به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۶۸۲۶۰
عقب‌ماندگاني كه خبرنگاران و امدادرسانان را هم سر مي برند

واكنش‌ها به ذبح خبرنگار نگون‌بخت ژاپني توسط وحشيان داعشي

گروه بين‌الملل: گروه تروریستی داعش در کمتر از یک هفته دومین خبرنگار گروگان ژاپنی را که سه ماه پیش به اسارت گرفته بود سر برید.
واكنش‌ها به ذبح خبرنگار نگون‌بخت ژاپني توسط وحشيان داعشي
به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ گروه تروریستی داعش روز شنبه با قرار دادن ویدیویی در شبکه توئیتر اعلام کرد «کنجی گوتو» گروگان ژاپنی را اعدام کرده است. ارگان رسانه‌ای داعش موسوم به الفرقان، ویدیویی در توئیتر قرار داده است. این ویدیو گروگان ژاپنی را در حالی که زانو زده و مردی با نقاب و چاقو در دست کنار وی ایستاده است، نشان می‌دهد. ویدیو با تصویر جسدی تمام می‌شود که سری بر پشت آن قرار داده شده است.

براساس این گزارش، جلاد داعش که سر کنجی را می‌بُرد لهجه‌ای انگلیسی دارد و‌‌ همان شخصی است که در سایر ویدئوهای گردن زدن گروگان‌های غربی توسط داعش به چشم می‌خورد. در این ویدئو جلاد تایید می‌کند که اعدام این گروگان ژاپنی به تلافی مشارکت ژاپن در مبارزه علیه داعش انجام شده است. گوتو، ۴۷ ساله، خبرنگار آزاد و مستندسازی شناخته شده بود که بنا به گزارش‌ها در ماه اکتبر (سه ماه پیش) به سوریه رفت تا در روند آزادی یوکاوا مشارکت کند. داعش«هارونا یوکاوا» دیگر گروگان ژاپنی را نیز اعدام کرده است که ویدئو آن ۲۴ ژانویه توسط داعش در توئیتر قرار داده شد. این گروگان ژاپنی نیز پیش از آنکه کنجی گوتو به جستجوی او برود، در ماه اوت در سوریه ربوده شده بود.

مقامات ژاپن صحت و اعتبار ویدئوی منتشر شده را تایید کردند. «جونکو ایشیدو» مادر دومین تبعه ژاپنی کشته شده به دست داعش در حالیکه به شدت گریه می‌کرد به خبرنگاران گفت: این اسفناک است اما کنجی رفته است. من نمی‌توانم برای شرح دادن احساساتم درباره مرگ غم انگیز پسرم کلماتی را پیدا کنم. «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن، در پی اعلام خبر کشته شدن خبرنگار کشورش گفت: ژاپن با قاطعیت با گروه تروریستی داعش مبارزه خواهد کرد.

وی گفت وی هر آنچه در توان داشته برای آزادی این خبرنگار کشورش انجام داده است. شینزو آبه بعد از اعلام خبر گردن زده شدن خبرنگار ژاپنی کنفرانسی خبری برگزار و انزجار خود را از این اقدام گروه داعش ابراز کرد. «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا نیز «مرگ هولناک» گروگان ژاپنی را که گروه تروریستی داعش با انتشار ویدئویی از آن خبر داد به شدت محکوم کرد.

اوباما در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا قتل هولناک کنجی گوتو، شهروند ژاپنی را که گروه تروریستی داعش آن را انجام داد به شدت محکوم می‌کند. وی همچنین با شینزو آبه، نخست وزیر و مردم ژاپن ابراز همدردی کرد. مقام‌های ژاپن و اردن از چند روز قبل در حال همکاری با یکدیگر بودند تا امکان آزادی گوتو و یک خلبان اردنی اسیر در دست داعش فراهم شود.

خلبان اردنی «معاذ الکساسبه» نام دارد که هواپیمایش در ماه دسامبر در خاک سوریه و در اراضی تحت تصرف داعش سقوط کرد. پیش‌تر در روز شنبه، یک مقام رسمی ژاپنی گفته بود که مذاکرات با داعش برای آزادسازی این دو گروگان به بن‌بست رسیده است. ابتدا برای رهایی دو گروگان ژاپنی ۲۰۰ میلیون دلار باج خواسته بود.

