به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۱:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۴ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۶۶۲۷۰
سیاست ورزی با پای مصنوعی

شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 24 دی

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز چهارشنبه به بازتاب عنوان های روایت مطهری ازنطق ناتمامش و هشدار روحانی به 1 + 5 پرداخت.
شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 24 دی
این روزنامه تیتر یک را به موضوع روایت مطهری ازنطق ناتمامش، اختصاص داد و نوشت: دیروز برگه ای در بین خبرنگاران پارلمانی پخش شد. نوشته ای از سوی علی مطهری که ماجرای نطق روز یکشنبه خود در مجلس و حواشی ایجاد شده در آن روز را تشریح کرده بود. ایسنا نوشت؛ در بخش هایی از نوشته علی مطهری که با عنوان ماجرای نطق من پخش شد؛ آمده است: «اتفاقی که در روز یکشنبه 21 دی در صحن علنی مجلس افتاد، موجب ... مجلس شد؛ چراکه این نهاد خود قانونگذار است و باید بیش از هر نهاد دیگری احترام قانون را نگه دارد. نطق من شامل مطالب مختلف فکری و اجتماعی بود که در پایان آن به مساله حصر پرداخته شد.

به محض ورود به این مساله، همزمان از یک طرف حدود 15 تا 20نفر از نمایندگان در فاصله یک تا دو متری تریبون شروع به سر و صدا کردند تا صدای من به گوش کسی نرسد و از طرف دیگر رییس وقت جلسه متاسفانه به جای آنکه این افراد را دعوت به سکوت و نشستن در جای خود بنمایند نطق بنده را قطع و شروع به پاسخ دادن کردند، کاری که تاکنون در مجلس سابقه نداشته است که در میان یک نطق میان دستور، رییس جلسه شروع به پاسخگویی کند. ایشان درنهایت، اعلام تنفس و مجلس را تعطیل کردند.»

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان هشدار روحانی به 1+5، نوشت: دیروز رییس جمهور به بوشهر رفت. در بین جمعیت که زن و مرد، پیر و جوان دیده می شد، همه پرچم پرافتخار ایران را در دست تکان می دادند و با شعار صل علی محمد، یاور رهبر آمد و روحانی دوستت داریم به رییس دولت تدبیر و امید خیرمقدم می گفتند. مطابق سفرهای استانی دولت، رییس جمهور ابتدا با مردم سخن گفت. او در ورزشگاه شهید بهشتی خطاب به1+5 با تصریح بر اینکه دوران تهدید و تحریم سپری شده است، گفت: هر مقدار این گروه در برابر ایران راه منطقی و سرعت عمل را در پیش نگیرند، ضرر خواهند کرد. حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه در طول یک و نیم سال گذشته گام های مهم اقتصادی برداشته شده است، افزود: دولت با کمک مردم در طول این مدت برای ثبات، آرامش اقتصاد، مقاومت اقتصادی، خروج از رکود و حرکت به سمت رونق اقتصادی گام های مهمی برداشته است.

این روزنامه با انتخاب موضوع سیاست ورزی با پای مصنوعی، نوشت: شاید واژه عجیبی باشد که بدون پیش زمینه ذهنی سخن از احزاب 2 پا به میان بیاید. 2 پا معمولا درمورد انسان به کار می رود که نعمتی از جانب خداوند است، می تواند راه برود، بدود و فعالیت های دیگر انجام دهد اما زمانی که 2 پا در مورد حزب به کار برده شود، معنایی متفاوت پیدا می کند و نمایانگر هویت و شناسنامه آن حزب است. برخی هستند که پاهایشان لنگ می زند. آنها مدعی ویژگی های هر 2 پا هستند یعنی هم ادعای داشتن بدنه اجتماعی و تلاش برای تقویت آن را دارند و از سوی دیگر مدعی ارتباط مثبت و مفید با بدنه قدرت هم هستند اما این لنگ زدن زمانی هویدا می شود که تفاوت هایی در رفتار و عمل آنها مشاهده می شود. یعنی گفتارشان بسیار دلنشین و عامه پسند درعین حال مورد قبول قدرت است اما در عمل رفتاری دارند که موجبات حیرت 2 طرف بدنه اجتماعی و قدرت را فراهم می کنند. این دسته قایل به تعامل تعریف شده نیستند یعنی خود را اصلاح طلب یا اصولگرا می دانند و برچسب آن را بر پیشانی نصب می کنند اما حاضر نیستند اصول این جریانات را پذیرا باشند. آنها تنها درصدد بهره بردن از نام جریان در برهه هایی مانند انتخابات هستند و پس از رسیدن به هدف و قرارگرفتن در قدرت فراموش می کنند به پاس این بدنه اجتماعی جریان منتسب به آن بر کرسی های قدرت نشسته اند و یا احیانا اگر در رسیدن به قدرت ناکام باشند، تغییر نقاب آسان ترین راه است و بار دیگر پای مصنوعی برای خود خریداری می کنند تا شاید این بار پیروز باشند. سیاست ورزی با پای مصنوعی یا حرکت لنگان لنگان در نهایت راه به جایی نخواهد برد و تنها اعتباری اگر بوده، از بین خواهد برد.

رایزنی ظریف و کری در ژنو، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. دیداری دیگر برای وزرای خارجه اصلی ترین کشورهای مذاکره کننده پیش روست. ایران و آمریکا که بیش از 30سال است در قطع کامل روابط به سر می برند یک سالی است که مساله هسته ای وزرای خارجه هر 2 کشور را برای رسیدن به یک توافق بر سر میز مذاکره نشانده است. امروز نیز بار دیگر ظریف و کری پشت میز مذاکره خواهند نشست تا پیش زمینه ای باشد برای گفت وگوهای چندجانبه در قالب 1+5. محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در راس تیم مذاکره کننده هسته ای به منظور رایزنی و گفت وگوی دوجانبه با جان کری همتای آمریکایی خود بامداد امروز (چهارشنبه) راهی ژنو می شود. سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف و دیگر اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای، وزیر امور خارجه کشورمان را در این سفر همراهی می کنند و قرار است رایزنی های دوجانبه ایران و آمریکا در سطح معاونان روزهای 25 تا 27 دی ماه در ژنو برگزار شود.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع پای مجوزهای خود ایستاده ایم، نوشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه مجوزهای مربوط به فعالیتهای هنری شامل کنسرت، اجرای نمایش،پخش فیلم و صدور پروانه های مختلف به وسیله افراد کاردان و باتجربه صادر می شود و این وزارتخانه پای مجوزهای خود با قدرت ایستاده است. علی جنتی سه شنبه در جمع هنرمندان و فرهیختگان استان بوشهر افزود: در چنین شرایطی نباید افراد دیگری خیلی مسلمان تر از ما شوند چون خود ما هم با دین، اسلام و حوزه آشنایی کامل داریم. وی بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از معیارها و ملاک های عمل ما فرمایش های رهبر معظم انقلاب است و براساس نظر ایشان عمل می کنیم، در خصوص موسیقی از نظر رهبری آن نوع موسیقی حرام است که در آن لهو و از نظر محتوا فرد را از راه خدا دور کند این درحالی است که موسیقی اصیل ایرانی و بخصوص استان بوشهر برگرفته از اشعار نامداران ایرانی و با مفاهیم عرفانی عجین شده است.