به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۵ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۷۰۶۷۳

2 خاطره ويژه دعايي از صادق طباطبايي

گروه سیاسی: حجت الاسلام محمود دعايي، مدير مسوول روزنامه اطلاعات كه از همراهان امام خميني (ره) در ١٢بهمن سال ١٣٥٧بود، دو خاطره ويژه از مرحوم سيدصادق طباطبايي را بازگويي كرده است.
2 خاطره ويژه دعايي از صادق طباطبايي
دعايي نمايندگي امام خميني (ره) را به عنوان رابط بين مسوولان عاليرتبه عراقي با ايشان بر عهده داشت و در جريان مبارزات انقلابي، با طباطبايي نيز ديدارهايي داشته و در برخي امور هم به طور مستقيم با آن مرحوم همكار بوده است.مدير مسوول روزنامه اطلاعات، گفت: زماني كه هواپيماي (اير فرانس) وارد فضاي ايران شد مرحوم طباطبايي از پنجره به خاك ايران نگاه كردند و اشك از چشمان ايشان سرازير شد و زمزمه اي زير لب مي كرد. اشتياقي كه آن مرحوم داشت قابل توجه بود كه اين حالت ايشان تاثر و شكوهمندي خاصي را به وجود آورده بود. من رابط ملاقات مرحوم طباطبايي و امام (ره) براي نخستين دفعه بودم. آن مرحوم از من خواستند تا به امام (ره) بگويم فردي به نمايندگي از اتحاديه انجمن هاي دانشجويي به خدمت ايشان رسيده و توضيح ديگري ندهم و وي را به ايشان معرفي نكنم.

زماني كه مرحوم طباطبايي وارد اتاق شدند امام (ره) از وي پرسيدند كه شما، آقا صادق هستي يا آقا جواد، كه امام (ره) با هوش و ذكاوت بالاي خود وي را شناختند كه يكي از پسران مرحوم آيت الله سلطاني است. ملاقات وي با امام راحل (ره) مدت زمان زيادي طول كشيد بعد از ملاقات مرحوم طباطبايي نزد آقا سيد مصطفي خميني رفته و گفتند امام (ره) لطف كردند و يك ساعت صحبت كردند و يك فضاي صميمي ايجاد كردند. من نتوانستم صحبت ها و خواسته هاي خود را بگويم كه مرحوم آقا سيد مصطفي به شوخي به آن مرحوم گفت: آقا صادق، سيد وقتي چونه رو ول كنه ول شده ديگر.
مرجع : ایرنا