به گزارش بهارنيوز، اين گروه عقب مانده و وحشي هر فرد خارجي را اسير كند فارغ از مسئوليت و كارش (خبرنگاري، امدادرساني و ...) طعمه اي براي سربريدن مي داند تا با انتشار تصاويرش، ماهيت و اوج توحش خود آن هم به نام دين را به جهانيان نشان بدهد.

حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۱۳:۱۴
آخر ارتجاع، توحش، رذالت، پستي و عقب ماندگي اند. باور كنيد از حيوان كه فاقد عقل هستند هم حيوان ترند و اغلب حيوانات به اين بدبختها شرف دارند. (286457)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۱۳:۲۸
یک اجماع جهانی بر علیه این وحشیان لازم است شکل بگیرد تا هرچه زودتر همه شان به جهنم نائل شده وسزای عملشان راببینند. (286465)
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۱۷:۲۸
تا زمانی که صلح طلبان جهان که در اکثریت هم هستند منفعلانه رفتار می کنند, جنگ طلبان جهان که در اقلیت محض هستند ابتکار عمل را در دست خواهند گرفت و به سلطه طلبی, تمامیت خواهی و منفعت طلبی خود ادامه خواهند داد...!؟ صلح طلبان ایران و جهان نیاز به تعامل و کوشش فراوان برای مقابله با انفعال واتحاد برای برقراری صلح در جهان دارند... (286537)
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۱۷:۳۵
احزاب اصلاح طلب ,سازمان های مردم نهاد و... به جای انفعال, می توانند حداقل در اعتراض به گسترش افراط گرایی, خشونت و وحشی گری, از وزارت کشور برای انجام یک راهپیمایی تقاضای مجوز کنند... (286543)
آیلین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۱۳:۳۰
وقتی این خبرها را میشنوم برای خودم متاسف میشوم که انسانم (286467)
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۱۳:۳۶
اميدوارم كه به بدترين شكل ممكن به درك واصل شن اين كثافتاي جنايتكار و دنيا از شر وجود نكبت اينها و امثالشون خلاص شه انشاا... (286469)
نوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۱۳:۳۶
تعصب و جهل بی پایان این گروه وحشی رو کور و کر کرده است. اما به راستی آنچه که در نهایت پیروز می شود خرد، آگاهی و دانایی است، به امید آن روز نه چندان دور. (286470)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۱۳:۵۴
من اگه این سیاهه رو گیرش بیارم چکش برقی میزارم تو حلقش
بی شرفا (286481)
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۱۳:۵۷
در فیلم redline که توسط کمپانی های روسی ساخته شده در صحنه ای از فیلم که افرادی در استخر به صورت مستهجن با هم در حالت اعمال غیر اخلاقی هستند یکی از آن افراد در حالیکه بطری مشروب به دست دارد شخصی به نام والان را صدا میکند و به او میگوید در تمام کشورهای خاورمیانه گروهای تندرو را تقویت کنید چون بقای ما در تنش و صلح در خاورمیانه یعنی نابودی ما.این فیلم خارج از روسیه ساخته شده و سیستم جاسوسی روسیه مخالف انتشار این فیلم بوده است اما کارگردان بلافاصله در فضای مجازی آن را منتشر می کند... (286482)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۱۳:۵۸
داعش رانده ترین ،منفورترین و بدبخت ترین موجودات روی زمینندو در ایران هم افرادی را همسو با داعش داریم که اینها بر خلاف داعش، گردن نمی زنند اما سر احساسات و تفکرات کسانیکه با آنها نباشد را می برند (286483)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۱۴:۲۲
لهجه انگلیسی (286492)
مهربان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۱۴:۴۹
انشاا... همه ظالمان ریشه من شوند اما چرا خبرنگاران و بیگناهان را اعدام میکنند؟؟ (286500)
آزاده جنگ تحميلي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۱۵:۰۷
تمام آزادگان جهان شاهد باشند كه قربانيان دولت خلافت اكثرا افرادي بي طرف و غير نظامي ، بدون حمايت دولتها و بي گناه هستند
