به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۸:۵۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۳ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۷۵۵۱۰

بعیدی‌نژاد: نگارش متن توافق شروع شد

گروه سیاسی: رییس تیم کارشناسی مذاکره کننده ایران گفت از روز گذشته - چهارشنبه - نگارش متن برجام - برنامه جامع اقدام مشترک - شروع و نحوه ادامه کار مشخص شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمید بعیدی نژاد نتیجه دو دور مذاکره در روز چهارشنبه با هیات اروپایی در وین را تشریح کرد و گفت: از صبح بررسی ها را شروع کردیم و از بعدازظهر هم یک جلسه میان آقایان عراقچی و تخت روانچی با خانم هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد و یک جلسه هم با حضور کارشناسان برگزار و عملا از امروز تدوین متن آغاز شد.
وی در این باره که نگارش متن از چه بخشی شروع شده، گفت: این جزییاتی است که در ذیل مذاکرات مطرح است. به هرحال تدوین متن آغاز شده و صبحت هایی هم شده که تا حدی کار به چه صورتی تداوم پیدا کند. بعیدی نژاد در پاسخ به این سوال که موضوع تحریم ها در دستور اصلی این دور از مذاکرات قرار دارد یا خیر، افزود: طبیعتا به دلیل انکه بخشی از مباحث تحریم ها باید جزیی تر و برای ما روشن تر شود که روند لغو تحریم ها در جزییات چگونه خواهد بود طبیعتا در دستور کار ما قرار دارد . انتظار داریم جزییات بیشتری از این موضوع مشخص و تدوین شود چون اولویت اصلی ماست.