به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۶:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۶۸۳۷۵
ضد و نقیض گویی های تندروها علیه ظریف

شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 13 بهمن

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز دوشنبه به بررسی عنوان های ضد و نقیض گویی های تندروها علیه ظریف و منتظر افشاگری علی جنتی باشید! پرداخت.
شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 13 بهمن
این روزنامه تیتر یک را به موضوع ضد و نقیض گویی های تندروها علیه ظریف، اختصاص داد و نوشت: هنوز جوهر کلام رییس جمهوری در مذمت تندروی ها، تخریب های ناموزون و حاشیه پردازی ها علیه تیم مذاکره کننده هسته ای خشک نشده بود که مطابق انتظارها صدای اعتراض رسانه های منتقد دولت به هوا خاست. در این میانه تندترین واکنش به سخنان رییس جمهوری را سرمقاله نویس روزنامه خاص از خود نشان داد. در این میان این سوال مطرح می شود که اگر تخریبی در کار نیست و هرگونه هجمه به مذاکره کنندگان انکار می شود چگونه در همین مطلب تندترین هجمه ها خطاب به مذاکره کنندگان و دستاورد های آنان به منصه ظهور می رسد و جمع اضدادی چنین آشکار چگونه ممکن است؟!

روزنامه آرمان به انعکاس عنوان منتظر افشاگری علی جنتی باشید! پرداخت: روز گذشته خبری به آرمان رسید که تمام می شود، با توجه به این خبر به نحو دیگری معنا شد. خبر این چنین بود: قرار است آقای جنتی به زودی موضوعاتی را افشا کند اما این موضوعات چیست؟ آنطور که این منبع نزدیک به جنتی می گفت، افشاگری وزیر ارشاد درباره ماهیت فشارها بر این وزارتخانه است یعنی هویدا خواهد کرد که این فشارها از دایره سیاسی بودن یا حتی فرهنگی و اجتماعی بودن جداست و برخی موضوعات شخصی در این امر دخیل است! زمانی که از این منبع آگاه سوال شد چه زمانی قرار است جنتی افشاگری کند؟ گفت: اکنون در مرحله جمع آوری اطلاعات و مدارک برای اعلام مستند این موضوع هستند و به محض آماده شدن با مردم در میان گذاشته خواهد شد.

این روزنامه با انتخاب موضوع زنان بیکارتر شدند، نوشت: برابری زن و مرد در اجتماع و اقتصاد، یکی از آرزوهای اصلی زنان ایران است. داستانی که قرار بود با جدیت بیشتری مورد نگرش اساسی قرار بگیرد و با حذف موانع و ایجاد بسترهای لازم، مسیر تعالی زنان را در امور اجتماعی و اقتصادی هموار سازد. امروز اما به جز برشی از تاریخ سه دهه گذشته شاهد بیشتر شدن نقش مردان در عرصه های اقتصادی هستیم. این را ما نمی گوییم بلکه مرکز آمار آن را روایت کرده است تا ما هم آن را برای شما آنطور که باید به تصویر بکشیم. تصویری از مشارکت اقتصادی 11.8درصدی زنان در برابر مشارکت 62.9 درصدی مردان.

به روز کردن مباحث فقهی امری ضروری است، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. آیت الله هاشمی رفسنجانی در جلسه شورای تحقیقاتی و هم اندیشی قرآنی که با حضور علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، 2 نفر از اعضای ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب و یک نفر از محققان مرکز تحقیقات آیت الله سیستانی و همچنین محققان و پژوهشگران قرآنی حوزه های علمیه قم و تهران در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، تبیین و تشریح نظام اسلامی براساس قرآن را برای همه نسل های مسلمان مهم و حیاتی دانست. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به روز کردن مباحث فقهی را ضروری دانست و به مساله ارث زنان اشاره و اظهار کرد: با این که تقریبا صراحت قرآنی داریم و اجماع فقهی نداریم، برداشت معکوس می شد که الحمدلله با ورود کارشناسان فقهی و نظر مثبت رهبری معظم انقلاب و مصوبات مجلس، این موضوع تا حدودی حل شد.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع باید دلواپس بند به بند نامه رحیمی شد، نوشت: نزدیک به یک هفته از نامه محمدرضا رحیمی به محمود احمدی نژاد درباره کمک هزینه میلیاردی به 170 نامزد نمایندگی مجلس ، منتشر شده است و هنوز در این مورد، پاسخ قانع کننده ای داده نشده است. هر چند تعداد اندکی از نمایندگان مجلس نهم دلواپس هر مساله ای هستند اما به این مقوله توجه لازم را معطوف نکرده اند و در مقابل ادعاهای محمدرضا رحیمی سکوت را پیش گرفته اند که انگار قرار نیست فعلا اظهار دلواپسی در این زمینه کنند. اگر این پرونده و اظهارات رحیمی مبنی بر دریافت پولی از سوی برخی نمایندگان اثبات شود، حق مردم است که در این زمینه متولیان امر رمز گشایی و راستی آزمایی کنند که مطمئنا نه تنها مجلس هشتم و نهم در نزد افکار عمومی دچار خدشه ای جدی نمی شود، بلکه به جایگاه رفیع مجلس و نمایندگان آسیبی جدی وارد نمی شود.