يادمان باشد قرباني بعدي هركدام از ما مي تواند باشد
گروههاي منحرف و به اصطلاح اسلامي يكي يكي از ازبكستان گرفته تا مالزي و افغانستان و فرانسه و امريكا و چچن ووووووو در حال بيعت پنهان و آشكار با داعشند همانجا وارد عمل خواهند شد يا به عراق و سوريه گسيل مي شوند
اگر ملتها كاري نكنند دولتها كه اكثرا درگير حل مشكلات خاص خود هستند اوضاع خيلي پيچيده تر خواهد شد (286507)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۱۵:۰۷
بعضی از اتفاقات رو نمیشه هضم کرد هیچ رقمه (286508)
امير حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۱۵:۵۷
خدا لعنتشون كنه (286522)
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۱۵:۳۲
مگه می شه دنیا اینقدر نسبت به این جنایت ها سکوت کنه. خیلی راحت همنوع خودشونو سر ببرند آخه این همه جنایت. چطور سکوت می کنیم؟ (286515)
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۱۵:۵۰
فقط از خداي برزگ مي خوام كه نسل اين جور آدمهاي تند رو را كه اسلام رو در جهان بد نام كردن از روي زمين بردارد (286519)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۱۵:۵۷
با اینکه با داعش مخالفم ولی خوشم میاد حسابی غربی هارو ترسوندن. (286523)
امید خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۳:۳۹
غربی ها رو نترسوندن ، بشریت رو ترسوندن . انسانیت رو نابود کردن . تو اگر خوشت میاد جنس تفکراتت از هموناست (286682)
جواد
Canada
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۱۸:۳۶
خبر و تصویر مادرش رو که دیدم بیشتر دلم سوخت. اینها همان هایی هستند که خداوند آنها را نه حیوان، بلکه پستر از حیوان خوانده است. (286562)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۱۹:۲۸
ایشان نگون بخت نیست. خبرنگاری قهرمان است. (286578)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۱۹:۳۷
تاوقتی درفرهنگ جهانی تروریست خوب وبد وجود دارد این وضع ادامه دارد.عملیات انتحاری داعش تروریستی میشود ولی انتحار فلسطینی در اسرائیل استشهادی میشود.غرب جنایات اسرائیل را حق مشروع اسرائیل دردفاع از خود میداند واقدامات مقابله بمثل فلسطینیان را تروریسم مینامد. (286581)
مروت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۱۹:۵۶
اینها از فیلم های ساخته شده در سالهای قبل الگو میگیرند در کشتن ادمها (286595)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۰:۱۲
میگم امامان معصوم از این وحشیهای جانی زباله نشین جاهل و نادان چه کشیدند. تازه اینا از نوع مدرنشن!!! (286603)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۱:۴۰
این حرامزادگان سرسپرده ی شیطان هستند و آمده اند که اسلام را در سطح جهانی نابود و بد نام کنند شیطان به وجود این خونخواران افتخار می کند خدا هرجه زودتر شر این وحوش را از سر مسلمانان کم کند و راهی جهنم شوند (286648)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۱:۵۶
شواهد و قراين ميگه كه سازنده اصلي داعش روسيه است و گروندگان به اين گروه هم علي القاعده هر فرد يا جمعي است كه تفكرات سوسياليستي داشته باشد
دقت كنيد ! بازماندگان حزب بعث سوسياليست عراق جنرالهاي بازنشسته ارتش فرانسه با گرايشات سوسياليستي ووووو اين ليست سر بلندي خواهد داشت (286658)
شاپور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۲:۲۸
در اربعین که میلیونها نفر از هموطنان ایرانی برای بزرگداشت مقام شامخ سالار شهیدان در عراق دست به پیاده روی زدند خوب بود مسولین جوانان این راه پیمایی باشکوه را به منظور آموزش ونبرد با این جانیان جذب میکردند تا عراقی ها دلاوری ایرانیان را در برابر این جنایتکاران میدیدند و کمی به خودشان می آمدن . (286668)