به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۹:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۷ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۶۶۵۰۱
دورخیز اصلاح طلبان برای مجلس

شماره امروز شرق دریک نگاه؛ 27 دی

گروه سیاسی: روزنامه شرق در شماره روز شنبه در صفحه نخست عنوان های دورخیز اصلاح طلبان برای مجلس و تحریم تازه علیه ایران را وتو می کنم را بررسی کرد.
شماره امروز شرق دریک نگاه؛ 27 دی
این روزنامه تیتر یک را به موضوع دورخیز اصلاح طلبان برای مجلس اختصاص داد. خیز نخست را برداشتند. بعد از شش سال، اصلاح طلبان گردهم جمع شدند. اگر چه همه نبودند، محدودیت هایی که مدیر اجرایی، مجری و برخی سخنرانان جلسه هم تلویحا به آن اشاره کردند باعث شد تا این جمع شدن، از شکل یک همایش بزرگ اصلاح طلبی به نشست داخلی گروه‌های اصلاح طلب در سالنی با گنجایش حداکثر ٦٠٠نفر محدود شود. سیدمحمد خاتمی هم که آمدن و نیامدنش تا یکی، دو روز آخر هم مشخص نبود، نتوانست بیاید، پیام داد و هاشمی هم که پیش تر اعلام کرده بود حتما پیامی می فرستد، فرستاد.

روزنامه شرق به عنوان تحریم تازه علیه ایران را وتو می کنم اشاره کرد. ادبیات باراک اوباما سخت تر شده است، آن هم خطاب به اعضای کنگره. او در این هفته دوبار در جمع دو طیف اعضای کنگره، حاضر شده و تاکید کرده که اگر تحریم های جدیدی علیه تهران تصویب کنند او مصوباتشان را وتو خواهد کرد. باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در نشستی غیرعلنی با حضور گروهی از اعضای دموکرات مجلس سنا، گفته که در طی دو سال آینده ریاست جمهوری اش منفعل نخواهد بود و جمهوریخواهان کنگره را به وتوی مصوبات خصمانه تهدید کرده.

این روزنامه عنوان کاهش قیمت نفت در بودجه به ٤٠ دلار را انعکاس داد. روند نزولی قیمت نفت سرانجام دولت را وادار کرد قیمت پیش بینی شده برای نفت در بودجه سال آینده را از ٧٢دلار به ٤٠دلار کاهش دهد. این اتفاق به مفهوم آن است که دولت ٦٠هزارمیلیاردتومان درآمد از محل فروش نفت خواهد داشت. خبر نفت ٤٠ دلاری را روز پنجشنبه علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد. تور هسته ای در پاریس، تیتر دیگر روزنامه شرق است. محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران با فدریکو موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، فرانک والتر اشتاین مایر و لوران فابیوس، وزیران خارجه آلمان و فرانسه نیز رایزنی کرد. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که از روز چهارشنبه دیدارهای دوجانبه خود را آغاز کردند تا عصر آن روز، سه دور دیدار انجام دادند، دیدارهایی که گفته می شود تا پاسی از شب به طول انجامیده است.

این روزنامه با بررسی موضوع سردار قاسم سلیمانی در سلامت کامل است، نوشت: حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقای وزیرخارجه در حاشیه اولین سالگرد شهید ابوالقاسم اسدی دیپلمات ایرانی که سال گذشته به دست گروه های تروریستی در یمن به شهادت رسید، ادعای برخی رسانه های خارجی مبنی بر مجروح شدن فرمانده سپاه قدس را قویا تکذیب کرد و گفت: سردار سلیمانی در سلامت کامل است و این خبر صحت ندارد.