به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۲ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : ۷۳۳۴۵
دیپلمات‌های غربی مدعی شدند:‌ احتمال تمدید مذاکرات هسته‌ای

ظریف: امیدواریم پیشرفت حاصل شود

گروه سياسي: وزیر امور خارجه کشورمان گفت که پیشرفت مذاکرات بستگی به اراده سیاسی دارد و اراده سیاسی طرف مقابل همیشه مشکل داشته است.
ظریف: امیدواریم پیشرفت حاصل شود
محمد جواد ظریف که در ساعات پایانی عصر چهارشنبه برای پیاده روی با تعدادی از اعضای هیات به حیاط هتل آمده بود، در حلقه خبرنگاران گفت: برخی از مسئولان و وزیران غربی نیاز داشتند برای مسائل داخلی خود به کشورشان بازگردند. در صورتی که نیاز باشد بازمی‌گردند؛ البته مدیران و معاونان سیاسی همه کشورها حضور دارند.وی با اشاره به حل دو مورد اختلافی نیز اظهار کرد: کارها به این دلیل که به جزئیات راه‌حل‌ها رسیده بسیار دشوار است. امیدواریم پیشرفت حاصل شود. هنوز گفت‌وگو‌ها ادامه دارد و الان همزمان بین چندین هیات باید گفت‌وگوها انجام شود.

وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر مذاکرات بین دو هیات در جریان نیست بلکه چندین هیات با نگرانی‌ها و نگرش‌های مختلف با هم در حال مذاکره هستند؛ از این‌رو کارها مقداری پیچیده‌تر است. این پیچیدگی هم در بحث توافق بین ایران و ۱+5 و هم در بین خود اعضای 1+5 وجود دارد.ظریف همچنین در پاسخ به اين سوال که وزیر خارجه آلمان گفته است قصد دارد حداقل تا پنجشنبه در لوزان بماند، درباره احتمال ادامه مذاکرات تا فردا گفت: هر چیزی ممکن است.

دیپلمات‌های غربی مدعی شدند:‌ احتمال تمدید مذاکرات هسته‌ای

در همين حال، شبکه خبری سی‌بی اس به نقل از دیپلمات‌های اروپایی گزارش داد که ممکن است مذاکرات هسته‌ای جاری میان ایران و گروه 1+5 تمدید شود. دیپلمات‌های اروپایی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی بی اس گفتند ممکن است مذاکرات هسته‌ای کنونی میان ایران و گروه 1+5 در لوزان سوییس به مدت 24 یا 48 ساعت دیگر تمدید شود.

مذاکرات هسته‌ای که از چهارشنبه هفته گذشته تاکنون در لوزان ادامه داشته است در روزهای گذشته با ابهاماتی بر سر دستیابی این کشورها به یک تفاهم سیاسی که بتواند چارچوب کلی برای ادامه رایزنی‌ها باشد، دنبال شده است.وزرای امور خارجه چین ،‌فرانسه و روسیه شهر لوزان را به مقصد پایتخت‌هایشان ترک کرده اما گفته‌اند در صورت لزوم آماده‌اند بار دیگر به این شهر بازگردند.