به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۷ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب : ۶۸۸۱۲

داعش: گروگان آمریکایی کشته شد/عكس

گروه بين‌الملل: گروه تروریستی داعش اعلام کرد که گروگان زن آمریکایی‌اش در سوریه بر اثر حملات هوایی نیروهای ائتلاف در استان ˈالرقهˈ کشته شده است.
داعش: گروگان آمریکایی کشته شد/عكس
داعش با پخش تصاویری از خرابه های یک ساختمان مدعی شده است که این ساختمان محل نگهداری خانم ˈکایلا جین مولرˈ (25 ساله) امدادگر آمریکایی بوده که از سوی نیروهای ائتلاف هدف حمله قرار گرفته است. نیروهای ائتلاف بامداد روز جمعه اعلام کردند که از روز سه شنبه تاکنون 14بار مواضع گروه داعش را بمباران کرده اند. این در حالی است که نیروی هوایی اردن نیز در واکنش به اعدام ˈمعاذ الکساسهˈ خلبان خود اعلام کرد که روز جمعه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق را بمباران کرده است. بنا به اعلام رسانه های خبری تروریست های داعش خلبان اردنی را زنده زنده در آتش سوزاند. داعش شماری از خبرنگاران و فعالان غرب را در سال گذشته اعدام کرده که آخرین مورد آن اعدام یک گروگان ژاپنی بود.

کایلا جین مولر در سال ۲۰۱۳ میلادی و زمانی که برای پناهجویان سوری کار می‌کرد، ربوده شد. وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که هنوز هیچ مدرکی که ادعای داعش را مبنی بر کشته شدن این زن تایید کند، دریافت نکرده است. داعش با انتشار تصاویری از خرابه‌های یک ساختمان مدعی شده است که آنجا محل نگهداری یک زن آمریکایی، یکی از گروگان‌های آن گروه، در شهر رقه بوده که هدف حمله‌ای هوایی قرار گرفته و ویران شده است. این ادعای داعش هنوز ثابت نشده است.

این گروه مدعی شده است که نیروهای اردنی حاضر در نیروهای ائتلاف به این حمله هوایی دست زده‌اند. گفته شده زنی که داعش مدعی است در حمله‌های هوایی کشته شده است، آخرین تبعه آمریکا بود که داعش در اختیار داشت. بعد از آن که گروه موسوم به دولت اسلامی، خلبان اردنی اسیر خود را زنده، به آتش کشید، اردن اعلام کرد که در اقدامی انتقام‌جویانه به حمله‌های هوایی علیه مواضع داعش شدت می‌دهد.