارانه های نقدی ماهانه.

این در حالی است که موضوع امر به معروف و نهی از منکر مدیران دولتی و حاکمیتی نیز در دستور کار مجلس بود تا وجهه فرهنگی مباحث امروز مجلس نیز برجسته شود. بر این اساس شاید بیراه نباشد اگر این سه شنبه مجلس را سه شنبه ای بنامیم که مجلس سعی کرد در همه موضوعات مهم این روزهای کشور ورود کند و در انها اثری از نمایندگان نهمین دوره برجای بگذارد.
روزنامه ابتکار در تیتر دیگر خود به خبرکاهش اختلاف ها در پرونده هسته ای پرداخت و نوشت: رئیس جمهوری با بیان این که غرب احساس می کند حقوق مردم ایران را باید به رسمیت بشناسد، گفت: در برخی موارد فاصله ها و اختلاف نظرهای زیادی وجود داشت که این اختلاف نظرها در حال حاضر کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی پس از پایان جلسه روسای قوا که به میزبانی دستگاه قضا برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مباحث مطرح شده در جلسه امروز، روند پرونده هسته ای بود که خوشبختانه این روند در چارچوبی که نظام جمهوری اسلامی مقرر کرده است پیش می رود.وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده، مورد تائید همه مسوولان عالی نظام است و رهبر معظم انقلاب نیز چندین بار این تیم را مورد تفقد قرار داده اند.رئیس جمهوری تاکید کرد: در این جلسه در مورد نکاتی که تیم مذاکره کننده باید مورد توجه قرار دهد و همچنین روند مذاکرات پیش رو بحث و بررسی شد.

این روزنامه با بازتاب خبر ایران در مذاکرات جدی است، نوشت:رئیس مجمع تشخیص در مورد آینده مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5، گفت:ایران در مذاکرات و دفاع از حقوق هسته ای خود جدّی است، اما گویا مشکلاتی در آمریکا هست که حتی اراده 5 کشور اروپایی را هم ُکند می کند.هاشمی رفسنجانی، تناقضات سیاسی اروپا را تعجب برانگیز توصیف و اظهار کرد: با کدام تدبیر سیاسی، آرامش کشور را به هم می زنند و با ایجاد ناامنی ها، باعث مشکلات اقتصادی برای خود می شوند.وی نیمه کاره رها کردن حضور در کشورهایی دیگر و ایجاد و افزایش نا امنی ها را عادت غرب در سال های اخیر خواند و با ارائه نمونه هایی از سیاست های متناقض اروپا، گفت: آمریکایی ها اشتباه می کنند و متأسفانه اروپایی ها پیرو اشتباهات آمریکایی ها هستند.

روزنامه ابتکار با انعکاس خبر برنامه موشکی قابل مذاکره نیست، نوشت: عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درخصوص پرتاب ماهواره فجر به فضا، گفت: برنامه موشکی کشورمان ماهیت کاملا دفاعی دارد و جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان مسایل دفاعی کشور را قابل مذاکره نمی داند و در مورد آن حاضر به گفتگو با هیچ طرف خارجی نیست.به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، عباس عراقچی افزود: ارسال ماهواره فجر به فضا و قرار دادن آن در مدار زمین که به پشتوانه فناوری و دانش علمی پیشرفته فرزندان این مرز و بوم صورت گرفته، در راستای رویکرد دراز مدت جمهوری اسلامی ایران برای حضور در فضا و تقویت زیر ساخت های ارتباطاتی و اطلاعاتی کشور است.

وی با اشاره به ماهیت کاملا علمی و اقتصادی این پرتاب، گفت: ماهواره بر سفیر که این ماهواره را در مدار زمین قرار داده است نیز به دست توانای متخصصین سازمان هوافضای وزارت دفاع به منظور حضور در فضا با اهداف کاملا صلح آمیز طراحی و ساخته شده است.معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: هیچ گاه در چارچوب گفتگوهای هسته ای کشورمان با 1+5 چه در گذشته و چه در حال حاضر، اجازه طرح و مذاکره درخصوص توان دفاعی و موشکی کشور داده نشده و در آینده نیز داده نخواهد شد.