به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۸:۳۶
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۴ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۵۹۸۵۹
شرق در یک نگاه

ظریف با وحشی ها مذاکره می کند

گروه سیاسی: جزییاتی از طرح قانون مجازات اسلامی و ظریف با وحشی‌ها مذاکره می‌کند مهمترین عنوان‌هایی که در شماره روز چهارشنبه روزنامه شرق مشاهده می‌شود.
ظریف با وحشی ها مذاکره می کند
این روزنامه در تیتر یک به خبر جزییاتی از طرح قانون مجازات اسلامی پرداخت و نوشت: محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس تاکید دارد که امکان به کار گرفته شدن دستبند و پابند الکترونیکی برای زندانیان سیاسی وجود دارد و این مساله در قانون مجازات اسلامی در قالب موادی پیشرو، مورد تاکید قرار گرفته و باید زمینه‌های اجرایی شدن آن از سوی دستگاه‌های مربوط فراهم آید. اللهیار ملکشاهی رییس کمیسیون قضایی مجلس نیز تاکید دارد که دستگاه قضا می‌تواند از ظرفیت پیش بینی شده در قانون مجازات اسلامی در قالب دستبند و پابند الکترونیکی برای احترام به حقوق شهروندی استفاده کند. یکی از مخاطرات اصلی پیش روی اجرایی شدن این بند، پیشنهادی در قانون مجازات اسلامی، به روزشدن تکنولوژی دستگاه قضا و امکان تجهیز تمام زندان‌ها به این ابزار مدرن است.

روزنامه شرق با برجسته کردن موضوع ظریف با وحشی‌ها مذاکره می‌کند، آورد: مراسم عزاداری روز عاشورا، روز گذشته با مراسم راهپیمایی 13 آبان مقابل سفارت آمریکا مقارن شده بود و سخنرانان این مراسم نیز با بهره گیری از این تقارن زمانی، نظرات خود را در مخالفت با برخی مسایل سیاسی روز، البته با استفاده از مفاهیم عاشورایی بیان کردند. حجت الاسلام علیرضا پناهیان به عنوان سخنران مراسم، در بخشی از سخنرانی خود با بیان اینکه باید به وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده، حقوق مضاعفی داده بشود، گفت: چون با وحشی‌ها مذاکره می‌کنند باید حقوق مضاعف داده شود، اگر با آدم‌ها مذاکره می‌کردند به این حقوق نیاز نبود. ما در همین روز اعلام می‌کنیم به مذاکره کنندگان و نمایندگان این ملت باید حقوق مضاعف داده شود چون طرف مقابل آنها وحشی هستند و اگر سر عقل نیایند ما خودمان آنها را سر عقل خواهیم آورد.

چالش‌های سوددهی بنگاه های اقتصادی، تیتر دیگر این روزنامه است. وقتی سخن از رکود به میان آید، نگرانی از فقدان سوددهی بنگاه‌های اقتصادی تشدید می‌شود. حال با توجه به چنین فضای نامناسبی که بر اقتصاد ایران حاکم شده، چشم‌انداز آینده این کشور و حرکت به سوی توسعه نیز در هاله‏‌ای از لغزش و ناباوری قرار می‏گیرد. اینکه آیا می‌توانیم با چنین شرایطی گام‏های محکمی برای توسعه اقتصاد برداریم و به تبع آن توسعه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را برای کشور به ارمغان بیاوریم؟ این مساله را با محسن صفایی فراهانی مدیر باسابقه اقتصاد ایران در میان گذاشتیم. صفایی فراهانی معتقد است: درحال حاضر نمی‌توان گفت که بنگاه‌های اقتصادی در ایران حاشیه سود دارند، زیرا در اقتصادی که نزدیک به سه سال در حال رکود است یک سیستم بنگاه‏داری اگر بخواهد فعالیت سالم داشته باشد نمی‌تواند سودآور باشد. در کل می‌توان گفت که حاشیه سود بنگاه‌های ایران حاشیه سود کاغذی است و در واقعیت وجود ندارد.

روزنامه شرق با مطرح کردن عنوان برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) با حضور مقام معظم رهبری، نوشت: شب گذشته در شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، مراسم سوگواری و عزاداری سید و سالار کربلا و اصحاب باوفای ایشان، در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور مقام معظم رهبری، روسای قوا و جمعی از مسوولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

این روزنامه با بازتاب خبر امان از آنهایی که جاده حق را منحرف می‌کنند، آورد: حسن روحانی رییس جمهوری در آیین سوگواری امام حسین(ع) در نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر کسی به شما برای نجات بهترین راه را نشان دهد، اما در این مسیر کسی شما را به هردلیلی منحرف کند، شما به مقصد نهایی نخواهد رسید. رییس جمهوری در ادامه گفت: امان از آنهایی که مسیر و جاده حق را منحرف می‌کنند و نمی‌گذارند جامعه و مردم به آن هدف نهایی و سعادت دست پیدا کند.