به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۶۶۰۹۲

وزير كشور: برگزاري انتخابات قانونی و سالم

گروه سياسي: وزیر کشور گفت: کلید انتخابات آینده در وزارت کشور با هدف صیانت از حق‌الناس و مراقبت از اجرای دقیق قانون و رفتارهای خودمان از هم‌اکنون زده شده است.
وزير كشور: برگزاري انتخابات قانونی و سالم
عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش تخصصی معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور با مورد توجه قرار دادن انتخابات سال آینده، گفت: انتخابات یکی از جلوه‌های تاثیرگذار، مهم و اساسی مشارکت عمومی مردم در تعیین سرنوشت سیاسی کشور و قدرت ملی قلمداد می‌شود و در نظام جمهوری اسلامی ایران همواره انتخابات در کمال آسایش، آزادی برگزار شده و اثر اراده ملت در آن تجلی داشته است و اگر آزادی در انتخابات را به عنوان برکت نظام جمهوری اسلامی ایران بدانیم همین می‌تواند کافی باشد.

وزیر کشور افزود: در دولت تدبیر و امید انتخابات باید به صورت کاملا قانونی، کاملا آزاد و کاملا سالم و باشکوه برگزار شود و ما به عنوان مجریان انتخابات باید بدانیم که وظیفه صیانت از حق‌الناس را بر دوش داریم و نباید اقدام و یا فعالیتی انجام دهیم که در باور و اذهان عمومی خدشه‌ای وارد شود و همچنین در بین فعالان سیاسی شبهه و ابهامی شکل بگیرد. وی در ادامه با تاکید بر اینکه به نظر من انتخابات از هم‌اکنون آغاز شده و ما نباید کار و اقدامی انجام دهیم که موجب سوء‌ظن و جانبداری باشد، گفت: جانبداری از گروه و جریان خاص سیاسی نباید به هیچ وجه مورد توجه ما قرار بگیرد چرا که ما به کسی دینی نداریم و اگرچه خودمان دارای تفکراتی هستیم اما در حوزه کار و امانتداری از حق‌الناس و اجرای قانون مدیون کسی نیستیم و هر کس خود را مدیون کسی بداند و در این راستا حرکتی داشته باشد که بخواهد تاثیری در روند برگزاری انتخابات بگذارد در قیامت معطل این موضوع خواهد بود و اگر در این دنیا من متوجه چنین موضوعی شوم آن شخص را رها نخواهم کرد.

وزیر کشور گفت: هر کس که از صندوق آرای رای بیرون بیاید نماینده مردم است و من از او در مسیر قانونی حمایت می‌کنم و ما اجازه نمی‌دهیم که به هیچ کس بر طبق قانون ظلمی وارد شود. وي همچنین در این جلسه اظهار کرد: من طی بخشنامه‌ای این موضوع را ابلاغ کردم که مدیرانی که می‌خواهند به نوعی در عرصه انتخابات وارد شوند تا اول اسفند باید استعفا دهند و من از اول اسفند به بعد استعفایی را قبول نمی‌کنم. وی افزود: کلید انتخابات در وزارت کشور با هدف صیانت از حق‌الناس و مراقبت از اجرای دقیق قانون و رفتارهای خودمان زده شده است و شما مدیران متولیان ثبات و آرامش در این راستا هستید.
مرجع : ايرنا